همکاری تولیدکننده‌ها و طراحان پوشاک در جشنواره مد و لباس دیبا

به منظور ایجاد ارتباط بین دانشجویان و طراحان جوان با مراکز صنعتی تولید پوشاک و برندهای مطرح در این صنعت و کمک به تولید دانش بنیان پوشاک متناسب با نیاز جامعه، جشنواره «طراحی مد و لباس دیبا» با همکاری برندهای معتبر کشور در حوزه پوشاک برگزار می شود.

همکاری تولیدکننده‌ها و طراحان پوشاک در جشنواره مد و لباس دیبا

به گزارش ایسنا، در مرحله اول این رویداد، طراحان و دانشجویان هنر با حضور در یک نشست با حضور مدیر عامل برندهای معتبر کشور در حوزه مد و لباس که در مرکز فرهنگی اکو  برگزار شد، با موضوع مسابقه آشنا شدند و پس از بازدید از کارخانه‌های برندهای حامی، طرح‌های نهایی خود را به دبیرخانه ارسال کردند تا مورد داوری اولیه قرار گیرد و پس از تایید نهایی پنج گروه وارد مرحله تولید در کارخانه مورد نظر شدند.

از اهداف و ضرورت‌های اجرا این طرح می‌توان به رواج ایده‌های خلاق و نو در پوشش جامعه، ارتباط مستقیم بین صنعت و دانشگاه در حوزه مد و لباس ایرانی، تولید آثار برگزیده با همکاری بخش صنعت با هدف کمک به تولید ملی، آشنایی دانشجویان برگزیده  با فرآیند طراحی، تولید و تجاری‌سازی محصولات، اشاره کرد. 

در این طرح  برای اولین بار پس از انتخاب طرح‌های منتخب توسط تولیدکنندگان، طراحان برای تولید آثار خود در تمام مراحل (از طراحی تا تولید طرح) در واحدهای تولیدی حضور پیدا می‌کنند.

کار ارزیابی 17 طراح منتخب سومین جشنواره مد و لباس دیبا هفته گذشته با حضور صاحبان و نمایندگان برندهای حامی این جشنواره برگزار شد که طی آن، منتخبان به ارائه توضیحات تکمیلی خود به مثابه دفاعیه از طرحی که براساس افق و چشم‌اندازهای هر یک از برندهای شرکت‌کننده در این جشنواره مطرح شده بود، پرداختند.

در پایان این مرحله از میان 17 طراح منتخب، پنج طراح به شرح زیر برگزیده شدند که براساس مقررات جشنواره باید یک پروسه همکاری دوماهه را در شرکت و کارخانه منظور، بگذرانند. این پنج طراح پس از پشت سر گذاشتن این مرحله  که منجر به تولید محصولی براساس طرح مورد نظر می‌شود، مجدد مورد داوری نهایی قرار گرفته و در پایان به محصول برگزیده به تشخیص هیئت داوران، جایزه ویژه 10 میلیون تومانی به طراح برتر این جشنواره اهدا می‌شود.

هر یک از این پنج طراح در جریان همکاری خود با برندهای مذکور، علاوه بر کار روی طرح خود به منظور ارائه محصول نهایی به تشخیص مدیران هر یک از این برندها، مراحل آموزشی ویژه‌ای را نیز پشت سر خواهند گذاشت و از نزدیک با روند تولید در هر یک از این شرکت‌ها آشنا خواهند شد.

مراسم داوری و اختتامیه سومین جشنواره طراحی مد و لباس «دیبا»، با اهدافی همچون ایجاد ارتباط بین طراحان مد و لباس با مراکز صنعتی تولید پوشاک و کمک به تولید دانش‌بنیان آن متناسب با نیاز جامعه، با حضور برندهای مطرح کشور، مسئولان کشوری مرتبط همچون دبیر ستاد فناوری نرم ریاست جمهوری، مدیران معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران فرهنگی جهاددانشگاهی و استادان، دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف هنری برگزار می‌شود.

دراین مراسم که روز چهارشنبه 11  دی ماه 1398 از ساعت 13:45 تا  15 در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار می‌شود، ابتدا داوری آثار منتخب به صورت زنده توسط تولیدکنندگان پوشاک و اساتید دانشگاهی انجام شده و سپس برگزیدگان این جشنواره جوایز خود را دریافت می‌کنند. 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان