سوم شهریورماه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه
اخبار داخلی
**********
* اهواز- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از دستور ویژه رئیس جمهوری به وزارت امور خارجه برای ورود جدی به مساله آتش سوزی هورالعظیم در خاک عراق خبر داد.
* تهران- ایرنا- در جریان جلسه‌ای که میان مسئولان شرکت‌های هواپیمایی داخلی و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، نرخ پروازها تا پایان مهرماه تعیین شد و هیچ شرکتی اجازه ندارد بالاتر از این نرخ‌ها بلیت بفروشد.
* کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: زلزله 5.9 ریشتری بامداد امروز (یکشنبه) شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی تاکنون بیش از یکصد مصدوم و یک کشته داشته است.
* تهران- ایرناپلاس- رئیس اسبق بانک مرکزی با بیان خاطره ای تاکید کرد: آیت الله هاشمی معتقد بودند از نظر سیاسی کسی را جز رهبری ندارند و ایشان را صاحب عله می دانستند.
* تهران- ایرناپلاس- اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری در همایش عبور از بحران و توسعه ایران گفت: جای آیت الله هاشمی برای تصمیم گیری های سخت خالی است.
* تهران- ایرناپلاس- مدیرعامل پیشین ایرنا گفت: آیت الله هاشمی توانست در زمان جنگ توازن لازم را در روابط بین الملل به وجود آورد.
* قم- ایرنا- نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح یک کار مطلوب و حق مجلس است، گفت: برخی از استیضاح ها چوب لای چرخ دولت گذاشتن است و نباید انجام شود.

اخبار خارجی
**********
* دمشق- ایرنا- آمریکا در ادامه حضور غیرقانونی، مشکوک و خطرناک خود در سوریه رادارهای پیشرفته ای را در دو فرودگاه استان های حسکه و عین العرب حلب در شمال شرق این کشور نصب کرده است.
* آنکارا- ایرنا- شرکت های هواپیمایی ترکیه پس از اعلام توقف فعالیت شرکت های اروپایی در ایران، آمادگی خود را برای ارائه خدمات حمل و نقل هوایی به مسافران کشورمان اعلام کردند.
* تهران- ایرنا- بر اساس اعلام رسانه های خبری، آمریکا هفته آینده موضوع لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود (فلسطین) را اعلام خواهد کرد.
* تهران- ایرنا- ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان یک فروند کشتی حامل فرآورده های نفتی را که راهی بندر الحدید واقع در غرب یمن بود، توقیف کرد.
* تهران- ایرنا- «جان مک کین» سناتور جمهوریخواه و ایران ستیز آمریکایی که از بیماری سرطان رنج می برد، در سن 81 سالگی درگذشت.
* مسکو- ایرنا- معاون کمیسیون امنیت و دفاع شورای فدراسیون روسیه در پی اعلام تصمیم آمریکا برای آغاز فعالیت ناوگان دوم خود در منطقه آتلانتیک شمالی، اعلام کرد که مسکو برای دفاع از مسیر دریایی قطب شمال آماده می شود.
* الجزیره- ایرنا- سخنان امروز حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی بازتاب گسترده ای در رسانه های شمال آفریقا داشت و این رسانه ها به نقل از وی نوشتند که مقابله با توطئه ها و ایستادگی برابر دشمنان وظیفه همگانی بوده و همه باید متحد شوند.
* بغداد- ایرنا- بعد از گذشت بیش از 24 ساعت از قضیه مرگ حاجی عراقی که گزارش های اولیه علت مرگ را خودکشی نامیده بود، اکنون برخی گزارش ها، سعودی ها را متهم به دست داشتن در این حادثه کرده است.
* کابل- ایرنا- در حالی که هنوز مقام های رسمی دولت افغانستان در مورد استعفای «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری این کشور اعلام نظر نکرده اند، عصر شنبه برخی رسانه های افغانستان با انتشار تصویری از متن استعفایی منصوب به اتمر ، خبر جایگزین او را نیز داده اند.
شبد**1953**9122
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر