چگونه مدیر را تحت تاثیر قرار دهیم؟

چه در محل کار فعلی و چه کاری که تازه شروع کرده اید دوست دارید مدیرتان را تحت تاثیر قرار دهید. اولین گامی که باید بردارید این است که سعی کنید کارتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. سپس باید به فکر تقویت ویژگی های شخصیتی خود باشید تا روی مدیر تاثیر بگذارید و در آخر این که سعی کنید مدیرتان را بشناسید.

چگونه مدیر را تحت تاثیر قرار دهیم؟

چه در محل کار فعلی و چه کاری که تازه شروع کرده اید دوست دارید مدیرتان را تحت تاثیر قرار دهید. اولین گامی که باید بردارید این است که سعی کنید کارتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. سپس باید به فکر تقویت ویژگی های شخصیتی خود باشید تا روی مدیر تاثیر بگذارید و در آخر این که سعی کنید مدیرتان را بشناسید.

تمام وظایف تان را به موقع انجام دهید

با انجام دادن به موقع کارها به رئیس تان نشان دهید که به کارتان اهمیت می دهید. برای کارها وقت بگذارید و اشتباهات را اصلاح کنید. به عنوان قبل از ثبت گزارشات آن ها را یک بار مطالعه کنید.

همه کارها را به موقع انجام دهید حتی بهتر است زودتر انجام دهید. اگر بعضی از کارها زمان مشخصی ندارند از رئیس بپرسید که چه زمانی باید انجامش دهید. اگر چند کار دارید به ترتیب اهمیت آن ها را اولویت بندی کنید.

حضور ثابت داشته باشید

با حضور به موقع خود نشان دهید که فرد قابل اعتمادی هستید. فراموش نکنید که برای بعضی ها حتی به موقع حاضر شدن هم دیر است. به عنوان مثال اگر قرار است کارتان را ساعت 8 شروع کنید ساعت 7:45 دقیقه در محل کار حاضر باشید. بهتر است سر ساعت محل کار را ترک کنید. ممکن است وقتی می بینید همکارانتان ساعات بیشتری در محل کار می مانند شما هم همین کار را انجام دهید. مرخصی ها را از قبل برنامه ریزی کنید تا مدیرتان برای شما در روزهایی که نیستید یک جایگزین داشته باشد.

در پروژه های کاری ابتکار به خرج دهید

اگر می خواهید یک کارمند نمونه باشید فقط انجام دادن کارهایی که برای تان مقرر شده است کافی نیست. فعال باشید و داوطلبانه مسئولیت ها را بپذیرید. تنها در این صورت در کارتان پیشرفت خواهید کرد.

ثابت کنید که قابل اعتماد هستید

یک مدیر وقتی نتواند به شما تکیه کند تحت تاثیر قرار نمی گیرد. اگر قول داده اید که کاری را انجام می دهید به او اطمینان خاطر بدهید و یا اگر مشکلی دارید به جای انجام ندادن کارها با او درباره مشکل تان صحبت کنید.

به او ثابت کنید که می توانید مشکلات را مدیریت کنید. به عنوان مثال اگر یکی از همکاران درخواست کمک کرد برای کمک به او کار خودتان را برای چند لحظه متوقف کنید.

ارتباط موثر داشته باشید

برای موفقیت باید با دیگران در ارتباط باشید. اگر چیزی نامفهوم بود سوال بپرسید. اگر کسی از شما سوال پرسید به او پاسخ کامل و صحیح بدهید. به عنوان مثال اگر مدیر کاری برای شما تعیین کرد اما نمی دانید آن را چکونه انجام دهید بگویید: برای انجام این کار خیلی هیجان زده ام. می توانیم چند دقیقه به عقب برگردیم و دوباره انتظارات تان را بپرسم تا دقیقا بدانم که چه چیزی از من می خواهید؟

در حرفه خود به دنبال پیشرفت باشید

با مطالعه نشریات و شرکت در رویدادهای شبکه ای به روز بمانید. حتی می توانید اینفلوئنسرهای صنعتی در شبکه های اجتماعی را دنبال کنید. از مدیرتان بپرسید که آیا می توانیددر کنفرانسی که به شغلتان مربوط می شود شرکت کنید؟

از انجام دادن کارهای شخصی در محل کار بپرهیزید

وقتی در محل کار هستید فقط باید به کار تمرکز کنید نه به مسائل شخصی مثل فرستادن ایمیل شخصی، خرید آنلاین، خواندن وبلاگ های مورد علاقه یا پرسه زدن در شبکه های اجتماعی. درست است که باید در طول روز استراحت داشته باشید اما به قوانین شرکت در رابطه با استفاده شخصی از اینترنت احترام بگذارید.

کنجکاو باشید

کنجکاوی نشانه زیرکی است به علاوه با کنجکاوی نشان می دهید که مشتاق یادگیری و پیشرفت هستید. با تمرکز به نقش تان خود را محدود نکنید. به عنوان مثال به رئیس بگویید: می دانم من عضو این گروه نیستم اما آیا می توانید در جلسه امروز شرکت داشته باشم؟

درخواست انتقادهای سازنده کنید

به رئیس خود نشان دهید که می خواهید در کارتان پیشرفت کنید. به عنوان مثال بگویید: می دانم از گزارش امروزم راضی بودید اما آیا هیچ پیشنهادی ندارید؟ می خواهم دفعه بعد کارم را بهتر انجام دهم.

دنبال راه حل های خلاقانه باشید

یک مدیر زمانی شما را تحسین می کند که به دنبال خلاقیت باشید. از صحبت کردن و دادن ایده های جدید در جلسات نترسید. اگر مدیر تمام پیشنهادهای شما را عملی نکرد آن را توهین حساب نکنید. ببینید به کدام یک از ایده های تان پاسخ بیشتری نشان دادند در جلسات بعدی ایده های مرتبط بیشتری ارائه دهید.

نشان دهید که می توانید با دیگران کار کنید

نشان دهید که روحیه همکاری دارید و با ابراز علاقه به کار گروهی این کار را انجام دهید. حتی می توانید به همکاران در کارهای شان کمک کنید. نزد رئیس از همکاران شکایت نکنید. باید اعتراض خود را با رفتار کاملا حرفه ای نشان دهید. به عنوان مثال بگویید: من در همکاری با “باب” مشکل دارم او همیشه دیر در جلسات حاضر می شود و هفته ای یک بار مریض است آیا برای افزایش خلاقیت و کارایی او پیشنهادی دارید؟

پر انرژی باشید

با نشان دادن انرژی اشتیاق تان را به کار نشان دهید. آماده ارتباط برقرار کردن با دیگران باشید. گاهی اوقات لازم است زود بیایید و دیر بروید. برای این که انرژی بیشتری داشته باشید لازم است کمی پیاده روی کنید، غذاهای سالم بخورید و ورزش کنید.

رفتار حرفه ای داشته باشید

رفتار حرفه ای یعنی به دیگران احترام بگذاریم. آن ها را محترمانه خطاب کنید و از آداب و معاشرت های رسمی پیروی کنید. به عنوان مثال در جلسات پیام ندهید یا ظرف های کثیف خود را در آشپزخانه دفتر رها نکنید. در گوشی حرف نزنید یا سخن چینی نکنید. اگر دیگران در حال سخن چینی هستند بحث را عوض کنید.

رئیس را بشناسید

وقتی شخصیت یک نفر را بشناسید بهتر می توانید با او ارتباط کاری داشته باشید. البته باید در پرسیدن سوالات شخصی حد و مرز داشته باشید.

اولویت های رئیس را اولویت های خودتان کنید

یکی از ویژگی های کار گروهی این است که یک هدف مشترک داشته باشید. به عنوان مثال اگر هدف رئیس دادن خدمات بهتر به مشتری است آن را در اولویت کارهای تان قرار دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان