افشای دروغ معاونت حمل و نقل در پی ریزش دیواره تونل مترو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، چهارشنبه شب خبری از سوی سخنگوی اورژانس کشور مبنی بر ریزش یکی از تونل‌های متروی تهران اعلام شد. این خبر را بر روی خروجی خود قرار داد و پیگیری‌های بیشتر برای تکمیل خبر را از مدیران شهری آغاز کرد.

اولین واکنش مدیران شهری بی اطلاعی از این حادثه بود. پس از مدتی خبر از سوی مدیران شهری تکذیب شد و در حالی که اورژانس کشور از مصدومیت یک فرد در این حادثه خبر می‌داد، سرانجام سایت اطلاع رسانی شهرداری تهران اعلام کرد ریزشی در تونل مترو رخ نداده و یک پروفیل فولادی سقوط کرده و یکی از کارگران ایستگاه نواب – آزادی مصدومیتی جزئی دیده است.

مترو

مدیرعامل شرکت مترو در این گفتگو تاکید کرده بود تمام مسائل ایمنی در عملیات ساخت مترو رعایت می‌شودو سیستم‌های اچ اس ای در کارگاه‌ها مستقر است و مسائل ایمنی مربوط به حفر و بتن ریزی با حساسیت بسیار زیادی رعایت می‌شود.

او گلایه‌ای هم از مسئولی که برای نخستین بار این خبر را به رسانه‌ها داده، کرد و گفت: بهتر است مراجع ذیصلاح مسئولانه‌تر و با دقت و حساسیت بیشتری به انتشار اخبار بپردازند تا باعث تشویش اذهان عمومی نشویم.

 در تمام این مدت تمام سخنان مدیران مرتبط به این موضوع را پیگیری و منعکس کرد. هرچند این حادثه، حادثه بزرگی نبود، اما تکذیب و تأیید و سخنان متناقض مسئولان شهری و اورژانس، این حادثه کوچک را برای چند ساعتی داغ کرد.

اما برخی از مدیرانی که تخصصی هم در حوزه مدیریت شأن ندارند (سابقه کاری و تحصیلی بی ارتباط با حمل و نقل) و در این مدت نیز تنها وقت خود را به حاشیه سازی های بیهوده و جنگ بادشمن های فرضی و پیروزی خیالی بر این دشمنان گذرانده بدون این که اطلاعی از پیگیری‌های داشته باشند یا بدانند چه کسی برای نخستین بار این خبر را اعلام کرده است این خبرگزاری را به دروغگویی متهم کرده و مدعی شدند اخبار نادرست در حوزه شهری منتشر کرده است.

اتهام زنی بی دلیل این مشاور پرحاشیه که علاقمند است هر نقدی را به سیاست گره بزند و دن کیشوت وار به لشکر خیالی دشمنانش بتازد بی سابقه نیست.

او خبر در خصوص احتمال پولی شدن برخی معابر پایتخت را هم دروغ دانسته بود. در آن خبر نوشته شده بود لایحه در شهرداری در حال بررسی است که اگر به شورا ارسال و در صحن به تصویب برسد، گذر از برخی معابر تهران پولی خواهد شد. هرچند در خبر رقم دقیق عوارض احتمالی ذکر نشده و این موضوع نیز تاکید شده بود این رقم‌ها بر اساس شنیده‌ها است و رقم قطعی و دقیقی نیست.

پیگیری‌های از روابط عمومی شهرداری تهران در خصوص این که این خبرگزاری چه خبر نادرستی در این حوزه منتشر کرده به این جمله ختم شد که «البینه علی المدعی.»

پیگیری‌ها از مترو هم نشان داد گلایه‌ای از خبرگزاری نبوده بلکه نقد به منبع خبری بوده که برای نخستین بار این خبر را منتشر کرده است.

اما دو سند برای این که مشخص شود چه کسی دروغگوست برای مدیرانی که هدف وسیله را برایش توجیه می‌کند.

مترو

تصویر لایحه اخذ عوارض از معابر پایتخت که برای اجرا در سال 98 پیشنهاد شده اما پس انتشار خبر آن اعلام شد چنین لایحه‌ای وجود خارجی نداشته است

مترو

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان