افتتاح دو زیرگذر "استادمعین" و "گیشا" تا پایان سال

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از اتمام پروژه ساخت زیرگذر استاد معین و زیرگذر گیشا تا پایان سال خبر داد.

افشین حبیب زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه بازدید ظهر امروزش از دو پروژه زیرگذر گیشا و استاد معین با بیان اینکه پروژه زیرگذر گیشا، استاد معین، رستگاری، شهید بروجردی و برج طغرل پنج پروژه مهم مدیریت شهری هستند که به نظر می‌رسد بر اساس برنامه ریزی‌ها باید تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند گفت: همانطور که پیش از این قول دادیم سطح صفر پروژه گیشا تا 31 شهریور ماه برای استفاده شهروندان آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه با تحویل سطح خیابان به مردم دیگر ترافیکی در این منطقه نخواهیم داشت و از این به بعد کارهای عمرانی زیر زمین انجام می‌شود، گفت: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ایستگاه اتوبوس بی آر تی نیز به این نقطه بازخواهد گشت و حتی کارگاه مترو که در ضلع شمال شرقی و جنوب غربی چمران قرار داشت نیز مقرر شد که تا 31 شهریور ماه برای عبور عابرین آماده شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال اقدامات بعدی برای بهره برداری از زیرگذر گیشا انجام می‌شود، گفت: تمام تلاش ما این است که زودتر از موعد مقرر پروژه زیرگذر گیشا را به بهره برداری برسانیم.

حبیب‌زاده با بیان اینکه این پروژه بسیار حساس است و یکی از معابر اصلی تهران خواهد بود، افزود: خوشبختانه با همراهی پلیس سعی داریم که هر چه سریعتر خاکبرداری را با سرعت انجام داده و سطح صفر خیابان را تا 31 شهریور به مردم تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد تا آخر آبان ماه خاکبرداری این پروژه در تونل نیز به اتمام برسد گفت: بعد از آن جداره و کف سازی زیرگذر با سرعت ادامه خواهد داشت تا بتوانیم تا پایان امسال زیرگذر گیشا را به بهره برداری برسانیم.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به نارضایتی مردم اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند و آلودگی‌های زیست محیطی و ترافیک ناشی از آن موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌کند اما سعی داریم تا با سرعت بخشیدن به کار مشکلات را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه آخرین تغییرات طراحی پل سبز زندگی رو به اتمام است و مجددا پل گیشا در محل قبلی خود بارگزاری می‌شود، گفت: بعد از باز شدن زیرگذر شروع به نصب پل سبز زندگی می‌کنیم و از آنجایی که دسترسی‌های زیادی دارد پل عابر پیاده که بر روی بزرگراه چمران است، حذف می‌شود و حتی برخی‌ها پیشنهاد داده‌اند که بخشی از خیابان گیشا به پیاده راه تبدیل شود که این در حد یک پیشنهاد است و نیازمند بررسی بیشتر است.

حبیب‌زاده همچنین در مورد زیرگذر استاد معین نیز افزود: زیرگذر استاد معین به لحاظ فنی وجوه خاصی دارد، چرا که اولین پروژه‌ای است که با این سطح حساسیت بالا اجرایی می‌شود، چرا که از سطح خیابان آزادی تنها چهار متر فاصله دارد و کف آن با سقف تونل مترو تنها نیم متر فاصله دارد و تمام تدابیر کنترلی و نظارتی در حال انجام است.

وی با اشاره به پیشرفت 67 درصدی این پروژه گفت: خاکبرداری در تونل‌ها به صورت مجزا در حال انجام است و امیدواریم خاکبرداری آن طی روزهای آینده به اتمام برسد و از آنجایی که این تونل‌ها بسیار حساس هستند جداره و کف‌سازی آن با دقت در حال انجام است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان