گزارش مشرق

در حاشیه بیانیه سیاسی "انجمن اسلامی معلمان" / به اسم فرهنگیان به کام اوکراین!

تشکل اصلاح‌طلب "انجمن اسلامی معلمان" اخیراً طی بیانیه‌ای خواستار رفع حصر از فتنه‌گران شد و نیز اوکراین را کشوری مستقل خواند که مورد تجاوز روسیه قرار گرفته است!

سرویس سیاست مشرق _ یک تشکل اصلاح‌طلب موسوم به "انجمن اسلامی معلمان ایران" اخیراً به بهانه آغاز دوره ششم فعالیت شورای مرکزی این تشکل بیانیه‌ای را صادر کرده است.

بیانیه‌ای که البته در روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیز منتشر شد و مورد توجه این رسانه قرار گرفت.

در بخشی از بند ششم این بیانیه 6 بندی می‌خوانیم:

" انجمن اسلامی معلمان ایران در آغاز فعالیت دوره ششم خود، ضمن محکوم کردن روندهای نادرست و غیرسازنده در سیاست داخلی و سیاست خارجی از حقوق حقه همه اقشار جامعه و معلمان و مطالبات منزلتی و معیشتی فرهنگیان اعم از بازنشسته و شاغل و غیر رسمی و اعتراضات صنفی و قانونی معلمان حمایت کرده و خواستار آزادی معلمان زندانی هستیم که در دفاع از حقوق قانونی این قشر بازداشت و زندانی هستند؛ همچنین جذب، استخدام و به‌کارگیری نیروهای ناکارآمد و کارمندان مازاد ادارات و طلاب از مجرای غیرقانونی و غیرتخصصی را موجب آسیب به نهاد تعلیم و تربیت و نهاد دین می‌دانیم.
 

ما مجدانه خواستار رفع حصر مهندس میرحسین موسوی و دکتر زهرا رهنورد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی کروبی پس از 12 سال حصر غیر قانونی هستیم و تجاوز نظامی روسیه به کشور مستقل اوکراین را قاطعانه محکوم می‌نماییم"!

بند پنجم بیانیه مذکور نیز خواندنیست...

آنجا که می‌گوید:

"مجلس و دولت به‌جای پرداختن به امور مهم و بحران‌های اقتصادی و معیشتی و اخلاقی، مهار تورم و گرانی کمرشکن و افزایش سطح قیمت‌ها و رفع عزتمندانه تحریم‌ها و احیای برجام، به حذف ارز 4200 تومانی روی آورده و دغدغه خود را در طرح ضایع «صیانت از فضای مجازی» بر محدودیت اینترنت جهانی و فضای تعاملات و معاملات و کسب و کارهای دیجیتال و گردش آزاد اطلاعات و نگهداری حیوانات خانگی و افزایش جمعیت و... قرار داده است. "

در قسمت دیگری از این بیانیه همچنین آمده است: مجلس و دولت به اصطلاح انقلابی و مردمی، به‌رغم وعده‌ها؛ در عمل جز بر درد و رنج روزافزون فرهنگیان نیافزوده‌اند! [1]

در حاشیه بیانیه سیاسی "انجمن اسلامی معلمان" / به اسم فرهنگیان به کام اوکراین!

تصاویری از تجمعات اخیر برخی فرهنگیان

*از شوربختی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران وجود برخی احزاب و گروه‌های سیاسی است که هیچ کارنامه‌ای در بحث اجرا و بهینه‌کردن زندگی مردم ندارند اما در عوض به اندازه یک مثنوی هفتاد من کاغذ؛ سوابق گرانسنگی در سیاست‌بازی، حرافی و تقلا برای مخدوش کردن امنیت مردم و ایران عزیز دارند.

جالب است که در تصور اولیه از بیانیه مذکور قرار است صحبت‌های نمایندگان فعال معلمان در بیان مطالبات قشر فرهیخته و فرهنگیان عزیز را بخوانیم اما چیزی که در واقعیت رخ داده؛ حرف‌های ضد انقلاب، مطالبات مهره‌های پیر و سوخته فتنه 88 و البته تحلیل‌های من‌درآوردی پیرامون جنگ اوکراین و روسیه است که به گوش می‌رسد.

جالب آنکه نویسندگان این بیانیه همچنین نتوانسته‌اند عصبانیت خود را از حضور نیروهای ارزشی و متدین در متن آموزش و پرورش نیز پنهان کنند و مدعی جذب طلاب از مجاری غیر قانونی در نهاد تعلیم و تربیت نیز شده‌اند. ادعایی گزاف که به نظر می‌رسد از روی "جنجال بی‌محتوای بورسیه‌های غیر قانونی"! کپی شده است.

از سیاست‌بازانه بودن این بیانیه همین بس که خنجر به شکم خویشتن نیز زده است و کرارا با به کار بردن عبارت "مجلس و دولت" و طعنه‌ی "به اصطلاح انقلابی"! عملا خود را در مقابل حاکمیت کشور نیز قرار داده است و بی‌پروا از اینکه طعنه‌زدن به نهادهای حاکمیتی چه ربطی به نمایندگی از قشر فرهیخته دارد؛ مشغول اجرای اوامر مطاع اعضای هسته سخت اصلاحات است.

آن بیانیه و این حقایق نشان از آن دارد که خطرات بزرگی در کمین فرهنگیان و قشر فرهیخته جامعه نشسته است. خطراتی که اگر با هوشیاری فرهنگیان و بصیرتِ تشخیص دوست از دشمن همراه نباشد؛ بسا که سبب‌ساز خطرات بزرگی باشد.

فرهنگیان عزیز ایران و حاضران در وزارت آموزش و پرورش باید بدانند که رخ نویسندگان اصلی این بیانیه در صبح روز رسیدن به هدف و پس از پا گذاشتن بر شانه‌های فرهنگیان است که عیان می‌شود. و صد البته آن روز که می‌تواند طلوعی خونین در "فتنه اقتصادی" باشد دیگر برای شناخت این مردان پشت پرده که نه دلی در گرو ایران دارند و نه وقعی به فرهنگیان و مطالبات آنها می‌گذارند، دیر است.

پس خردمندی و درایت حکم می‌کند که تا دیر نشده؛ چنین حرکات تندروانه، خالی از فرهیختگی و منعزل از فرهنگ و آموزشی که مایه وهن معلمان عزیز جامعه است بلافاصله از سوی فرهنگیان عزیز رصد شده و فاصله‌گذاری عمیقی با آنها صورت پذیرد.

ذکر این نکته ضروریست که حل شدن مشکلات اقتصادی که همه قشرهای جامعه با آن درگیر هستند صرفا در فرایندهای منطقی و قانونی ممکن است نه در کانال‌های تندروی و معارضه با نظام اسلامی.

***

1_https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/print/182406

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان