ماهان شبکه ایرانیان

تاریخچه لندکروز از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸

لندکروز نه تنها دو مدل مختلف دارد بلکه این مدل‌ها در سال‌های مختلف هم روانه بازار شده‌اند. این مدل‌ها در سال‌های متفاوت نه تنها شبیه به هم نبوده‌اند بلکه در آپشن‌های رفاهی و حتی مشخصات فنی با هم تفاوت‌های زیادی دارند

لندکروز نه تنها دو مدل مختلف دارد بلکه این مدل‌ها در سال‌های مختلف هم روانه بازار شده‌اند. این مدل‌ها در سال‌های متفاوت نه تنها شبیه به هم نبوده‌اند بلکه در آپشن‌های رفاهی و حتی مشخصات فنی با هم تفاوت‌های زیادی دارند. در گزارش زیر بررسی خواهیم کرد که هر تویوتا لندکروز در سال‌های مختلف از چه امکاناتی بهره‌مند و از چه امکاناتی محروم شده است.
مشخصات فنی
اولین لندکروزی که سال 2008 به کشور ما وارد شد نسل پنجم این خودرو بود. آن زمان این غول ژاپنی با ایربگ‌های زانویی، کمکی حرکت در شیب، کنترل کشش و پایداری و تعلیق KDSS به بازار عرضه شد. این سیستم تعلیق برای اولین بار روی سری 200 لندکروز و سری 150 پرادو پیاده شد که پایداری خودرو را هنگام پیچیدن و ناهمواری‌های جاده افزایش می‌داد. قبل از این لندکروزی که در سال‌های 2005 تا 2013 تولید می‌شد تنها موفق به چهار ستاره ایمنی از ANCap شده بود اما در سال‌های بعد با ارتقا سیستم ایمنی این غول ژاپنی به خودرویی پنج ستاره ارتقا یافت. همچنین طراحی ظاهری خودرو به سمت یک طراحی پر هیجان تغییر پیدا کرد. علاوه بر این لندکروزی که سال 2005 تا 2007 تولید می‌شد دارای چهار دنده اتوماتیک بود اما در طراحی بعدی به خودرویی با شش (در سری VXR) یا پنج )در سری GXr) دنده اتوماتیک- ترونیک تبدیل شد.
در سال‌های بعد همین لندکروز تفاوت‌هایی را در مدل‌های مختلف اعمال کرد. برای مثال قدرت لندکروز سری GXR 2010، 240 اسب بخار اما قدرت همین سری تولید سال 2012، 271 اسب بخار است. همچنین امروز قیمت تویوتا‌ لندکروز 2010 حدود 850 تا 900 میلیون تومان است اما قیمت تویوتا‌ لندکروز2012 در بازار دست دوم به یک میلیارد و 100 میلیون تومان می‌رسد.
یکی‌ دیگر از تفاوت‌های لندکروزهایی که بعد از سال 2011 تولید شده‌اند این است که هنگام برخورد از عقب یا جلو و باز شدن کیسه هوا به طور خودبه خود با اورژانس تماس می‌گیرند. البته این امکان هنوز در ایران فعال نشده است. همچنین از این سال سیستم کمربند پیش‌کشنده به صورت استاندارد در خودرو نصب می‌شود. یعنی هنگام تصادف کشش بیشتری ایجاد می‌کند تا مبدا سرنشین از صندلی جدا شود. همچنین محصولات این سال مجهز به سیستم توقف هوشمند شده‌اند که افزایش سرعت را ندید می‌گیرد و ترمز را تقویت می‌کند. برای مثال هنگامی که پدال گاز و ترمز هم‌زمان با هم فشرده شوند خودرو می‌فهمد مشکلی در رفتار غیر طبیعی راننده وجود دارد. برای همین گاز را کاهش می‌دهد و ترمز را در اولویت قرار می‌دهد. یک لندکروزر 2015 که اجازه واردات در ایران را ندارد، چهار سال قبل با یک فیس‌لیفت در بازار جهانی عرضه شد. مهم‌تغییر آن به چراغ‌های خودرو برمی‌گشت. سال 2016 هم این تغییرات در سپر به شکل چراغ‌های مه‌شکن و سپر جدید ادامه یافت و همچنین چراغ‌های ال-ای-دی به عقب اضافه شد. همچنین صفحه نمایش 9 اینچی دیگری به جای هشت اینچی قبلی در کابین قرار گرفت. موتور این خودرو با سه ظرفیت مختلف عرضه شد که قوی‌ترین آن 4.6 لیتر ظرفیت داشت و 318 اسب بخار با 460 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. به این نسخه همچنین سنسور عدم برخورد با عابرپیاده هم اضافه شد.
سپس در لندکروز 2018 با پیشرانه 5.7 لیتری و نیرویی نزدیک به 381 اسب بخار تولید می‌شد که در حدود 7 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسید.
شاید دانستن توانایی‌ها و قدت بالای سری جدید این خودرو برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم بیهوده باشد اما در عوض می‌توان به بررسی قیمت تویوتا‌ لندکروز1993 تا 2013 پرداخت و یک نمونه سالم آن را با قیمت 250 میلیون تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان از سایت دیوار خرید.

منبع : ویرلن
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان