بسته فرهنگی میزان؛

نظر بازیگر سریال گاندو از اهمیت آگاهی جامعه نسبت به مسائل امنیتی/آخرین خبر‌ها از رادیو عدالت

سومین روز از تیر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گفت و گوی اتابک نادری بازیگر سریال «گاندو» با خبرگزاری میزان اشاره کرد. تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۰۳ تیر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، سومین روز از تیر ماه 1398 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گفت و گوی اتابک نادری بازیگر سریال «گاندو» با خبرگزاری میزان اشاره کرد.

«گاندو» مخاطب را نسبت به مسائل امنیتی کشور آگاه می‌کند/سریالی که نیاز جامعه امروز است

بازیگر سریال «گاندو» گفت: از نظر من سریال «گاندو» جسارت بزرگی در عرصه سریال سازی است و می‌خواهد به مردم آگاهی دهد که دستگاه امنیتی کشور بسیار هوشمند و دقیق عمل می‌کند، امثال این سریال به شدت نیاز است.

اتابک نادری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص واکنش مخاطبان به پخش سریال «گاندو» از شبکه سوم سیما گفت: واقعیت امر واکنش و بازخورد سریال «گاندو» در میان مردم را من از 2 درگاه می‌توانم مورد ارزیابی قرار دهم، ابتدا به امر فضای مجازی است و بخش دوم ارتباط حضوری با افراد است، هر دو این راه‌ها بازتاب‌های متنوعی را نسبت به سریال«گاندو» به نمایش گذاشته است.

وی در همین راستا ادامه داد: آنچه از نظرات مردمی بر می‌آید این است که سریال «گاندو» را از لحاظ فیلمنامه و ساختار با اکثریت آثاری که تا به حال ساخته شده متفاوت است و آن را اتفاقی نو در تلویزیون می‌دانند، در کل بنا به پیام‌هایی که دریافت کرده ام این سریال رضایت مردمی را به همراه داشته است.

امنیت کشور مسئله‌‌ای شوخی بردار نیست/سریال گاندو جسارت بزرگی در عرصه سریال‌سازی است//////////////////////یکشنبه

بازیگر فیلم "جاودانگی" درباره نقد‌های وارد بر این اثر افزود: خوشبختانه بیش از نقد ما شاهد استقبال مردمی از اثر هستیم، برخی مواقع نقد‌هایی هم نسبت به ساختار گفته می‌شود که از نظر من بد نیست، وقتی نقدی می‌شود یعنی آن کار به خوبی دیده شده و ارزش نقد را دارد وگرنه منتقدان خیلی بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذشتند.

وی درباره حساسیت پرداختن به مسائلی همچون سوژه سریال «گاندو» اذعان کرد: معتقدم ما همچنان ظرفیت بالایی در انتقادپذیری نداریم، پرداختن به برخی موضوعات حساسیت‌های فراوانی دارد و شاید به دلیل همین حساسیت برخی کارگردانان ترجیح می‌دهند ریسک حواشی احتمالی برای تولید اثر را نپذیرند و به همین دلیل سراغ ساخت آثاری همچون «گاندو» نمی‌روند.

بازیگر سریال "هوش سیاه" در همین راستا ادامه داد: از نظر من سریال «گاندو» جسارت بزرگی در عرصه سریال سازی است و می‌خواهد به مردم آگاهی دهد که دستگاه امنیتی کشور بسیار هوشمند و دقیق عمل می‌کند، امثال این سریال به شدت نیاز است زیرا ما نباید از برخی مسائل گذشته و آنها را پشت سر بگذاریم، مسئله‌ای که سریال «گاندو» به آن می پردازد به شدت حیاتی و مورد نیاز جامعه امروز است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

فروش 114 میلیارد تومانی سینما در بهار 98/اکران عید فطر به داد گیشه بهاری رسید


سینمایی ایران در فاصله زمانی فروردین تا خرداد ماه امسال 9 میلیون و 877 هزار و 198 نفر مخاطب را به سینما جذب کرده و فروشی معادل 113 میلیارد و 465 میلیون و 767 هزار و 46 تومان داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، همواره میزان فروش آثار سینمایی و رقم نهایی فروش فیلم‌ها طی سالیان گذشته مورد مناقشه بوده و هیچگاه ارقام اعلام شده توسط دفاتر سینمایی با نهاد‌های رسمی سینما همخوانی نداشته است.

طی سال گذشته با آغاز فعالیت سایت سینما شهر میزان لحظه به لحظه فروش آثار سینمایی در این درگاه ذکر شده و اکثریت سینماگران و سینماداران از ظهور و بروز این درگاه استقبال کرده اند. حال با گذشت دو سوم ماه اول سال جدید در کنار این آمار سازمان سینمایی نیز آمار اکران نوروزی را اعلام کرده است.

آمار ناامید کننده فروش سینما در سالی که گذشت/ارقامی که چشم همه را گول می‌زند////////////یکشنبه

در آمار ارائه شده توسط سازمان سینمایی کشور امسال رشد خوبی در تعداد مخاطب و فروش بلیت شکل گرفته است. سینمایی ایران در فاصله زمانی فروردین تا خرداد ماه امسال 9 میلیون و 877 هزار و 198 نفر مخاطب را به سینما جذب کرده و فروشی معادل 113 میلیارد و 465 میلیون و 767 هزار و 46 تومان داشته است.

سینما در بهار سال پیش توانست تا پایان خرداد ماه به فروشی معادل 82 میلیارد و 377 میلیون و 71 هزار و 954 تومان دست پیدا کند، رقمی که به طور قطع نسبت به فروش 113 میلیاردی امسال کمتر است، اما طبیعتاً با توجه به افزایش قیمت بلیت سینما‌ها می‌توانست اتفاق بهتری را به ثبت برساند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

معاونین «قوه قضاییه» در دوراهی یوسف‌آباد پاسخگوی مردم هستند

تهیه کننده برنامه «سلام هموطن» گفت: جنگ صبحگاهی «سلام هموطن» هر روز از مرکز رسانه قوه قضاییه با مهمانان ویژه از قوه قضاییه به صورت محیطی و زنده پخش می‌شود.

علی‌رضا محمدنیا تهیه کننده «سلام هموطن» در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص این برنامه رادیویی گفت: در برنامه «سلام هموطن» هر روز با یکی از مسئولین قوه قضاییه گفت‌‌وگو می‌کنیم.

تیتر
وی با بیان اینکه موضوع محوری این برنامه «حقوق و تکالیف شهروندی» است تصریح کرد: دربخش‌های مختلف نه تنها به این موضوع پرداخته می‌شود بلکه در بخشی در راستای بالابردن سواد حقوقی شهروندان، درباره واژه‌های حقوقی که در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و... کاربرد دارد صحبت می‌کنیم.

محمدنیا خاطرنشان کرد: «عدل علی»، «خوانش خطبه‌های حضرت علی (ع)» با موضوع وظایف متقابل حکومت و ملت، داستان‌های نحوه قضاوت «حضرت علی(ع)» در تاریخ و داستان‌هایی با قضاوت‌های مختلف، معرفی شهدای گرانقدر قوه قضاییه از بخش‌های مختلف این برنامه صبحگاهی است.

 برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

بحران کاغذ جریانی است که به فرهنگ تحمیل شده/مطالعه با کتاب کاغذی تاثیرگذارتر از کتب الکترونیکی است


نویسنده کتاب «چاووشی بیداران» گفت: برخی ناشران برای چاپ یک کتاب، از خود مولف آن کتاب کمک می‌گیرند در این شرایط حتی مولف خود بخشی از کتاب‌های چاپ شده را خریداری می‌کند هرچند این امر مطلوب حوزه فرهنگی نیست، اما این جریانی است که به فرهنگ تحمیل شده است.

مصطفی محدثی خراسانی نویسنده کتاب «چاووشی بیداران» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان با اشاره به مشکلات بوجود آمده در حوزه چاپ و نشر و انعکاس آن بر موضوع کتاب و کتاب‌خوانی گفت: مشکلات اقتصادی در همه حوزه‌ها تاثیر گذاشته و حوزه فرهنگ نیز از این امر مستثنی نیست، بسیاری از ناشران که دغدغه‌ چاپ کتاب را دارند به علت عدم صرفه اقتصادی تجدید نظر‌هایی را در انتخاب‌های خود کرده اند. این امر سبب شده است تا  در انتخاب‌های خود دقت ویژه‌ای اعمال کنند و توجه به نیاز فرهنگی جامعه را در اولویت‌های بعدی قرار دهند.

این نویسنده در خصوص مشکلاتی که ناشی از بحران کاغذ به نویسندگان تحمیل شده است بیان کرد: برخی ناشران برای چاپ یک کتاب، از خود مولف آن کتاب کمک می‌گیرند در این شرایط حتی مولف خود بخشی از کتاب‌های چاپ شده را خریداری می‌کند هرچند این امر مطلوب حوزه فرهنگی نیست، اما این جریانی است که به فرهنگ تحمیل شده است.

تیتر
وی با اشاره به گسترش مطالعه به شیوه الکترونیک تصریح کرد: مطلوب‌ترین نوع مطالعه استفاده از کتاب کاغذی است به عبارت دیگر همان شکل سنتی یا مرسوم گذشته که جذابیت فراوانی را برای مخاطب داشته و دارد.

خراسانی تاکید کرد: کتابی که در دست گرفته شود و ورق زده شود برای خواننده دلنشین‌تر است، در این شرایط کتاب در نگاه خواننده یک پدیده جاندار بوده و تعامل بهتری را می‌تواند با خواننده برقرار کند. این نوع مطالعه تاثیر بیشتری بر روی خواننده دارد.

 برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان