کاریزمای کلماتتان را جدی بگیرید! +آموزش

پرسیدن سوالات زیاد و درست می تواند از جمله نشانه های داشتن کاریزمای کلمات است و اگر واقعا قصد دارید مکالمه به سمت درستی پیش برود سوالات زیادی بپرسید!

کاریزمای کلماتتان را جدی بگیرید! +آموزش

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رفتارها و نحوه بیانی ساده، شیک، بدون ایراد و ... این ها شاید از جمله خصوصیات افراد کاریزماتیک و اصول کاریزما محسوب شود که بسیاری آن را آموخته اند و در زندگی خود به کار می گیرند. اما آیا واقعا داشتن یک شخصیت کاریزماتیک مهم و پرفایده است؟!، داشتن کاریزمای کلمات چه تاثیری بر زندگی انسان دارد و ....؟!

در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان امروز  با جمع آوری مطالبی قصد دارد به این سوالات پاسخ دهد.

کاریزمای کلماتتان را جدی بگیرید! +آموزش

شخصیت کاریزماتیک

کاریزما را شاید بتوان یک معادله بسیار آسان دانست که نتیجه‌ی ساده آموختن رفتار‌های درست است و شخصیت کاریزماتیک، به کاراکتری اطلاق می شود که به سبب داشتن برخی ویژگی ها، الگوی سایرین محسوب می‌شود و حتی می‌تواند برای آن‌ها الهام بخش هم باشد.

بسیاری بر این باورند که کاریزما یک ویژگی ذاتی است که با آن به دنیا می‌آییم؛ خیر، کاملا اینطور نیست!


بیشتر بخوانید؛چگونه در میان عموم سخنرانی کنیم؟


اپرا وینفری (ثروتمندترین زن سیاهپوست دنیا)، استیو جابز (خالق برند اپل) و مارتین لوتر کینگ (رهبر انقلابی سیاهپوستان) از این دسته از افراد هستند، بدین معنا که افراد کاریزماتیک، که توانایی شیفته کردن مردم و ارتباط فوق العاده قوی فردی را از کودکی با خود به همراه داشته اند.

اما این فرضیه به طور قطع درست نیست!

کاریزما می‌تواند جنبه‌ی اکتسابی نیز داشته باشد. کاریزما نتیجه‌ی ساده آموختن رفتار‌های درست است.

اگر مدل‌های مناسبی را برای الگوبرداری انتخاب کنیم قطعا به شخصیتی کاریزماتیک دست می‌یابیم.

برای مثال؛ پدر مارتین لوتر کینگ یک سخنگو و فعال اجتماعی بوده است.

اما استیو جابز برای تبدیل شدن به شخصیت کاریزماتیک کمی راه دشوارتری در پیش داشت؛ جابز برای رسیدن به این درجه از کاریزما به صورت مستمر و سخت گیرانه سال‌های متوالی تمرین و تلاش میکرد… به طوری که شاهد پیشرفت او در هر مصاحبه و یا نشست‌های متفاوتش بودیم.

کاریزمای کلماتتان را جدی بگیرید! +آموزش

7 نکته در کاریزمای کلمات

1. صرفا و کاملا برای طرف مقابل حضور داشته باشید

اگر فکر می‌کنید یک فرد کاریزماتیک بودن یعنی خودنمایی کردن در مقابل دیگران، باید بگویم سخت در اشتباه هستید!

راز شخصیت‌های کاریزما این است که به جای بالا بردن خودشان، باعث ایجاد حس خوب در اطرافیان می‌شوند. توجه به این نکته بسیار مهم است که افراد بعد از صحبت کردن با شما حس خوبی نسبت به خود داشته باشند.


بیشتر بخوانید؛ شخصیتتان را با این تست بسیار جالب روانشناسی محک بزنید


اجازه دهید به دورانی برگردم که دانشجوی کالج بودم. در آن دوران هفته‌ای یکبار با جرج کلونی برخورد داشتم و گاهی صحبت‌های کوتاهی بین ما رد و بدل می‌شد. من همیشه بعد از صجبت کردن با او احساس خوبی داشتم.

صحبت‌های معمولی داشتیم، از اوضاع و احوالم می‌پرسید، این که کلاس هایم چطور می‌گذرد، نسبت به مطالعات من اشتیاق نشان می‌داد، از مدل موهایم تعریف می‌کرد و من همیشه از صحبت با او لذت می‌بردم. با وجود این که هیچ وقت چیز زیادی درباره شخصیت و علایقش نفهمیدم، اما همیشه نسبت به او حس خوبی داشتم. چرا؟

چون هیچ یک از گفتگو‌های بین ما درباره او نبود، بلکه همیشه درباره من صحبت می‌کرد و احساس مهم بودن در من ایجاد می‌کرد و این یعنی کاریزماتیک بودن!

2. اگر اطلاعات کمی دارید دچار استرس نشوید

اغلب ما وقتی در گفتگویی قرار می‌گیریم که نظری درباره موضوع صحبت نداشته و در آن زمینه اطلاعاتی نداریم اعتماد به نفس خود را از دست داده و دست و پای خود را گم می‌کنیم. اما نداشتن اطلاعات در حوزه خاص دلیل نمی‌شود که مکالمه کسل کننده‌ای داشته باشیم.

در این مواقع بهترین کار انتخاب کنجکاوی به جای استرس و ناراحتی است. با اعتماد به نفس بالا از طرف مقابل اطلاعات بیشتری درباره موضوع گرفته و کنجکاوی خود را نشان دهید.


بیشتر بخوانید؛ 100 شخصیت تاثیرگذار جهان را بشناسید


شاید برای شما هم پیش آمده که در این شرایط به جای نشان دادن بی اطلاعی خود از موضوع، به دنبال روش‌هایی برای دفاع از خود بوده اید. اما اگر از حالت “جبهه گیری” به حالت کنجکاوی بروید، مسیر گفتگو بسیار جالب می‌شود:

شما نمی‌دانید، سوال می‌کنید و طرف مقابل احساس خوبی پیدا می‌کند که اطلاعات بیشتری در این زمینه بدهد، او از این مکالمه لذت می‌برد و شما جذاب‌تر دیده می‌شوید!

کاریزمای کلماتتان را جدی بگیرید! +آموزش

3. سوالات زیادی بپرسید

اگر واقعا می‌خواهید مکالمه به سمت درستی پیش برود سوالات زیادی بپرسید. پرسیدن سوالات بیشتر درباره طرف مقابل اشتیاق شما نسبت به او را نشان می‌دهد و این تاثیر عالی در روند مکالمه دارد.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید زمان درست سوال پرسیدن است. معمولا بهترین زمان هنگامی است که حس می‌کنید طرف مقابل برای پاسخ دادن به سوالات شما هیجان زده می‌شود.

4. با زبان بدن واکنش نشان دهید

اگر هنگام گفتگو با دست‌های قفل شده و شانه‌های افتاده طوری نشسته اید که به نظر می‌رسد گفتگو با این فرد آخرین کاری است که دوست دارید انجام دهید، نباید از طرف مقابل انتظار داشته باشید که از صحبت کردن با شما لذت برده یا برایش جذاب به نظر برسید! هیچ کس به فردی که سفت و سخت و دست به سینه است جذب نخواهد شد.

کاریزمای کلمات در ارتباط نزدیک با زبان بدن است. دفعه بعد در مکالمات حضوری با دوستان و آشنایان دست‌ها یا پا‌های خود را در هم قفل نکنید، از حرکات دست استفاده کرده، اشتیاق خود را به جمع نشان دهید تا دیگران از هم صحبتی با شما لذت ببرند.


بیشتر بخوانید؛ شخصیت شناسی از روی طول انگشتان دست شما


5. سطح انرژی خود را افزایش دهید

دیگران جذب انرژی و روحیه شاد می‌شوند و این حرف تازه‌ای نیست! پس اگر می‌خواهید در گفتگو‌ها کاریزماتیک و جذاب دیده شوید کافیست ولتاژ انرژی خود را فقط کمی بیشتر کنید تا جذابیت دوچندان داشته باشید.

حتما برایتان پیش آمده که در تماس تلفنی، صدای طرف مقابل، هنگامی که نام شما را می‌شنود، سرشار از هیجان و آرامش می‌شود. در این مواقع چه حسی پیدا می‌کنید؟ احتمالا لذت توام با قدردانی!

صدای سرزنده و رسا از قوی‌ترین ابزار دنیا در گفتگو‌ها و ارتباطات است مخصوصا وقتی با زیر و بم کردن، سرعت و لحن خوب همراه باشد.

فراموش نکنید گاهی فقط با صدا کردن نام کسی یا نشاندن یک لبخند زیبا در گوشه لب می‌توانید در نظر دیگران فوق العاده کاریزماتیک و جذاب دیده شوید.

6. آینه باشید

اغلب ما جذب افرادی می‌شویم که احساس آشنایی و راحتی بیشتری با او داشته باشیم. اما چطور ممکن است باعث ایجاد اعتماد و آرامش در فردی شویم که به سختی او را می‌شناسیم؟

تحقیقات نشان می‌دهد هر فرد می‌تواند به سادگی با استفاده از زبان بدن و طرز صحبت کردن، اعتماد دیگران را جلب کرده و جذاب‌تر به نظر برسد و آینه سازی از راه‌های ایجاد همدلی و نزدیک شدن دو نفر می‌باشد.

مانند یک آینه زبان بدن طرف مقابل را بازتاب دهید. نیازی نیست این کار را واضح و عجیب انجام دهید بلکه با ظرافت تمام عمل کرده، هنگامی که او به آرامی صحبت می‌کند شما نیز سرعت کلام خود را کاهش دهید. اگر به سمت جلو و روی میز خم شده شما نیز کمی نزدیک‌تر شوید و غیره.


بیشتر بخوانید؛ حاضرجواب ها شخصیت کاریزما دارند!


7. همانند میزبان صحبت کنید

اگر می‌خواهید فردی جذاب و کاریزماتیک باشید در هر گفتگو و مکالمه طوری صحبت کنید گویا میزبان طرف مقابل هستید. هنگامی که دوستان در منزل تان مهمان هستند رفتار و کلام شما به گونه‌ای است که آن‌ها احساس راحتی و صمیمیت می‌کنند، از این ایده استفاده کنید و با ژست میزبان باعث ایجاد آرامش در مخاطبان خود شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان