مولاوردی:

توجه نکردن به حقوق شهروندی موجب افزایش خشونت می‌شود

دستیار سابق رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه عدم توجه به حقوق شهروندی سبب افزایش خشونت می‌شود، گفت: با توجه به جلوه‌های جدید و نو ظهور خشونت، باید ساز و کار‌هایی متناسب با این جلوه‌ها در نظر گرفته شود.

توجه نکردن به حقوق شهروندی موجب افزایش خشونت می‌شود

اهمیت ندادن به حقوق شهروندی خود سبب افزایش خشونت استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهیندخت مولاوردی دستیار سابق رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در نهمین همایش علمی سلامت و روان رسانه که صبح امروز برگزار شد، درباره مسئله ملی خشونت اظهار کرد: با توجه به جلوه‌های جدید و نو ظهور خشونت، باید ساز و کار‌هایی متناسب با این جلوه‌ها در نظر گرفته شود.

دستیار سابق رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه عدم توجه به حقوق شهروندی سبب افزایش خشونت می‌شود، تصریح کرد: اینکه شهروندان مدام تصور داشته باشند که در معرض نقض حقوقشان قرار دارند باعث انباشته شدن خشم و بروز خشونت می‌شود.

دستیار سابق رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی افزود: بعد از بررسی‌های مفصلی که در این خصوص انجام دادیم، تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم و اکنون در مرحله‌ اجرای این تفاهم نامه‌ها هستیم که در نهایت در وزارت علوم و شورای برنامه ریزی درسی دو واحده برای همه رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه باید حساسیت و مهارت کارگزاران در صیانت از حقوق شهروندی افزایش پیدا کند، گفت: در بخش بیانیه منشور مکرراً مواجه هستیم با الفاظی از قبیل: آگاهی‌بخشی، ظرفیت سازی و افزایش حساسیت و مهارت کارگزاران نهاد‌های دولتی و غیردولتی در صیانت از حقوق شهروندی که موضوع بسیار مهمی است.

مولاوردی عنوان کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند که با اجرای دقیق منشور، بسترسازی قانونی و ساختاری و فرهنگی را در این زمینه انجام دهند.

دستیار سابق رئیس جمهور گفت: در کنار این منشور ما تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری را داریم که توسط سازمان امور اداری استخدامی شورای عالی اداری کشور در حال رصد و پایش برای اجراست که در این چارچوب دوره آموزشی چهار ساعته برای مدیران و کارکنان نظام تعریف شده است.

مولاوردی تشریح کرد: آنچه که ما به دنبالش هستیم، آموزش و تربیت شهروندی از سنین پایین است. طبق برنامه‌هایی که با وزرات آموزش و پرورش داشتیم اولین تفاهم نامه را با این وزراتخانه امضا کردیم.

وی با اشاره به نهادینه شدن حقوق شهروندی اظهار کرد: آموزش در سنین قبل از پیش دبستانی این نگاه را دنبال می‌کند که ما می‌توانیم به صورت مستقیم این آموزش‌ها را شروع کنیم.

ملاوردی گفت: بنابراین در نهادینه سازی هدف ما بحث تربیت و آموزش فرهنگ شهروندی است و لاین منشور صرفا ناظر بر حقوق شهروندان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر