عالم زر چیست؟

در آیة ۱۷۲ سورة اعراف به طور اجمال اشارة به عالم ذر شده است، وَإِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنِی آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلى أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلى

 عالم زر چیست؟

در آیة 172 سورة اعراف به طور اجمال اشارة به عالم ذر شده است، وَإِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنِی آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلى أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلى...؟ منظور از عالم ذر عالم استعداد‌ها و مقصود از پیمانی که در عالم ذر گرفته شده عبارت از پیمان فطرت و تکوین و ‌آفرینش است، به این ترتیب که به هنگام خروج فرزندان آدم به صورت نطفه، در آن هنگام ذرّاتی بیش نیستند خداوند استعداد و آمادگی برای حقیقت توحید به آن‌ها داده است، هم در نهاد و فطرت‌شان این سرّ الهی به صورت یک حسّ درون ذاتی به ودیعه گذارده شده و هم در عقل و خردشان به صورت یک حقیقت خودآگاه!

بنابراین همة افراد بشر دارای روح توحیدند و سؤالی که خداوند از آن‌ها کرده به زبان تکوین و آفرینش است و پاسخی که آن‌ها داده‌اند نیز به همین زبان است. علاوه بر آیات قرآن، روایاتی نیز دربارة عالم ذر در منابع مختلف اسلامی در کتب شیعه و سنّی نقل شده است.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان