جاذبه‌های گردشگری استانبول

شهر استانبول یکی از شهرهای فوق‌العاده غنی از نظر جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی است.

جاذبه‌های گردشگری استانبول

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این شهر مساجد بسیار معروفی دارد و به دلیل همسایه بودن با کشور ایران هر ساله بسیاری از ایرانیان از طریق تور استانبول به این شهر سفر می‌کنند. تور روسیه هم به‌دلیل نزدیک بودن و از نظر اقتصادی یکی از تورهای مورد علاقه ایرانیان است.

اگر شانس با شما باشد در بعضی فصول ارزان‌ترین تورهای استانبول و یا تورهای لحظه آخری استانبول را بتوانید پیدا کنید و از این فرصت برای گشت و گذار در استانبول استفاده کنید.

تنگه بسفر استانبول

تنگ ترین آبراه بین المللی جهان که دریای سیاه را به دریای مرمره  متصل می کند. این جاذبه گردشگری استانبول که سبب جدایی آسیا و اروپا می‌شود، 30 کیلومتر طول دارد. عرض آن در بخش‌های مختلف متفاوت است، به‌طور مثال در مناطق کم عرض 700 متر و در بخش عریض تر 3550 متر است. با تور یکروزه کشتی می‌توانید ساعت‌ها روی دریا از منظره دریا و این تنگه لذت ببرید و اگر دوست نداشتید می‌توانید در یکی از رستوران‌های اطراف بنشینید و لحظات خوبی آنجا سپری کنید.

خیابان استقلال استانبول

خیابان شانزلیزه استانبول؛ این خیابان پر ازدهام قلب تپنده استانبول است. خیابانی مملو از بوتیک‌ها، فروشگاه‌های موسیقی، کتاب فروشی‌ها، گالری‌های هنری، سینما، تاتر، کافه، شیرینی‌فروشی و ... به  این دلیل استقلال نه تنها خیابانی برای خرید حساب می‌شود بلکه یکی از دیدنی های استانبول محسوب می شود.

ساختمان‌های خیابان استقلال سبک نئو کلاسیک، نئو گوتیک و رنساتس و معماری ملی ترکی است. کلیساهای زیادی در این خیابان قرار دارد اما بزرگترین و بهترین آن کلیسای سنت آنتونی پادوا است. از دیگر مکان‌های مذهبی این خیابان میتوان کلیسای ارمنی گریگوری، کلیسای کاتولیک رومی، کلیسای ارتدکس یونانی  را نام برد. هم چنین از رقص دراویش هم در این خیابان می‌توانید لذت ببرید.

خرید در خیابان استقلال: در این خیابان انواع برندها و فروشگاه‌های زنجیرای وجود دارند. قیمت‌ها در این خیابان مقرون به صرفه است، پس اگر می‌خواهید بر سر قیمت چانه بزنید، به سراغ فروشندگان محلی بروید.

خوراکی های خیابان استقلال: اگر می‌خواهید بهترین دسر ترکیه را امتحان کنید شیرینی فروشی‌های این خیابان را از دست ندهید. تنوع غذا در این خیابان بی‌انتهاست. از صدف پرشده و غذاهای دریایی تا انواع کباب و پلو در اینجا موجود است.

حمام خرم سلطان در استانبول

این حمام در میدان سلطان احمد در سال 1556 میلادی به دستور سلطان سلیمان برای همسرش خرم سلطان ساخته شده است. یکی از زیباترین حمام‌های سنتی استانبول حمام خرم سلطان است با دو بخش مجزا برا خانم‌ها و آقایان. این حمام در سال 1910 بسته شد و برای سال های زیادی بازگشایی نشد. در سال 1957 و 1958 این حمام را تعمیر کردند  اما در سال 2008 پس از صرف هزینه زیادی و بازسازی مجدد سه ساله  در سال 2011 به عنوان حمام عمومی شروع به فعالیت کرد. حمام خرم سلطان مابین مسجد سلطان احمد و ایاصوفیه قرار دارد.

قصر دلما باغچه

دلما به معنی «پر» و باغچه هم همان «باغ و باغچه» است.  قصر دلما باغچه مابین سال‌های  1843 تا 1856 به‌دستور سلطان عبدالمجید یکم  ساخته شده است. قصر سه بخش دارد: بخش مستخدمین، بخش کارمندان و بخش شاهنشاهی.

این کاخ به کاخ آتا ترک نیز معروف است زیرا که  کمال مصطفی پاشا رهبر انقلاب ترکیه ملقب به آتاتورک دوران نخست وزیری خود را در این کاخ گذرانیده است. تابلوهای نقاشی، تزئینات سبک روکوکو،  چل چراغ چهارهزار کیلوگرمی که از ملکه ویکتوریا کادو گرفته شده است، ظروف چینی و ساعتی که از زمان مرگ آتاترک تا به امروز ثابت مانده است دلمه باغچه را به صورت یک موزه هنری درآورده است.

کارینا پرواز جهت کسب رضایت هر چه بیشتر شما عزیزان خدمات اخذ ویزا شینگن و اخذ ویزا کانادا با شرایط عالی در خدمات خود به شما عزیزان گنجانده است و شما می‌توانید جهت اطلاع از این شرایط با مشاوران کارینا پرواز در تماس باشید.

قصر توپکاپی استانبول

دستور ساخت این قصر توسط سلطان محمد دوم در سال 1459 صادر شد و در سال 1965 ساخت آن به اتمام رسید. پس از آن سلطان محمد به این قصر نقل مکان کرد و به مدت 400 سال این قصر قلب تپنده حکومت عثمانی شد.

این قصر تا قرن 19 میلادی مرکز سیاسی امپراتوری عثمانی بوده اما اکنون یه موزه تبدیل شده است. باب همایون مهمترین دروازه این قصر است و بعد از آن باب سلام و باب السعید را داریم. ساختمان‌هایی متعددی به‌عنوان  حرمسرا در اینجا وجود دارد که متعلق به زنان عقدی و صغیه‌ای پادشاه عثمانی بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان