ماهان شبکه ایرانیان

نماینده مردم اهواز در مجلس:

ادغام یا جداسازی وزارتخانه ها تجربه موفق نبوده است

اهواز ـ نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: در مقاطع زمانی مختلف یا وزارتخانه ها ادغام و یا جدا شده اند که هیچ کدام تجربه موفقی نبوده

ادغام یا جداسازی وزارتخانه ها تجربه موفق نبوده است

به گزارش خبرنگار مهر، همایون یوسفی عصر امروز در شورای اداری استان خوزستان در حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات کشور موضوع اشتغال است که به نوعی به حوزه کاری انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی برمی گردد.

وی افزود: همیشه وقتی که به دنبال تعریف توسعه پایدار باشیم باید به مدل های موجود در دنیا توجه کنیم؛ افزایش صادرات و مشارکت های مردمی دو شاخص مهم توسعه پایدار جهان هستند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس تصریح کرد: هم اکنون در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها بیشتر حل مشکلات را در دولت دنبال می کنیم ولی به مشارکت های مردمی و بخش خصوصی کمتر توجه شده است.

یوسفی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در کشور به سراغ بخش هایی می رویم که تولید اشتغال در آنها نیاز به سرمایه گذاری های بسیار دارد؛ ارزان ترین موارد اشتغالزایی در حوزه خدمات است و در کشورهای توسعه یافته نیز حوزه خدمات بیشترین نقش آفرینی را دارد.

وی با اشاره به اینکه 75 درصد اشتغال منطقه را در یک اقتصاد پویا باید بخش خدمات به خود اختصاص دهد، بیان کرد: حوزه خدمات بیشترین اثر را در حوزه اشتغال و رفع بیکاری دارد؛ در عین حال اشتغالزایی در این حوزه نیازمند به سرمایه گذاری و هزینه اندکی هستیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس یادآور شد: نظام اشتغالزایی دنیا در راستای تقویت رابطه بین بخش های خصوصی است ولی نظام در کشور ما بر این مبنا است که رابطه بخش خصوصی و دولتی را ایجاد و ارتقا دهیم؛ تا وقتی دولت از حوزه اشتغال خارج نشود نباید انتظار توسعه پایدار در حوزه اشتغال را داشته باشیم.

یوسفی با اشاره به اینکه اشتغال پایدار در کشور با اتصال به بازار جهانی رخ می دهد، اضافه کرد: با حفظ منافع ملی و ارزش های نظام باید در راستای برقراری ارتباط ساختارمند با نظام بازار جهانی اقدام کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر متأُسفانه بر اساس تصورات حل مشکل اشتغال را فقط در مجوز یا اعطای وام می بینند در حالی که هیچ کدام به صورت صرف مشکل اشتغال را حل نمی کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس افزود: نظام آموزشی و دانشگاه ها در کشورهای دیگر خودشان اشتغالزایی دارند ولی در کشور ایران چون آنها حرفه آموزی انجام نمی دهند، در زمینه اشتغالزایی برای فارغ التحصیلات ضعیف عمل می شود.

یوسفی یادآور شد: ایجاد شغل پایدار با توجه به شرایط منطقه ای رخ می دهد و متأسفانه در نظام اشتغالزایی تصمیم گیری ها بر اساس این شرایط انجام نمی شود و به همین علت نگهداشت مشاغل به خوبی انجام نمی شود.

وی عنوان کرد: تولید یک میلیون شغل در سال نیاز به یک رشد اقتصادی هفت درصدی دارد؛ بنابراین با رشد دو تا سه درصدی در اقتصاد کشور آمار اعلامی مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل مبنی بر شغل های ناپایدار بوده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس تصریح کرد: خوزستان دولتی ترین اقتصاد کشور را دارد و اگر استان های دیگر نیز در حوزه اشتغال مشکل دارند در استان ما این مشکلات سخت تر است و باید به صورت ویژه تر به آن نگاه کرد.

یوسفی در ادامه تأکید کرد: در مقاطع زمانی مختلف یا وزارتخانه ها ادغام و یا جدا شده اند که هیچ کدام تجربه موفقی نبوده و متأسفانه ظاهرا دولت نیز به دنبال تکرار تجربیات گذشته است.

وی درخواست کرد: در احکام پرسنلی خوزستان باید تشویقی هایی قرار بگیرد؛ بحث بدی آب و هوا یا سختی کار در خوزستان برای پرسنل 35 دستگاه رقمی معادل 100 میلیارد تومان می شود که قاعدتا در ماندگاری نیروی انسانی استان تأثیرات بسیاری دارد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: در سنوات قبل حداکثر آلودگی ریزگردهای خوزستان 10 هزار بوده ولی امسال به سه هزار کاهش پیدا کرده که توفیق بسیار خوبی است.

یوسفی در پایان با اشاره به اینکه خوزستان برابر ایران است و اگر به آن نگاه ویژه ای شود، برای تمام کشور خوب است، یادآور شد: نگاه به خوزستان دلسوزانه است ولی متأسفانه برنامه محور نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان