صفا صبوری دیلمی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه گیشا در زمان گذشته تنها یک ورودی آن هم از قسمت پایین داشته و از بالا بنبست بوده است، اظهار کرد: در گذشته برای دسترسی به محله گیشا تنها یک ورودی از روی پل و یک ورودی همسطح نیز از چمران داشته است و تنها از قسمت جنوب میتوانستیم وارد گیشا شویم، اما در سالیان اخیر از اتوبان شیخ فضلالله و حکیم نیز دو دسترسی از بالا به خیابان گیشا داده شد و این محله از بنبست خارج شد.
وی با بیان اینکه در طراحی اولیه زیرگذر گیشا یک ورودی روباز به طول 200 متر در ابتدای ورودی به خیابان گیشا در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: تصور کنید یک زیرگذر در 200 متر ابتدایی خیابان گیشا روباز باشد که شبیه یک خندق و پرتگاه بود، چرا که ارتفاع هفت متر به طول 200 متر در نظر گرفته شده بود و این امری غیرمهندسی بود، چرا که این ورودی زیرگذر به محله گیشا را به یک پرتگاه و خندق تبدیل کرده بود و باید بگویم که هر ایدهای که بر روی کاغذ مناسب است، حتما در عمل مناسب نخواهد بود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه براین اساس 200 متر اول گیشا که در طراحیها روباز در نظر گرفته شده بود، حذف شد، ادامه داد: حذف این ورودی گیشا دغدغهای را برای اهالی محل ایجاد کرده بود و آنها در نظرسنجیهایی که انجام شد، از این مساله که نتوانند دسترسی راحتی به گیشا داشته باشند نگران بودند که به همین دلیل یک دوربرگردان غیر همسطح روبهروی بوستان گفتوگو و در بزرگراه چمران طراحی کردیم که در حال حاضر برای ساخت این دوربرگردان تجهیز کارگاه شده و قبل از افتتاح پروژه زیرگذر گیشا کارگاه فعال میشود تا با یک اختلاف زمانی این دوربرگردان بعد از زیرگذر افتتاح شود.
صبوری دیلمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ورودی به گیشا بلامشکل است و حتی محله خلوتتر شده است اما حذف این دسترسی برای مردم دغدغه ایجاد کرده بود و ما برای رفع نگرانی مردم این دوربرگردان را طراحی کردیم، در مورد زمان افتتاح زیرگذر تصریح کرد: در طراحیهای ابتدایی آخر خردادماه سال 1399 را زمان افتتاح در نظر گرفتند، اما به دستور حناچی و با تلاش شبانهروزی مهندسان 29 اسفندماه سال جاری را زمان افتتاح این زیرگذر اعلام کردیم، اما با توجه به ترافیک شب عید فشار کاری را افزایش داده و قول دادیم که تا قبل از 15 اسفندماه این زیرگذر را به بهرهبرداری برسانیم و احتمال دارد روز پنجم اسفندماه به بهرهبرداری برسد.