ماهان شبکه ایرانیان

دادستان مرکز استان مازندران:

دادستان‌های استان نسبت به دستگاه‌هایی که در انجام وظایف مرتبط باحقوق عامه کوتاهی می‌کنند، مطالبه‌گر باشند

دادستان مرکز استان مازندران گفت: دادستان‌های استان نسبت به دستگاه‌هایی که در انجام وظایف مرتبط باحقوق عامه کوتاهی می‌کنند، مطالبه‌گر باشند.

دادستان‌های استان نسبت به دستگاه‌هایی که در انجام وظایف مرتبط باحقوق عامه کوتاهی می‌کنند، مطالبه‌گر باشندبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، سید یونس حسینی عالمی در بازدید از معادن شن و ماسه در جاده هراز گفت: در بازدید میدانی صورت گرفته شاهد این بودیم که برخی از شرکت‌های شن و ماسه برداشت غیر مجاز در خارج از محدوده داشته اند که این امر نیز از دید دادستانی خارج نبوده و دادستانی به خوبی آن را رصد کرده و برخورد قانونی نیز خواهد داشت.

این مقام قضایی در ادامه اظهار کرد: برداشت‌های غیر مجاز و غیرفنی از معادن توسط بعضی از معادن شن و ماسه در حریم رودخانه و کوه‌ها نشان از عدم نظارت به موقع و دقیق مدیران صنعت و معدن و منابع طبیعی بر این امور دارد که این امر باعث خسارات جدی به منابع طبیعی و محیط زیست شده است.

حسینی عالمی در خصوص نظارت برمعادن شن و ماسه در استان افزود: مساله فوق الذکر موجب دست درازی بعضی از سودجویان به حریم بیت المال شده که باعث شده شاهد بی سرو سامانی در برداشت‌های غیر مجاز در حوزه شن و ماسه و در نهایت کوه خواری و تخریب منابع طبیعی باشیم.

دادستان مرکز استان مازندران در ادامه افزود: طی بازدید به عمل آمده از سوی دادستانی استان و شواهد و مدارک تخلفات انجام گرفته بعضی از معادن که منجر به تخریب منابع طبیعی و همچنین زیست محیطی و آلودگی هوا در این منطقه شده است، ضمن پلمب اولیه پنج واحد، تمامی این افراد فراخوان شدند و تذکرات لازم به صورت جدی به آنان ابلاغ و تاکیدات لازم انجام شد.

حسینی عالمی با اشاره به گستره حقوق عمومی و در کنار آن سهل‌انگاری برخی دستگاه‌های اجرایی در مقابله اولیه با تعدی و تجاوز به منابع ملی، طبیعی، ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و محیط زیست که در نهایت پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی تحمیل می‌شود، گفت: از همه دادستان‌های شهرستان‌ها انتظار می‌رود به صورت میدانی وارد عمل شوند تا هیچ متخلفی نتواند اقدام غیرقانونی در راستای تخریب محیط زیست، زمین‌خواری، تجاوز به منابع ملی و طبیعی و منابع آبی داشته باشد.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران در ادامه مجاورت عمده واحد‌های دانه بندی شن و ماسه در حریم کیفی رودخانه و عدم تطابق با ضوابط زیست محیطی، عدم وجود سیستم مناسب تصفیه پساب و هدایت پساب به رودخانه، عدم برداشت اصولی و فنی، عدم احیای محدوده‌های برداشت و همچنین ایجاد غبار و آلودگی هوا به به علت عدم استفاده از سیستم آب پاشی و نم زنی، گسترش محدوده معدنی خارج از موقعیت حوزه مجوز، استفاده از مواد ناریه بدون اخذ مجوز را از جمله مهمترین تخلفات و جرایم معادن و واحد‌های دانه بندی شن و ماسه عنوان کرد.

شایان ذکر است در این بازدید مدیر کل بازرسی استان مازندران، دادستان آمل و مدیران استانی محیط زیست نیز حضور داشتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان