تشریح چگونگی تخصیص ارز برای تامین مواد دندانپزشکی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  رضا مسائلی درخصوص نشست مشترکی که با حضور انجمن های علمی تخصصی دندانپزشکی برگزار شد، گفت: براساس درخواست انجمن های دندانپزشکی مبنی بر شفاف سازی فرآیند تخصیص ارز برای تامین مواد و تجهیزات دندانپزشکی، جلسه ای برگزار شد و این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت بهداشت تبیین فرآیندهای تخصیص ارز برای تامین مواد و ملزومات پزشکی و دندانپزشکی به صورت شفاف و روشن است، عنوان کرد: معیار ما برای تخصیص ارز برای تامین تجهیزات پزشکی، مصوبه دولت مبنی بر تخصیص ارز به کالاها و ملزومات پزشکی ضروری است، یعنی این ارز برای تامین دستگاه‌ها و ملزومات غیرضروری پزشکی اختصاص نمی‌یابد.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درخصوص فرایند تخصیص ارز به کالاها و تجهیزات دندانپزشکی ضروری تصریح کرد: براساس مصوبه کمیته تخصیص ارز  که در اداره کل تجهیزات پزشکی تشکیل می‌شود، لیست کالاهای ضروری دندانپزشکی به صورت پیش نویس تهیه شد و به  انجمن‌های تخصصی دندانپزشکی، دبیرخانه آموزش تخصصی دندانپزشکی و معاونت درمان وزارت بهداشت ارسال و اظهار نظرها جمع آوری شد. با جمع بندی نظرات، فهرست مواد و ملزومات ضروری دندانپزشکی که مشمول تخصیص ارز رسمی هستند، نهایی و در سایت Imed.ir منتشر شد.

بنابر اعلام وبدا، مسائلی خاطرنشان کرد: مواد و تجهیزات دندانپزشکی که مشمول تخصیص ارز رسمی هستند نیز باید براساس قیمتی که مبنای محاسباتی نرخ ارز رسمی است، قیمت‌گذاری شده و به فروش برسند. این فرآیندها در سامانه توزیع انجام می‌شود و تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان نیز امور مربوط به تامین مواداولیه و ملزومات دندانپزشکی و همچنین محاسبات و تسویه حساب‌ها را در این سامانه انجام می‌دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر