«علی کشفی» همبنیانگذار فلایتیو باور دارد که آنها میتوانند بازیگر اول بازار حوزه گردشگری در آیندهی پس از کرونا باشند، هرچند او تاکید دارد که آنها بیشتر از آنکه به دنبال اولین بودن باشند، میخواهند بهترین باشند. او همچنین میگوید که آنها در دوران کرونا برخلاف سایر پلتفرمهای مشابه، هیچ تعدیل نیرویی نداشتند و به تمام نیروهای انسانی مجموعه خود وفادار ماندهاند.
همبنیانگذار فلایتیو در نشست خبری امروز این سامانه که به مناسبت ریبرندینگ مجموعه و لوگوی تازهاش به صورت آنلاین با اصحاب رسانه برگزار شد، با ذکر این نکته که دوران کرونا برای حوزه گردشگری بسیار دوران بدی بوده تاکید کرد که سال 98 اساسا برای فعالین این حوزه شبیه به کابوس بوده: «از ابتدای پارسال که فاجعه ناراحتکننده سیل را داشتیم و کلی سفرها لغو شد تا آبان سال گذشته که قطعی اینترنت به وجود آمد و کلی مشکلات دیگر؛ همه و همه گریبانگیر فعالان حوزه گردشگری شدند اما تیر خلاص به طور قطع ویروس کرونا بود.»
او باور دارد پس از دوران بحران کرونا به دنیای بازیابی از آن و پس از آن به جهان پساکرونا میرسیم که در آن رفتارهای مردم و دولتها تغییر یافته و سرویسها نیز به همین منوال تغییر میکنند. او معتقد است که برای احیای صنعت گردشگری، چندین سال لازم است و میگوید که یقینا تا سال آینده اوضاع مانند گذشته نخواهد شد.
کشفی در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه آنها چطور توانستند در این ایام سخت هیچ نیرویی از مجموعه خود را تعدیل نکنند میگوید: «ما به نیروهای انسانی که داریم احترام میگذاریم و سعی کردیم با مدیریت درست، آنها را همچنان پیش خود نگه داریم. کار عدهای از دوستان کم شد که سعی کردیم با مرخصیهای با حقوق و بدون حقوق آنها را نگه داریم و کارها را شیفتی کنیم ولی کسی را تعدیل نکنیم.» کشفی گفت کار شرکتهایی که در همان چند روز اولیه شیوع ویروس کرونا به تعدیل گسترده نیرو دست زدند، اشتباه کردهاند:
«باور دارم که ماجرای این تعدیلها بابت کرونا نبود و مشکل از جای دیگری آب میخورد و این موضوع یک بهانه شد وگرنه تعدیل نیروهای زیاد در ایام اولیه که هنوز آینده مشخص نبود، توجیهی نداشت.»
کشفی همچنین به سرمایهگذاری گروه صبا ایده روی فلایتیو اشاره میکند که در بزنگاه کرونا صورت گرفت، این سرمایهگذاری که تنها چند هفته قبل از شیوع این ویروس در این مجموعه صورت گرفت کمک بزرگی به فلایتیو برای رشد و بقای خود کرده و کشفی به دیجیاتو میگوید که «در کنار صباایده بودن و از یک جنس بودن با این شرکت باعث شده تا بتوانیم به کارمان به درستی ادامه دهیم.»
همبنیانگذار فلایتیو با اشاره به کاهش نود درصدی فروش بلیت و رزرواسیون هتل در اسفند و فروردین ماه، میگوید که شیب فروش مجموعه آنها از اردیبهشتماه دوباره روند آرام صعودی به خود گرفت و امروزه آنها توانستهاند به 40 درصد فروشی که پیش از شیوع کرونا داشتند دست پیدا کنند. کشفی به دیجیاتو میگوید که آنها به اولین شدن در بازار فکر میکنند ولی بیشتر دوست دارند که بهترین باشند: «اولین بودن برای ما مساله دور از ذهنی نیست. با ریبرندینگی که در نظر گرفتهایم و تغییر و تحولاتی که برای ما در راه هستند، میتوانیم به راحتی به این مهم دست یابیم ولی بیشتر میخواهیم که بهترین باشیم و مشتریان بتوانند تجربه عالی سفر را در کنار ما کسب نمایند.»
کشفی درباره افق راهی که در مجموعه آنها متصور شده نیز میگوید که فلایتیو میخواهد شرایط را طوری پیش ببرد که پیش آمدن مشکلاتی نظیر کرونا دیگر نتواند به آنها شوک ناگهانی و بحران وارد کند. او همچنین خبر از تحقیق و بررسی مساله دورکاری تمام نیروها در فلایتیو میگوید که در دستور کار آنها قرار گرفته و به دیجیاتو میگوید: «میخواهیم سیستمی راهاندازی کنیم تا بتوانیم امنیت و آرامش روانی کارمندان خود را داشته باشیم و یک دورکاری به معنای واقعی راه بیندازیم. در این ایام به این نتیجه رسیدیم که نیروها باید دور کار باشند اما هنوز نتوانستیم به طور سراسری و کامل آن را پیادهسازی کنیم و باور داریم ریموت ورکینگ میتواند به نفع مجموعه باشد.»
فلایتیو در این مراسم از لوگوی رنگین و جدید خود رونمایی کرد، لوگویی دایرهای شکل که به گفته این تیم برای طراحی آن نکات زیادی رعایت شده و رنگبندی آن ترکیبی از المانهای مختلفی چون مدرنیته بودن (رنگ آبی)، هیجان انگیز بودن (رنگ نارنجی)، برتر بودن (رنگ بنفش) و ارتباط خوب با مشتری داشتن (رنگ صورتی) است.
بیشتر بخوانید: