کریمی در نشست تخصصی حقوق شهروندی و نظام اداری الکترونیک:

رفتار فرایند‌های سازمانی و اداری به شهروندان باز می‌گردد

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: نتیجه رفتار فرآیند‌های سازمانی و اداری به شهروندان باز می‌گردد و اگر به شکل درستی مدون نشوند،شهروندان منتفع نخواهند شد.

رفتار فرایند‌های سازمانی و اداری به شهروندان باز می‌گردد

///به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تورج کریمی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در نشست تخصصی حقوق شهروندی و نظام اداری الکترونیک گفت: در رابطه با حقوق شهروندی تنها مباحثی که ارتباط مستقیم با شهروندان دارند مد نظر نیست و کل سیستم باید به گونه‌ای رفتار کنند که حقوق مورد نظر برآورده شود و نگاه سیستمی و کل نگر ایجاد گردد.

وی همچنین افزود: تفاوت جهان مدرن با جهان گذشته در این است که حقوق افراد به رسمیت شناخته می‌شود؛ یعنی اگر زمانی تنها بحث تکالیف انسان مطرح بود، به مرور انسان حق محور شکل گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران  با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی در همین راستا ایجاد شده است، اظهار کرد: حقوق شهروندی امروزه در سه بخش قرار می‌گیرد: برخی حقوق، حقوقی است که دولت نباید در آن‌ها دخالت کند و تنها باید آنها را به رسمیت بشناسد، دسته‌ای دیگر حقوقی هستند که دولت علاوه بر شناسایی و به رسمیت شناختن آن‌ها ملزم به ایجاد زمینه‌ها و زیر ساخت های مربوط به آن است و  دسته‌ سوم حقوق، حقوقی هستند که دولت به تنهایی نم‌یتواند کاری کند و باید با همکاری کشور‌های دیگر در سطح بین المللی انجام گیرد.

تورج کریمی همچنین بیان کرد: نتیجه رفتار فرایند‌های سازمانی و اداری به شهروندان باز می‌گردد و اگر به شکل درستی مدون نشوند ،در نهایت شهروندان منتفع نخواهند شد.

وی  خاطر نشان کرد: حقوق شهروندی به همین جا ختم نمی‌شود و شهروندان نسبت به یکدیگر نیز مسئولیت‌هایی دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر