بهترین فیلم‌‌ها در مورد اساطیر مصری همانند سریال Moon Knight

فیلم «مومیایی» اصلی، اثری کاملا ترسناک بود اما بازسازی آن محصول سال ۱۹۹۹ میلادی، درون مایه‌ روشن‌تری داشت و با این وجود، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک دهه ۹۰ میلادی به شمار می‌رود

بهترین فیلم‌‌ها در مورد اساطیر مصری همانند سریال Moon Knight

سریال مون نایت (Moon Knight) محصول استودیو مارول، داستان‌هایی از اساطیر مصری را به نمایش در می‌آورد. از همین رو، در این مطلب قرار است به معرفی بهترین فیلم‌ها در مورد اساطیر مصری مشابه با سریال «مون نایت» بپردازیم. همراه با ما باشید.

10. فیلم مومیایی سال 1932

The Mummy (1932)

The Mummy (1932)

فیلم مومیایی (The Mummy) یکی از آثار کلاسیک و ترسناک برجسته تاریخ سینما به شمار می‌رود. این فیلم، محصولی از کمپانی یونیورسال است و از جمله آثار ترسناک ابتدایی این کمپانی به شمار می‌رود. فیلم «مومیایی»، داستان کشیشی به نام آمهوتپ را دنبال می‌کند که پس از کشف مقبره‌اش، از مرگ بر می‌خیزد. حالا او به دنبال زن جوانی است که باور دارد، همسر سابقش در او رسوخ کرده است. با اینکه برخی از عناصر فیلم قدیمی به نظر می‌رسند اما همچنان، فیلم «مومیایی» اثری برجسته در تاریخ سینما به شمار می‌رود که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

9. فیلم مومیایی سال 1999

The Mummy (1999)

The Mummy (1999)

فیلم «مومیایی» اصلی، اثری کاملا ترسناک بود اما بازسازی آن محصول سال 1999 میلادی، درون مایه‌ روشن‌تری داشت و با این وجود، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک دهه 90 میلادی به شمار می‌رود. هر دو فیلم، داستانی مشابه دارند و فردی مصری به نام آمهوتپ را دنبال می‌کنند که سعی در زنده کردن همسر سابق خود دارد. نقش‌آفرینی برندن فریزر (Brendan Fraser)، ریچل وایز (Rachel Weisz) و جان هانا (John Hannah) در این فیلم واقعا تماشایی و جالب‌توجه است. علاوه بر این، جلوه‌های ویژه فیلم برای دهه 90 میلادی نسبتا مناسب و برجسته بودند.

8. فیلم مومیایی باز می‌گردد

The Mummy Returns (2001)

The Mummy Returns (2001)

فیلم مومیایی باز می‌گردد (The Mummy Returns) دنباله‌ای برای فیلم «مومیایی» سال 1999 میلادی به شمار می‌رود که در سال 2001 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. در این فیلم، بازیگران فیلم قبلی نیز حضور دارند. بازیگران این فیلم بار دیگر موفق شدند تا نقش‌های خود را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشند و جلوه‌های ویژه فیلم نیز نسبت به فیلم قبلی بهبود پیدا کرده و برجسته‌تر بوده است. در هر صورت، فیلم «مومیایی باز می‌گردد» ترکیبی از ژانر ماجراجویی و وحشت به شمار می‌رود.

7. فیلم مومیایی سال 2017

The Mummy (2017)

The Mummy (2017)

در سال‌های اخیر، ریبوت‌های بسیار زیادی از آثار کلاسیک و قدیمی ساخته شده است و فیلم «مومیایی» سال 2017 میلادی نیز ریبوتی از این مجموعه کلاسیک برجسته محسوب می‌شود. در این فیلم،‌ شخصیت شرور فیلم، زن کشیشی باستانی به نام آهمنت است که می‌خواهد از بدن انسانی فانی برای زنده کردن خدایی به نام ست استفاده کند. گرچه این فیلم مورد استقبال منتقدان قرار نگرفته بود اما به خوبی توانسته بود تا این داستان کلاسیک را برای بینندگان مدرن به تصویر بکشد.

6. فیلم خدایان مصر

Gods Of Egypt (2016)

Gods Of Egypt (2016)

در دهه 2010 میلادی، فیلم‌های اساطیری زیادی ساخته شده بودند و فیلم خدایان مصری (Gods Of Egypt) محصول سال 2016 نیز از جمله همین آثار است که داستان‌های اساطیر مصری را به نمایش در می‌آورد. فیلم «خدایان مصر»، داستان مناقشه بین خدایی به نام هوروس با دشمن خود به نام ست را به نمایش می‌گذارد. با اینکه این اثر مورد انتقاد منتقدان قرار گرفته بود اما همچنان، اثری برجسته به شمار می‎رود که در آن، به اساطیر مصری به خوبی اشاره شده است. جلوه‌های ویژه قابل‎‌توجه این فیلم نیز از نکات برجسته آن به شمار می‌رود.

5. فیلم استارگیت

Stargate (1994)

Stargate (1994)

فیلم استارگیت (Stargate) در سال 1994 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. کارگردانی این اثر را رونالد امریش (Roland Emmerich) در دست داشته است. این کارگردان، فیلم‌های زیادی را ساخته است و یکی از بهترین فیلم‌های او نیز همین فیلم «استارگیت» است. در این فیلم، نشان داده می‌شود که خدای مصری به نام رع در حقیقت بیگانه‌ای است که انسان‎ها را به بردگی گرفته است تا از آن‌ها برای حفظ بدن در حال مرگ خود استفاده کند. با اینکه داستان فیلم اندکی گیج‌کننده به نظر می‌رسد، اما جلوه‌های بصری فیلم و همچنین رویکرد کارگردانی آن واقعا عالی است.

4. فیلم پادشاه عقرب

The Scorpion King (2002)

The Scorpion King (2002)

راک در فیلم‌های بسیار خوبی بازی کرده است؛ با اینکه فیلم پادشاه عقرب (The Scorpion King) محصول سال 2002 میلادی، از جمله آثار برتر او محسوب نمی‌شود اما همچنان یک ماجراجویی دلنشین و سرگرم‌کننده به شمار می‌رود. این اثر، نسخه فرعی فیلم «مومیایی» به شمار می‌رود و داستان جنگجویی قدرتمند را دنبال می‌کند که به دنبال آن است تا به شاهد تبدیل شود. بینندگان این اثر باید راحت بنشینند و به تماشای این اثر سرگرم‌کننده و جالب مشغول شوند.

3. فیلم 10000 سال قبل از میلاد

10,000BC (2008)

10,000BC (2008)

دنیای باستانی همیشه منبعی برای فیلم‌های سینمایی بوده‌اند اما تعداد اندکی از آن‌ها همانند فیلم 10000 سال قبل از میلاد (10,000 BC) قانع‌کننده و عجیب هستند. این فیلم، داستان مردی ماقبل تاریخی را دنبال می‌کند که سعی دارد تا همسرش را نجات بدهد؛ همسر او توسط تمدنی بی‌رحم به بردگی گرفته شده است و مجبور به کار در ساختمان‌ها و سازه‌ها شده است. با وجود داستان نادرست این فیلم از لحاظ تاریخی، این اثر همچنان دارای جلوه‌های بسیار خوبی است که گاهی اوقات بیننده را شگفت‌زده می‌کنند.

2. فیلم خروج: خدایان و پادشاهان

Exodus: Gods And Kings (2014)

Exodus: Gods And Kings (2014)

فیلم خروج: خدایان و پادشاهان (Exodus: Gods And Kings) در سال 2014 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. ریدلی اسکات (Ridley Scott)، در طول کارنامه هنری خود، فیلم‌های زیادی را تهیه‌کنندگی کرده است و یکی از فیلم‌های اخیر او نیز همین فیلم «خروج: خدایان و پادشاهان» است. این فیلم، داستان حضرت موسی و تلاش‌هایش برای آزاد کردن مردمان عبری از بردگی مصر را به تصویر می‌کشد. ریدلی اسکات به خوبی توانسته تا این اثر را کارگردانی کند. علاوه بر این، جلوه‌های بصری فیلم نیز بسیار برجسته و جالب هستند.

1. فیلم ده فرمان

The Ten Commandments (1956)

The Ten Commandments (1956)

فیلم ده فرمان (The Ten Commandments) محصول سال 1956 میلادی است. در دهه 50 میلادی، فیلم‌های بسیار عالی‌ای ساخته شده‌اند و یکی از موفق‌ترین آن‌ها نیز فیلم «ده فرمان» است که توسط سسیل بی دیمیل (Cecil B. DeMille) کارگردانی شده است. همانند فیلم «خروج: خدایان و پادشاهان»، این فیلم نیز داستان موسی، رامسس و دشمنی آن‌ها با یکدیگر را نشان می‌دهد. با وجود اینکه بیش از نیم قرن از اکران این فیلم روی پرده سینماها می‌گذرد اما همچنان اثری بزرگ و برجسته به شمار می‌رود. علاوه بر این، این فیلم برخی از برجسته‌ترین و تاثیرگذارترین جلوه‎‌های ویژه آن دوران را داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان