تعمیم مدیریت تخصصی فوتبال به موضوعات دیگر

تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی با رقبای آسیایی توانست راهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شودY اتفاقی که در زمان خودش ایرانی‌ها را خوشحال و خشنود کرد.

به گزارش ایسنا، علی صالح‌آبادی در ادامه سرمقاله امروز روزنامه «ستاره صبح» نوشت: بازی فوتبال برای چند  میلیارد از ساکنان کره زمین جذابیت دارد. معمولاً فوتبال‌دوستان بازی تیم‌های مهم دنیا را می‌بینند و از بازی خوب لذت می‌برند. وقتی بازی حرفه‌ای و خوب ارائه می‌شود، بینندگان حرفه‌ای و نکته‌سنج  به‌سرعت راجع به خوب یا بد بودن آن قضاوت می‌کنند. شگفت آن‌که وقتی بازی خوب انجام می‌شود و نتیجه برای یک تیم باخت است، فوتبال‌دوستان به خیابان‌ها می‌آیند و ابراز شادمانی از بازی خوب می‌کنند، مثل آنچه در پایان بازی ایران با اسپانیا و پرتغال رخ داد.

ایران در جام‌جهانی که اکنون در روسیه در جریان است سه بازی، یکی مقابل مراکش، دیگری در برابر اسپانیا و سومی در برابر قهرمان 2014 اروپا یعنی پرتغال انجام داد. نتیجه بازی اول یک بر صفر  به نفع ایران، بازی دوم یک بر صفر به نفع اسپانیا و بازی سوم یک - یک مقابل پرتغال بود. نکته مهم در بازی پرتغال این بود که  «کریستین رونالدو» ستاره تیم فوتبال پرتغال برای نخستین بار در بازی ظاهر شد که به دلیل کنترل و محاصره او توسط مدافعان تیم ملی فوتبال ایران نه تنها نتوانست گل بزند، بلکه به لحاظ فشاری که بر او وارد می‌شد، یک کارت زرد هم گرفت.

تیم ایران با مدیریت یک مربی حرفه‌ای خارجی وارد به زیر‌ و‌ بم فوتبال به‌گونه‌ای ظاهر شد که دو تیم اروپایی که هر دو جزو برترین‌های فوتبال هستند را شوکه کرد و برای فوتبال ایران امید آفرید. «کارلوس کیروش» در طول مدت هفت سال دوبار تیم ملی را به جام‌جهانی برده، هرچند این تیم با چهار امتیاز از ورود به دور دوم بازماند اما به گفته‌ی اهل‌فن شیوه بازی تیم ملی به مراتب بهتر از جام‌جهانی2014 برزیل بود.

در زمانی که این مربی به ایران آمد، عده‌ای سروصدا کردند که تعهد چه می‌شود، مگر ما در کشورمان مربی خودی نداریم که به سراغ مربی خارجی برویم؟ اگر به حرف آن‌ها گوش می‌دادند، امروز تیم ایران جزو تیم‌های برتر دنیا  به‌حساب نمی‌آمد. مقامات، نمایندگان مجلس  و مردم بر این نظرند که مشکلات در دهه‌های گذشته نه تنها از دوش ملت برداشته نشده بلکه بر حجم آن نیز افزوده شده است، اگر این فرض درست و پذیرفته است آیا زمان آن فرا نرسیده که با به‌کار گرفتن متخصصان و کارشناسان خارجی بحران‌های موجود از سر راه ملت برداشته شود؟

نویسنده که سابقه  قانون‌گذاری،‌ اجرایی و روزنامه‌نگاری دارد، با رصد رویدادها در چهار دهه گذشته به این باور رسیده که به دلیل استفاده از مدیران ناآشنا به کاری که به آن‌ها سپرده شده و می‌شود،خسارت سنگین و جبران‌ناپذیر به منافع ملی و حقوق مردم وارد شده است، بنابراین وقت آن فرا‌رسیده همانطور که استفاده از مربی خارجی در فوتبال نتیجه مثبت داد، از این تجربه برای بهبود زندگی شهری، ترافیک، آلودگی‌هوا، بحران کم آبی، تولید، فن‌آوری و ... استفاده کرد تا مشکلات که در گذر زمان ایجاد شده‌اند، حل و اوضاع بهبود یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر