دادگاه هلند، شرکتهای کره جنوبی را به نفع شرکت ایران محکوم کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  به نقل از کمیسیون (دولتی) خدمات مالی کره جنوبی اعلام کرد که این دادگاه با رسیدگی به شکایت گروه بازرگانی دیانی (ایران)برای مصادره بخشی از دارایی های خارجی دولت کره جنوبی نزد هفت شرکت بازرگانی این کشور، سرانجام بعد از ماه ها بررسی پرونده دیروز سه شنبه به نفع شرکت ایرانی رای داد.
براساس این گزارش، گروه دیانی مجاز شد تا دارایی های خارجی دولت کره جنوبی نزد شرکت هایی همچون دِوُو، 'ال جی'، 'کی ایی بی هانا' را مصادره کند.
اختلاف گروه بازرگانی دیانی بزرگترین سهام دار شرکت تولید کننده محصولات خانگی انتخاب با گروه الکترونیکس دووی کره جنوبی و چند شرکت فروشگاه های زنجیره ای این کشور برای ورود آن شرکت ها به بازار ایران در آوریل سال 2010 (1389فروردین) با شکست گروه دیانی برای کسب امتیاز دوو بروز کرد.
در آن ایام، دولت کره جنوبی صاحب بیشترین سهام شرکت دوو بود و لذا گروه دیانی به سبب عدم توانایی پرداخت کل مبلغ قراردادی که با دوو بسته بود، مجبور به پرداخت خسارت برای تضمین آن معامله شده بود که هفت شرکت کره ای می بایست آن مبلغ را از طرف گروه دیانی به دولت کره پرداخت می کردند.
اما سال گذشته بعد از طرح دعوی از طرف گروه دیانی نزد کمیسیون تجارت بین الملل سازمان ملل متحد که نمایندگی آن در روتردام قرار دارد، دادگاه مرتبط با این کمیسیون دولت کره جنوبی را مجاب کرد خسارت های شرکت دیانی ایران را پرداخت کند.
دولت کره جنوبی بعد از این حکم خواستار تجدید نظر در آن شده بود که سرانجام کمیسیون دیروز رای نهایی خود را به نفع گروه بازرگانی دیانی قرائت کرد.
اما یک مقام کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی در گفت وگو با این روزنامه، ضمن تشکیک در اجرای این حکم اعلام کرد که دولت کره جنوبی قصد دارد از مجاری دیگر موضوع را پیگیری کند.
به گزارش ایرنا، شرکت 'بی‌جی‌اف ری‌تِیل' بزرگ‌ترین شرکت از سه شرکت اصلی صاحب فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کره جنوبی ا‌ست که با فروشگاه‌های دیگر خود با نام 'سی‌یو'، در کنار فروشگاه‌های 'سون-ایلـِـون' و 'جی‌اس25' بازار فروشگاه‌های کوچک و مغازه‌های زنجیره‌ای در کره جنوبی را تقریبا به‌طورکامل در اختیار دارند.
با قرارداد 'حق امتیاز'ی که گروه دیانی از شرکت انتخاب در سال 2010 با این دسته از شرکت های کره جنوبی بست، سی یو برای نخستین بار در خارج از کره جنوبی شعبه فروشگاهی زد و براساس آن این گروه اجازه یافت فرآورده‌های سی‌یو را بفروشد و در برابر آن مبلغی را دریافت کند.
براساس آن قرارداد، گروه صنعتی انتخاب، مسئولیت‌ سرمایه‌گذاری و عملیات فروشگاه‌های زنجیره‌ای بی‌جی‌اف را نیز برعهده ‌گرفت.
'بی‌جی‌اف ری تِیل' پیش از این با شرکت زنجیره‌ای ژاپنی 'فَمیلی‌مارت' همکاری می‌کرد، اما بعد نام 'فَمیلی‌مارت' را در کره جنوبی به‌ 'سی‌یو' تغییر داد و عملا کل این شرکت را از آن خود کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان