آمار بالای "نرم افزارهای تقلبی" در هند

طبق تحقیقی جامع، بیش از ۹۰ درصد از رایانه های جدید شخصی که توسط شرکت مایکروسافت از هند خریداری شده اند، دارای نرم افزارهای تقلبی هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، روزنامۀ اکونومیک تایمز نوشت نه کشور آسیایی، از جمله هند، بطور گسترده از نرم افزارهای تقلبی استفاده می کنند.

طبق تجزیه و تحلیل مرکز تحقیقات مایکروسافت، 83 درصد از کامپیوترهای خریداری شدۀ این شرکت از نه کشور آسیایی در فاصلۀ ماه های مه (اردیبهشت) تا ژوئیه (مرداد) امسال دارای نرم افزارهای تقلبی بودند. در کامپیوترهای خریداری شده از هند 91 درصد، اندونزی 90 درصد، تایوان 73 درصد، سنگاپور 55 درصد و فیلیپین با 43 درصد نرم افزار تقلبی یافت شد.

کره جنوبی، مالزی، ویتنام و تایلند در این لیست بدترین جایگاه را در اختیار داشتند و 100 درصد نرم افزارهایشان تقلبی بود.

بر اساس این گزارش، 83 درصد از رایانه های خریداری شده از هند نیز دارای نرم افزارهای تقلبی بودند. این نرم افزارها عمدتا ارزانتر از نسخه های اصلی هستند و بعضا ویروسهای کامپیوتری را در خود جا داده اند.

این روزنامۀ چاپ هند به نقل از مدیر اجرایی مایکروسافت اعلام کرد این نرم افزارهای تقلبی نه تنها سرعت کامپیوتر را کاهش میدهند بلکه اطلاعات شخصی را هم به سرقت میبرند.

بیپاپ سیکدار استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه ملی سنگاپور در این زمینه به این روزنامه هندی گفت: در این رایانه ها از بدافزارهای جدیدی استفاده شده است که اطلاعات حساسی مثل اطلاعات شخصی و بانکی و عکسهای خانوادگی را به سرقت برده بودند.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: مجرمان سایبری به طور مداوم تکنیک های خود را برای سرقت اطلاعات به روز میکنند و با پنهان کردن بدافزارهای خود در نرم افزارهای تقلبی، اطلاعات کاربران را به سرقت میبرند. فروشندگان هم با فروش رایانه های دارای نرم افزارهای تقلبی به این مجرمان کمک شایانی میکنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان