عرض اندام جنرال موتورز در برابر تسلا

سِلِستیک کادیلاک؛ قلدر مجلل

محصول جذابی که بعد از مرگ فلیت وود و سیکستی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی به سبک باشکوه کادیلاک در طراحی وفادار است و نوعی بازگشت به مسیر در آن دیده می‌شود.

سِلِستیک کادیلاک؛ قلدر مجلل
 
فرادید؛ سالهاست کادیلاک روح خود را به شیطان فروخته است. گویی این شرکت که زمانی ورای مرسدس بنز به انبوه مشتریان متمول دلخوش بود، حالا فقط در چین اعتبار دارد و حتی در آمریکا پشت سر برند‌های آلمانی قرار دارد. گوشه‌نشینی کادیلاک، اما در حال پایان است.
 
کادیلاک با محصولی باشکوه به نام سلستیک علیه طیف وسیعی از محصولات قیام خواهد کرد. بسیاری از تحلیلگران این حرکت تازه کادیلاک را پاسخی به محصولات اسپورت لوکس و الکتریکی آلمانی‌ها در بازار تعبیر می‌کنند. برخی نیز معرفی سلستیک را به عرض اندام جنرال موتورز غول قدیمی صنعت خودرو در برابر تسلا غول نوظهور صنعت این کشور تعبیر کرده‌اند.

هرچه که باشد، حضور سلستیک را باید غنیمت شمارد. محصول جذابی که بعد از مرگ فلیت وود و سیکستی در دهه 70 و 80 میلادی به سبک باشکوه کادیلاک در طراحی وفادار است و نوعی بازگشت به مسیر در آن دیده می‌شود. کادیلاک که باید آن را به حق سازنده بهترین لیموزین‌های تاریخ تا پیش از دهه 80 میلادی دانست، مدت‌هاست در سایه‌ها گام برمی‌دارد.
 
طراحی و تولید دو محصول سلستیک (celestiq) و لیریک (lyric) خروج از سایه رقبای آلمانی و ورود دوباره به میدان است. البته فعلا کادیلاک پروژه سلستیک را چراغ مخفی توسعه می‌دهد و تنها تصاویری معدود از آن را منتشر ساخته است.
 
سلستیک را بسیاری به حق نخستین تلاش واقعی این برند برای بازگشت به عصر طلایی خود می‌دانند. سلستیک که طرحی باوقار، شکیل و مدرن دارد، بی‌توجه به کش و قوس‌های بنز و ب. ام؛ و یا زوایای تیز لکسوس و کلاسیک‌بازی مبهم جنسیس در پی خلق همان معنای همیشگی است که با کادیلاک تجربه می‌شد: قلدر و مجلل!

موتور 1 مجله مشهور آمریکایی که نخستین تصاویر از این خودرو را منتشر کرده، با اشاره به هیجانی که بابت این کار دارد، نوشته: «نمی‌توانیم شادی خود را از ساخت یک لیموزین سفارشی دست ساز توسط کادیلاک را پنهان کنیم. از آنجا که جنرال موتورز به تازگی از برنامه بلندپروازانه خود برای تولید باتری‌های فوق پیشرفته سری اولتیمات و نیز سیستم خودران سوپر کروز رونمایی کرده، سلستیک می‌تواند نمادی برای دنیای تازه لیموزین‌ها باشد.»
 
سِلِستیک کادیلاک؛ قلدر مجلل

مجله موتورترند نیز با انتشار تصویری از این خودرو، لب به تحسین کادیلاک گشوده و به ستایش طراحان آن پرداخته است. البته این مجله ادعا کرده سلستیک با داشتن سیستما خودران سطح 4 کروز و موتور و باتری‌های پیشرفته، سال 2022 به بازار خواهد آمد.
 
خبر تاییدنشده نصب موتور 1000 اسبی و باتری‌هایی با برد 750 کیلومتری روی سلستیک باعث شده تا بسیاری این خودرو را رقیبی جدی برای تسلا مدل اس و یا لوسید ایر بدانند.

اگر یکی از دو طرح موتور 1 یا موتورترند صحت داشته باشد، باید به طراحان کادیلاک آفرین گفت. چرا که بدون افتادن در دام کهنه‌پرستی، سری بیادماندنی سیکستی بازسازی شده است. البته در باب طراحی بدنه سلستیک نقاط خوشایند بسیار است.
 
اولین آن‌ها نحوه طراحی چراغ‌ها و جلوپنجره خودرو است که یادآور محصولات جاودانه این شرکت بوده و اعتبار یک لیموزین برجسته را در خود دارد. از این مهمتر، اما ستون پهن و پف آلود C خودرو است که در ترکیب با چراغ‌های نواری عقب یک بخش بسیار مهیج را تشکیل داده است.
 
البته فعلا باید تا پایان تابستان و رونمایی رسمی از این خودرو صبر کرد و به چشم غیرمسلح تصویر تازه کادیلاک از محصولات لوکس را دید. این خودرو قرار است پرچمدار برترین برند صنعت خودرو آمریکا در حساس‌ترین عصر باشد. آیا سلستیک کیفیتی همچون مدل جاودانه فلیت‌وود سیکستی را ارائه خواهد کرد؟
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان