به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرسول کریمی معاون پژوهشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تهران در آیین برگزاری بیست و یکمین دوره انتخابات شهردار مدرسه با اشاره به تاریخچه برگزاری این انتخابات گفت: زمانی که ما به تاریخچه انتخابات شهردار مدرسه مراجعه میکنیم متوجه خواهیم شد که این انتخابات از سال 72 و 73 در 20 مدرسه به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و امروز شاهد هستیم 440 مدرسه از 4 هزار و 100 واحد آموزشی انتخابات شهردار مدرسه را برگزار میکنند.
معاون پژوهشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به اهداف برگزاری انتخابات شهردار مدرسه گفت: یکی از مهمترین اهداف این اقدام موضوع تقویت آداب و مهارت زندگی است، زیرا آینده ایران با اندیشه و تفکر شما اداره خواهد شد و شما میتوانید در گروههای متفاوتی قرار بگیرید و در کنار یکدیگر امورات را مدیریت کنید.
کریمی با اشاره به دیگر اهداف انتخابات شهردار مدرسه گفت: نسل نوجوان نسلی مسئولیتپذیر هستند که نشاط اجتماعی را در خود تقویت میکنند و ما میتوانیم در آموزش و پرورش پتانسیل و ظرفیتها لازم را تقویت کنیم.
وی تصریح کرد: وقتی دانشآموزان در کنار یکدیگر قرار میگیرند، عصاره خوبی از حضور آنها ایجاد میشود و میتوان تصمیمهای خود را به این روش به تصمیمهای کلان بدل کرد.
بیشتر بخوانید: شرکت 4 هزار و 364 دانش آموز در انتخابات شهردار مدرسه
معاون پژوهشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به تحقیقات انجام شده در حوزه آموزشهای شهروندی گفت: تحقیقات نشان میدهد مسئولیت پذیری در دوران نوجوانی موجب میشود که ما در آینده بتوانیم بهتر تصمیمگیری کنیم و حضور شما در این صنف در انتخابات شهردار مدرسه میتواند بستر تربیت مدیران آینده و مسئولیت پذیر را فراهم کند.
کریمی با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش در شهرداری تهران گفت: شهردار مدرسه پس از انتخاب در 8 کمیته فعالیت خود را انجام میدهد و آنچه ما به کمک شهرداری تهران به دنبال آن هستیم، این است که یک کار تربیتی به معنای واقعی کلمه انجام شود.
وی تصریح کرد: شهرداران مدارس باید پل ارتباطی میان دانش آموزان و مدیران مدرسه باشند.