معاون اداره محیط زیست استان تهران:

ضایعات سوزی جرم است/ پایش آلایندگی ۲۰۰ معدن و واحد صنعتی تهران

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران ضمن بیان اینکه ازجمله مهمترین معضلاتی است که در پایش‌های ویژه محیط زیست در پی تداوم آلودگی هوا دیده شد «ضایعات سوزی» است، گفت: بر اساس قانون هوای پاک این کار جرم است. از سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری توقع داریم که به وظیفه قانونی خود در این‌باره عمل کنند.

ضایعات سوزی جرم است/ پایش آلایندگی 200 معدن و واحد صنعتی تهران

محمد رستگاری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه محیط زیست استان تهران باتوجه به افزایش غلظت آلاینده‌ها در این استان اقدام به پایش‌ ویژه واحدهای آلاینده کرده است، گفت: در این پایش‌ها حدود 200 واحد از جمله معادن شن و ماسه و واحدهای صنعتی مانند سیمان تهران مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ضایعات سوزی مهمترین معضلی است در پایش‌های ویژه دیده می‌شود و متاسفانه در کل استان تهران پراکندگی دارد، تصریح کرد: براساس قانون هوای پاک و قانون مدیریت پسماند این کار جرم است و فردی که اقدام به سوزاندن ضایعات می‌کند، مجرم شناخته می‌شود.

رستگاری ضمن اشاره به آلودگی ناشی از ضایعات سوزی ادامه داد: باتوجه به اینکه این اقدام در استان تهران فراگیر است، محیط زیست نمی‌تواند به تنهایی با آن برخورد کنند، بنابراین لازم است که دستگاه‌های دیگر از جمله شهرداری‌ها و بخشداری‌ها به وظیفه خود در زمینه برخورد با ضایعات سوزی عمل کنند ولی متاسفانه تاکنون اقدام جدی در این‌باره نکرده‌اند.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران ادامه داد: حدود دو شب گذشته همکاران ما در سطح استان تهران 15 مورد آتش‌سوزی ناشی از ضایعات سوزی را اطفا کردند و برای پنج واحد که اقدام به سوزاندن سیم و کابل کرده‌ بودند اخطاریه زیست محیطی صادر شد .

 به گفته رستگاری، ضایعات‌سوزی بیشتر توسط اتباع خارجی و معتادان انجام می‌شود.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه خوشبختانه معادن شن و ماسه از چند روز گذشته تاکنون به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده بودند، گفت: راه‌های دسترسی کامیون‌ها به معادن از جمله کانون‌های گرد و غبار است. به همین دلیل در حال پیگیری هستیم که بتوانیم با همکاری صاحبان معادن این راه‌های دسترسی را آسفالت یا مالچ‌پاشی که سبب کاهش ایجاد گرد و غبار شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان