نه رولزرویس نه بنز

هونگچی H۹؛ سدان لاکچری چینی

فضای کابین این خودرو مملو از تودوزی چرمی و قطعات چوبی و کرومی است و در آن دو نمایشگر بزرگ یکی برای سیستم سرگرمی و دیگری برای نشانگر‌های پشت فرمان طراحی و نصب شده است.

هونگچی H9؛ سدان لاکچری چینی
 
فرادید؛ چینی‌ها با هیچکس شوخی ندارند و گروه فاو نیز بعد از مدت‌ها مونتاژکاری سعی بر توسعه برند‌های بومی خود نظیر هونگچی دارد. استخدام سرطراح رولزرویس، سرمایه‌گذاری هنگفت برای توسعه واحد تحقیقات و البته گردآوری بهترین تکنسین‌های دوخت و دوز، تزئینات و پرداخت چوب و فلز موجب شده تا نام هونگچی به تهدیدی تازه برای خودروسازان لوکس‌ساز غربی در بازار چین تبدیل شود.
 
این شرکت که زیرمجموعه گروه معظم فاو (FAW) چین است، قدمتی دیرین در سرزمین اژد‌ها داشته و از سال‌ها پیش، اتومبیل رسمی اعضای بلندپایه حزب کمونیست است.
 
هونگچی H9؛ سدان لاکچری چینی
 
حالا، اما بعد از یک دوره طولانی انزوای تاریخی، هونگچی قصد ورود به بازار‌های جهانی و رقابت با بزرگانی نظیر ب. ام. و، آئودی، بنتلی، کادیلاک، رولزرویس، لینکلن، می‌باخ، استون مارتین و مازراتی را دارد. هونگچی در این راستا اخیرا نسلی کاملا نوین از لیموزین H9 را به بازار معرفی کرده است.
 
هدف هونگچی از توسعه سدان H9 آغاز رقابت با سدان‌های لوکسی مانند آئودی A6، مرسدس بنز E کلاس و ب‌ام‌و سری 5 بوده است.
 
هونگچی H9؛ سدان لاکچری چینی
 
هونگچی H9 در مقایسه با رقبای اروپایی خود حتی نمونه‌های کشیده (Long WheelBase) آن‌ها مانند نسخه تشریفاتی مرسدس E کلاس و یا سدان آئودی A6 L، فضای پا بیشتری در ردیف عقب دارد. از نظر ابعادی این خودرو با دارابودن طول کلی 5.13 متر و فاصله بین دو محوری 3 متر و 6 سانتی‌متری، ابعادی نزدیک به سدان‌های فول سایز دارد.
 
این یعنی فضای پای سرنشینان در ردیف عقب اچ 9 با سدان‌های برجسته بازار فاصله چندانی ندارد. در واقع نسخه معمول این خودرو با ابعادی مابین بنز اس کلاس و کادیلاک CT 6 لانگ، یک سدان فول‌سایز تمام عیار است. در عین حال در نسخه EWB با طول بیشتر، فضای بهتری را در اختیار سرنشینان متمول و ثروتمندش قرار می‌دهد.
 
هونگچی H9؛ سدان لاکچری چینی
نسخه EWB؛ با امکانات بهتر و طول بیشتر رقیب مستقیم لیموزین‌های آمریکایی،آلمانی و انگلیسی است
 
به گفته این خودروساز چینی، طراحی H9 برگرفته از جدیدترین زبان طراحی هونگچی است؛ اما طراحی کلی این خودرو کاملا بیانگر تقلید مستقیم این کمپانی چینی از تمام خودرو‌های رقیب اروپایی و آمریکایی است. به عنوان مثال تم دو رنگ بدنه از محصولات می‌باخ، طراحی گوشه‌های پروفیل عقب برگرفته از کادیلاک XTS و طراحی پروفیل جلو نیز از رولزرویس الگوبرداری شده است.

البته هونگچی خاطرنشان گرده که طراحی H9 قبل از ورود گیلز تیلور به عنوان مدیرجهانی و مدیر ارشد طراحی به این کمپانی FAW در سال 2018 صورت گرفته است؛ اگر گیلز تیلور برایتان آشنا نیست باید یادآور شویم که وی طراحی کمپانی رولزرویس بوده است.
 
هونگچی H9؛ سدان لاکچری چینی
 
جلوپنجره کرومی بزرگ هونگچی H9 با چراغ‌های LED نواری باریکی که به تکنولوژی LED ماتریکس مجهز هستند احاطه شده است. لوگوی پرچم مانند هونگچی هم از اواسط کاپوت به صورت یک خط قرمز نازک آغاز شده و تا بالای جلوپنجره امتداد یافته است.
 
یکی از ویژگی‌های جالب هونگچی H9 دستگیره‌های پاپ-آپ در‌ها و همچنین رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی آن هستند که به زیبایی ظاهری این سدان لاکچری چینی افزوده‌اند. فضای کابین این خودرو مملو از تودوزی چرمی و قطعات چوبی و کرومی است و در آن دو نمایشگر بزرگ یکی برای سیستم سرگرمی و دیگری برای نشانگر‌های پشت فرمان طراحی و نصب شده است.
 
هونگچی H9؛ سدان لاکچری چینی
 
نورپردازی کابین و وجود شیفتر تعویض دنده لمسی هم به زیبایی فضای داخلی این خودرو افزوده‌اند. هونگچی اظهار کرده که به صورت آپشنال امکان سفارش H9 به صورت چهار سرنشین نیز وجود دارد. وجود هدآپ دیسپلی، سیستم اطلاعات –سرگرمی مخصوص با نام اسمایل وان و صفحه نمایش 12 اینچی لمسی درکابین خودرو هم لیموزین اچ 9 را به خودرویی امروزی و مدرن بدل می‌سازد.

قلب تپنده این سدان لاکچری چینی یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت 252 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 380 نیوتن‌متر است.
 
هونگچی H9؛ سدان لاکچری چینی
 
البته به صورت آپشنال امکان نصب یک پیشرانه سه لیتری شش سیلندر سوپرشارژ با بیشینه قدرت و گشتاور تولیدی 272 اسب‌بخار و 400 نیوتن‌متر هم وجود دارد که جدا از نوع پیشرانه، نیروی تولیدی آن توسط گیربکس خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.
 
هونگچی اظهار کرده که نسخه شش سیلندر این خودرو قادر است در کمتر از 8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای خودرو‌های امروزی عملکردی عادی است. در آخر باید اظهار کنیم که این خودرو دارای تعلیق بادی و سیستم‌های نیمه خودران سطح 2.5 است.
 
این خودرو که در چین با مرسدس اس کلاس رقابت می‌کند، بسته به سطح تجهیزات بین 49 هزار و 740 تا 64 هزار و 550 دلار قیمت دارد که رقم چندانی برای یک لیموزین نیست حتی اگر این لیموزین ساخت چین باشد. نمایندگی‌های فاو از 12 آوریل پذیرای هونگچی اچ 9 و خریداران این محصول هستند.
 
هونگچی H9؛ سدان لاکچری چینی
 
فروش خودرو شگفت‌انگیز بوده و حتی غافلگیری سازنده را در پی داشته است. اغلب خریداران اذعان می‌کنند با پولی که بابت یک بیوک آمریکایی پرداخت می‌کنند، می‌توانند کیفیتی بالاتر از کادیلاک را حس کنند. البته این ادعای گزاف فعلا از سوی مجلات مشهور جهان جدی گرفته نشده، اما بازخورد اولیه ورود این محصول به بازار بسیار خوب بوده است.

نسخه EWB این خودرو که در تریم پایه بهایی معادل 50هزار دلار قیمت دارد، در فول‌ترین نسخه به قیمت 80هزار دلار به دست مشتریان می‌رسد در حالیکه هنوز با مرسدس بنز اس کلاس فاصله دارد. لوکس‌ترین خودرو چینی بازار در حالی به سگمنت F پا گذاشته که هنوز راه بلندی در پیش دارد. فعلا البته گام اول را محکم برداشته‌است.
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان