معاون توسعه و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد؛

افتتاح مراکز درمانی اعتیاد در ۵ استان کشور

مدنی گفت: امروز در ۵ استان آذربایجان شرقی، البرز، یزد، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی مراکز درمانی و بازتوانی اعتیاد افتتاح می‌شود.

افتتاح مراکز درمانی اعتیاد در 5 استان کشور
به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،رضوان مدنی معاون توسعه و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد، اظهار کرد: این مراکز الگوی درمانی ترکیبی دارند و باتوجه به کسب تجربه از رویکرد‌های مختلف، درمان معتادان در مراکز درمانی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ارائه خدمات سم زدایی، مراقبت از بیمار و مداخلات روانی؛ تمام این خدمات متناسب با شرایط فردی و خانوادگی خود فرد به او ارائه می‌شود همچنین لازم به ذکر است که مدت نگهداری و درمان معتادان در این مراکز به مدت یک سال به طول می‌انجامد.

رضوان مدنی افزود: معتادان به مدت 4 ماه، عملیات سم زدایی بر آن‌ها انجام می‌شود سپس تحت درمان جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی قرار می‌گیرند. بعد از بهبود درمان اعتیاد به مدت 8 ماه تحت نظر قرار گرفته و در جلسات آموزشی شرکت می‌کنند.

معاون توسعه و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در پایان این مدت یک سال افرادی که خانواده ندارند به مراکز توانمند سازی فرستاده می‌شوند، اگر فردی پیش از این شغلی داشته است به شغل خود مشغول می‌شود در غیر صورت در کارگاه‌های مشخص شده حرفه‌ای را فراگرفته و در نهایت فعالیت خود را آغاز می‌کند و بیمه نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در 5 استان آذربایجان شرقی، البرز، سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان شمالی مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد افتتاح می‌شوند و مدت نگهداری معتادان در این مراکز آن‌ها یک ساله است.

بیشتر بخوانید

راه اندازی مرکز خدمات درمان اعتیاد مادر و کودک در تهران

فعالیت مراکز درمانی ویژه کودکان معتاد در 7 استان کشور

چرا بهزیستی طلب مراکز درمانی اعتیاد را نمی‌دهد؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان