به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، سومین روز از شهریور ماه 1397 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها می توان به اظهارات "پوراندخت مهیمن" درخصوص چگونگی انتخاب بازیگران در سینما اشاره کرد.
تنگه ابوقریب روایتی صادقانه از جنگ است/سینمای دفاع مقدس با یک فیلم متحول نمیشود
بهرام توکلی کارگردان برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره میزان تاثیرگذاری فیلم خود بر بدنه سینمای دفاع مقدس گفت: امیدوارم در درجه اول تنگه ابوقریب مخاطب خود را پیدا کند و از سوی مردم مورد قبول واقع شود. البته امیدوارم که این فیلم در ساختار و بدنه سینمای دفاع مقدس تغییراتی ایجاد کند، هرچند سینما بسیار وسیع و گسترده است و سخت است که با یک فیلم بتوان تحولی در این عرصه ایجاد کرد.
وی درباره نگاه مخاطبان به آثار سینمای دفاع مقدس تاکید کرد: من کارگردانم و فیلم خود را میسازم و نمیدانم چگونه میتوان باعث ارتباط دورباره مخاطب با سینمای دفاع مقدس شد. از نظر من این اتفاق به برنامه ریزی کلان فرهنگی نیازمند است.
کارگردان فیلم "اینجا بدون من" در همین رابطه ادامه داد: در ابتدا باید بدانیم با ساخت یک فیلم راهی باز نمی شود و تغییر عمده در سینمای دفاع مقدس در دستان متولیان و مسئولین فرهنگی است.
وی درباره اهداف فیلم "تنگه ابوقریب" در رویایی با مخاطب تاکید کرد: در فیلم تنگه ابوقریب تلاش کردیم روایتی صادقانه از روزگار دفاع مقدس و رشادتهای مردم و مخصوصاً گردان عمار در آن منطقه ارائه کنیم و امیدواریم تماشاچی بتواند با تماشای این فیلم لحظات سخت آن دوران را درک کند.
کارگردان فیلم "من دیگو مارادونا نیستم" درباره چگونگی رسیدن به واقعیتها در فیلم خود و اسنادی که از آنها الهام گرفته اضافه کرد: آثار مستندی که از دوران دفاع مقدس وجود دارد بهترین منبع ما برای ساخت این اثر سینمایی بود.
برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.
بعضاً در عرصه موسیقی پوششهای خنده دار میبینم/ تهیهکننده باید حتی بر کار طراح لباس خواننده نظارت کند
حجت اشرف زاده خواننده موسیقی پاپ در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص اهمیت بار معنایی ترانههایی که در عرصه خوانندگی استفاده میشود گفت: ذائقه مخاطب در طول زمان انواع و اقسام سبکها را میپذیرد و مخاطب به آنها گوش میدهد به همین خاطر باید ما در موسیقی به بار معنایی ترانههایی که میخوانیم اهمیت بدهیم.
وی در خصوص اینکه آیا موسیقی سطحی که این روزها بعضاً توسط برخی از خوانندهها بیرون میآید تاثیری در روند کار خوانندگان مطرح و کاردرست میگذارد یا نه تصریح کرد: موسیقی و ادبیات شریف در موسیقی همیشه طرفدار خود را داشته و دارد و به اعتقاد من هیچگاه موسیقی سخیف ارزش کار درست و صحیح را از بین نبرده و نمیتواند ببرد، متاسفانه از گذشته تا به امروز موسیقی سخیف و هجو وجود داشته و همچنان وجود دارد، اما مخاطب همیشه در ترانهها و آثاری که گوش میدهد به دنبال ادبیات شریف است، ضمن اینکه ما در موسیقی امروز بسیار جوانانی داریم که موسیقی و ترانههای بسیار زیبا را میخوانند و من به شخصه از کار آنها لذت میبرم.
اشرف زاده ادامه داد: فراموش نکنیم تا به امروز ترانهها و موسیقیهایی بسیاری از خوانندگان در گذشته ساخته، خوانده و ماندگار شده است و هیچ اثری جای آنها را برای مخاطب نگرفته است پس بدون شک اثر شریف با ترانه و موسیقی خوب در ذهن مخاطب برای همیشه ماندگار میشود و آثار سخیف که لحظهای برای مخاطب جذاب است جای موسیقی فاخر را نخواهد گرفت.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
بازیگر ارباب حلقهها در فیلم جدید کارگردان آواتار/موتورهای کشنده به اکران نزدیک میشود
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، "هوگو ویوینگ" بازیگر مطرح هالیوود که در فیلم سینمایی "ارباب حلقهها" در نقش پادشاه الف ها ظاهر شده بود در تجربه ای دوباره برای پیتر جکسون بازی خواهد کرد.
فیلم سینمایی "موتورهای کشنده" به کارگردانی مشترک "پیتر جکسون" و "کریستین ریورز" اکران بین المللی خود را از 14 دسامبر 2018 در سینماهای امریکای شمالی آغاز خواهد کرد.
این فیلم در حالی راهی سینماهای هالیوود می شود که پیتر جکسون علاوه بر آن اکران هیجان انگیزترین فیلم سال یعنی "آواتار 2" را نیز در برنامه دارد. نسخه اول فیلم آواتار جزو چهار فیلم بالای دو میلیارد دلار فروش در جهان محسوب می شود.
این فیلم براساس رمانی به همین نام از نویسنده بریتانیایی یعنی "فلیپ ریو" ساخته شده است و ندا از ماجرا و جهانی آخرالزمانی می دهد که موتور و چرخ ها در آن حکمرانی می کنند.
جکسون کارگردان مطرح فیلم هایی همچون "ارباب حلقه ها"، "تن تن" و "هابیت" این بار در اقتباسی تازه از رمان مشهور "ماشین های کشنده" نوشته "فیلیپ ریوو" پروژه ای تازه را آغاز کرده است.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
نصیریان: داریوش مهرجویی یکی از پایههای سینمای جدید ایران است/مهرجویی: انتظامی گوهر ارزشمند سینما ایران بود
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، آیین نکوداشتهای بیستمین جشن بزرگ خانه سینما شامگاه دیشب در تالار ایوان شمس با حضور هنرمندان و اهالی سینما برگزار شد.
مجید مجیدی، شهرام اسدی، علیرضا شجاع نوری، مهتاب کرامتی، فریدون جیرانی، لاله اسکندری، رسول صدرعاملی، همایون اسعدیان، فرشته طائرپور، رضا درمیشیان، محسن امیریوسفی، امیرعلی دانایی، اکبر زنجانپور، سیروس ابراهیمزاده، همایون ارشادی، رضا صفایی، محمدرضا شریفینیا، مجید مظفری، مجید قناد، آتش تقی پور، هارون یشایایی، کمال تبریزی، از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.
این جشن سینمایی در حالی برگزار شد که همچون برخی دیگر از مراسمهای سینمایی تعداد افراد غیر سینمایی در سالن بیش از هنرمندان بود و به نوعی اهالی سینما اقلیت میهمانان را تشکیل داده بودند.
آغاز آیین نکوداشتهای بیستمین جشن بزرگ خانه سینما با پخش تصاویری از "عزت الله انتظامی" و "ضیاءالدین دری" همراه بود.
علی نصیریان رئیس این دوره از جشن خانه سینما در ابتدای این مراسم گفت: من هیچ وقت نمیتوانم باور کنم چنین شور و استعداد و شوخ طبعی خاموش شده باشد. تمام این ها هم که گفتم در کنار حاضر جوابی بخشی از بازیگری است.
رییس بیستمین جشن خانه سینما ادامه داد: ما خیلی شرایط جشن نداریم اما زندگی همین است. وقتی شنیدم قرار است از داریوش مهرجویی تقدیر شود بسیار خوشحال شدم و البته اصلا هم اهل تعارف های کلیشه ای نیستم چرا که فکر میکنم اسم او تمام ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی را دارد و مهرجویی احتیاجی به زیرنویس ندارد.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
بازیگری که یک عمر زحمت کشیده حقش خانه نشینی نیست/پیشکسوتان بازیگری به راحتی کنار گذاشته میشوند
پوراندخت مهیمن بازیگر سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص سختیهای حضور و ورود خود به عرصه بازیگری گفت: زمان ما حساسیت های کاری بسیار بالا بود. من به یاد دارم در اداره تئاتر تمرین می کردیم، برف و بوران و همه سختیهای آن دوره را به جان می خریدم.
وی درباره حضور نسل جوان امروز در سینما افزود: در مورد حضور جوانان به عرصه بازیگری اگر درش را خوانده و استعداد داشته باشند هیچ ایرادی ندارد اما اینکه افرادی به یکباره و بدون هیچ سابقهای وارد این عرصه میشوند از نظر من درست نیست.
بازیگر سریال "زیر هشت" درباره فراموش شدن نسل پیشکسوت بازیگری تاکید کرد: خدا را شکر من طی این سالها همواره کار کرده ام اما متاسفانه بسیاری از نسل پیشکوست بازیگری ما به طور کلی از یاد رفتهاند. بازیگرانی یک عمر زحمت بازیگری را کشیدهاند حالا خانه نشین شده اند و هیچ اسمی از آنها شنیده نمیشود.
وی در همین راستا ادامه داد: در حال بازیگرانی در خانه هستند که سالهاست بیکار شده اند و هیچ کاری به آنها پیشنهاد نمی شود. اینها ضعف حال حاضر فرهنگ و عرصه سینمای امروز است که به راحتی پیشکسوتان کنار گذاشته می شوند.
بازی سریال "نرگس" درباره پختگی یک بازیگر در سن بالای پنجاه سال اذعان کرد: همواره در تاریخ بازیگری بازیگرانی یک روزه آمده و یک شبِ رفته اند اما آنهایی که عمرشان را پای بازیگری گذاشتند حق نیست که امروز در کنج خانه بمانند.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.