رینوسینوزیت آلرژیک درمان قطعی ندارد

چنان‌که فردی سابقه رینوسینوزیت آلرژیک داشته باشد و هر سال در فصل بهار دچار آلرژی شود، برای چنین فردی نشانه‌های آلرژی از سرماخوردگی قابل تشخیص است. عطسه، آبریزش بینی، بدن درد و کوفتگی بدن علایم مشترک بین سرماخوردگی و حساسیت هستند.

رینوسینوزیت آلرژیک درمان قطعی ندارد

یک فوق تخصص آسم و آلرژی گفت: هر چند می‌توان با دوری از عوامل آلرژی‌زا تا حدودی از حساسیت‌های فصلی جلوگیری کرد ولی درمان قطعی و همیشگی آلرژی امکان‌پذیر نیست.

دکتر حانیه راجی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خوزستان، اظهار کرد: بیماری‌های آلرژیک انواع مختلفی دارند؛ رینوسینوزیت آلرژیک یکی از انواع این بیماری‌ها است و نشانه‌های بروز این آلرژی به صورت عطسه، آبریزش بینی، احساس کیپ شدن بینی و ترشحات پشت حلق است.

وی با بیان این که رینوسینوزیت آلرژیک بیشتر در فصل بهار بروز می‌کند، ادامه داد: گرده گل و گیاه و شکوفه‌های درختان از جمله عوامل آلرژی‌زا هستند که در بروز این نوع حساسیت موثرند.

راجی با اشاره به نقش ژنتیک در ایجاد حساسیت‌ گفت: عامل ژنتیک یکی از عواملی است که می‌تواند بسیار در بروز آلرژی تاثیر داشته باشد و در بیشتر افرادی که مستعد ابتلا به آلرژی هستند، عامل ژنتیک موجب بروز انواع آن می‌شود. همان‌گونه که در یک خانواده چند نفر در این بازه زمانی با داشتن فاکتور ژنتیکی و عوامل محیطی به رینوسینوزیت آلرژیک مبتلا می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: با این وجود، فاکتور ژنتیک در همه افراد مبتلا به آلرژی‌ها وجود ندارد و عوامل ایجاد آلرژی مانند درختان و گرده گل و گیاه نیز برای همه افراد آلرژی‌زا‌ نخواهد بود.

راجی با اشاره به تفاوت نشانه‌های بروز آلرژی از سرماخوردگی گفت: چنان‌که فردی سابقه رینوسینوزیت آلرژیک داشته باشد و هر سال در فصل بهار دچار آلرژی شود، برای چنین فردی نشانه‌های آلرژی از سرماخوردگی قابل تشخیص است. عطسه، آبریزش بینی، بدن درد و کوفتگی بدن علایم مشترک بین سرماخوردگی و حساسیت هستند و این علایم چنان‌که بعد از مدتی مداوا شود، نشانه سرماخوردگی است ولی اگر علایم باقی بماند باید به آلرژی بودن آن شک کرد و به دنبال درمان آن بود.

این فوق تخصص آسم و آلرژی اظهار کرد: هر چند می‌توان با دوری از عوامل آلرژی‌زا تا حدودی از حساسیت‌های فصلی جلوگیری کرد، ولی درمان قطعی و همیشگی آلرژی امکان‌پذیر نیست. برای درمان این نوع آلرژی، می‌توان داروهای ضدالتهاب و آنتی‌هیستامین تجویز کردف این داروها عوامل آلرژی‌زا را تا گذراندن فصل، کنترل می‌کنند.

منبع: ایسنا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان