رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا خبر داد؛

کاهش ۵۵ درصدی جرایم فیشینگ پس از اعلام رمز پویا/ لینک سایت‌های متخلف مسدود می‌شود

سرهنگ رجبی از مسدود سازی لینک سایت‌های متخلف توسط کارگروه ویژه پلیس فتا خبر داد.

کاهش 55 درصدی جرایم فیشینگ پس از اعلام رمز پویا/ لینک سایت‌های متخلف مسدود می‌شود
کاهش 55 درصدی جرایم فیشینگ پس از اعلام رمز پویا/ مسدود سازی لینک سایت‌های متخلف توسط کارگروه ویژهبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه خبر با بیان اینکه استفاده از رمز پویا کاهش 55 درصدی جرایم فیشینگ را در پی داشته است، گفت: از بهمن ماه پارسال که استفاده از رمز پویا به صورت اجباری در تمام تراکنش‌های بالای مبلغ یک میلیون ریال اعمال شد، کاهش بسیار تشکیل پرونده‌های حوزه کلاهبرداری به شیوه فیشینگ را شاهد بودیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان به صفر رسیدن تشکیل پرونده‌های کلاهبرداری به شیوه فیشینگ وجود دارد، یا خیر؟ افزود: اینکه تعداد پرونده‌های مربوط به فیشینگ به صفر برسد امری سخت است، اما با انجام اقدامات و پیشگیری‌های این‌چنینی می‌توان حجم پروند‌های جرایم را کاهش داد.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: باید یکسری زیرساخت‌ها برای پیشگیری از جرایم فراهم شود، از طرفی بانک مرکزی نیز با انجام فعالیت‌های خود بستر‌های مختلف برای مهیا شدن زیر ساخت‌های بانکی را فراهم کرد.


بیشتر بخوانید: کلاهبرداران اینترنتی به رمز پویا هم رحم نکردند 


وی افزود: اگر بتوانیم برای هر بار تراکنش بحث اعتبارسنجی یا تأیید دو مرحله‌ای پرداخت و درج مبلغ تراکنش و درگاه تراکنش را همراه با پیامک ارسال رمز پویا اجرایی کنیم، آنگاه می‌توان به کاهش جرایم فیشینگ امیدوار شد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم پلیس فتا، گفت: در اکثر کلاهبرداری‌های اینترنتی شیادان رمز پویا را با شیوه‌های مختلف از مردم گرفته و پس از آن استفاده می‌کنند، همچنین در مسابقه اینترنتی و تلفنی نیز کلاهبرداران از این روش برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه خطای انسانی اصلی‌ترین عامل ایجاد جرم است، افزود: هموطنان هنگام استفاده از درگاه‌های اینترنتی به دامنه شاپرک توجه کنند، لینک‌های بی هویت را دنبال نکنند و به آگهی‌های کالای ارزان با بی دقتی توجه نداشته باشند.

سرهنگ رجبی با اشاره به اینکه کاربران اپلیکیشن‌های اجتماعی را از منبع معتبر بر روی تلفن‌های خود نصب کنند، تصریح کرد: باید در خصوص آموزش‌ها و در بحث فرهنگی اقدامات بهتر و بیشتری انجام دهیم.

وی در خصوص برنامه‌های پلیس فتا در زمینه پیشگیری از جرایم سایبری گفت: با همکاری دادستانی کشور اقداماتی در محدودسازی سایت فیشبنگ انجام داده‌ایم و به صورت 24 ساعته نیز در حال رصد موارد مجرمانه در فضای مجازی هستیم.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم پلیس فتا با بیان اینکه حین برخورد با موارد مجرمانه در فضای مجازی، گارگروه‌های ویژه ما این لینک‌ها را مسدود می‌کنند، تصریح کرد: هموطنان نیز با گزارش مصادیق مجرمانه به سایت پلیس فتا، به مسدود سازی لینک‌های سایت‌های متخلف کمک کنند.

وی افزود: وزارت صمت نیز از طریق مرکز تجارت الکترونیک اقدام به دادن نماد اعتماد به سایت‌های اینترنتی کرده و ای نماد پایین سایت‌های مختلف نشان دهنده هویت این سایت‌ها است، البته داشتن نماد اعتماد به معنای این نیست که این سایت بتواند کالا هم تحویل مشتریان خود دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان