معرفی فیلم Fast X جدیدترین اثر فرنچایز سریع و خشن

مجموعه فیلم‌های سریع و خشن در سال‌های اخیر توانستند به یک فرنچایز اکشن بسیار بزرگ تبدیل شوند و در طی ۹ فیلم گذشته نیز این اثر توانسته داستان‌های بسیار مهیجی را به نمایش بگذارد و حالا کم کم به خط پایان خود نزدیک می‌شود

معرفی فیلم Fast X جدیدترین اثر فرنچایز سریع و خشن

مجموعه فیلم‌های سریع و خشن در سال‌های اخیر توانستند به یک فرنچایز اکشن بسیار بزرگ تبدیل شوند و در طی 9 فیلم گذشته نیز این اثر توانسته داستان‌های بسیار مهیجی را به نمایش بگذارد و حالا کم کم به خط پایان خود نزدیک می‌شود. فیلم سریع و خشن 10 (Fast & Furious 10) که به صورت رسمی با عنوان فیلم سریع 10 (Fast X) شناخته می‌شود، به همراه فیلم یازدهم پایان این فرنچایز را رقم خواهند زد.

ماجراهای دومینیک تورتو با بازی وین دیزل در فیلم «سریع 10» در حال به پایان رسیدن است و زمان زیادی نیز تا اکران این فیلم روی پرده سینماها باقی نمانده است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این اثر سینمایی تازه از این فرنچایز محبوب و جذاب بپردازیم.

عوامل سازنده فیلم Fast X

در ابتدا قرار بود سکان فیلمبرداری فیلم «سریع 10» را جاستین لین در دست داشته باشد، کسی که تمام فیلم‌های این مجموعه از فیلم سریع و خشن: توکیو دریفت (The Fast and the Furious: Tokyo Drift) تا سریع و خشن 6 (Fast & Furious 6) و همچنین فیلم سریع و خشن 9 (F9) را کارگردانی کرده است.

با این حال، اختلافات وی با وین دیزل سبب شد تا او در نهایت از این پروژه کنار برود و به جای وی، لوئیس لتریر روی صندلی کارگردانی بنشیند، کسی که سابقه کارگردانی فیلم‌های ترنسپورتر (Transporter)، فیلم هالک شگفت‌انگیز (The Incredible Hulk) و همچنین فیلم اکنون مرا می‌بینی (Now You See Me) را در کارنامه هنری خودش دارد.

داستان فیلم Fast X

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فیلم «سریع 10» به شرح زیر است:

«پایان مسیر شروع می‌شود. فیلم «سریع 10» دهمین فیلم از فرنچایز سریع و خشن به شمار می‌رود که شروعی بر پایان یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای سینما به شمار می‌رود، فرنچایزی که اکنون در سومین دهه خودش قرار دارد و همچنان نیز با همان بازیگران و کاراکترهای اولیه به کار خودش ادامه می‌دهد.

در طی مأموریت‌های بسیار و مشکلات فراوان، دام تورتو با بازی وین دیزل و خانواده‌اش توانستند در مسیر خود باهوش‌تر از هر دشمنی باشند و آن‌ها را از سر راه بردارند. حالا آن‌ها با خطرناک‌ترین و مرگبارترین دشمن خود روبه‌رو می‌شوند، تهدیدی وحشتناک که از گذشته ظهور می‌کند و تشنه انتقام است.

این فرد مصمم است تا خانواده تورتو را از هم بپاشاند و همه چیز و همه کس که دام دوست دارد را نابود سازد. در فیلم «سریع 5» محصول سال 2011 دام و گروهش رئیس باند مواد مخدر برزیلی به نام هرنان ریز را از بین بردند و امپراتوری‌اش را نابود کردند. با این حال، پسر وی به نام دانته با بازی جیسون موموآ شاهد تمام این رویدادها بوده و در طی 12 سال گذشته به دنبال نقشه‌ای بوده تا از طریق آن به دام ضربه بزند.

نقشه دانته خانواده دام را از لس آنجلس تا دخمه‌های رم، از برزیل تا لندن و از پرتغال تا قطب جنوب پراکنده خواهد کرد. متحدان جدیدی شکل خواهند گرفت و دشمنان قدیمی دوباره ظاهر خواهند شد. در این میان، دام متوجه می‌شود که دانته پسر 8 ساله وی را هدف قرار داده است.»

بازیگران فیلم Fast X

بازیگران برجسته و بزرگی در فیلم «سریع 10» حضور دارند که در فیلم‌های قبلی این مجموعه نیز نقش‌آفرینی کردند. وین دیزل، میشل رودریگز، جوردانا بروستر، تایریس گیبسون، کریس بریجز، سونگ کانگ، ناتالی امانوئل، شارلیز ترون، هلن میرن، جیسون استاتهام، لوکاس بلک، شد ماس، جیسون توبین، جان سینا و آنا ساوای از جمله بازیگرانی هستند که سابقه حضور در فیلم‌های قبلی را دارند و در این اثر تازه نیز نقش‌آفرینی خواهند کرد.

جیسون موموآ از جمله بازیگران تازه‌وارد این فرنچایز به شمار می‌رود که قرار است نقش شخصیت شرور داستان به نام دانته را بازی کند. دانیلا ملکیور نیز به جمع بازیگران این فیلم اضافه شده و قرار است نقش یک راننده مسابقه برزیلی را بازی کند که قبلا با دام آشنا بوده است. کرت راسل قرار است بار دیگر نقشش را بازآفرینی کند و در این میان، گزارش‌ها و شایعاتی درباره حضور دوباره گل گدوت نیز در این فرنچایز بوده است.

از جمله دیگر بازیگران تازه‌وارد فرنچایز «سریع و خشن» می‌توان به بری لارسون اشاره کرد که قرار است نقش شخصیتی به نام تس را بازی کند. آلن ریچاردسون نیز که قبلا در سریال ریچر (Reacher) محصول سرویس آنلاین آمازون بازی کرده، نقش ایمس را بازی خواهد کرد. ستاره برجسته هالیوودی ریتا مورنو نیز نقش مادربزرگ دام را ایفا می‌کند.

تاریخ اکران فیلم Fast X

فیلم «سریع 10» قرار است در تاریخ 19 مه سال 2023 میلادی (جمعه 29 اردیبهشت ماه 1402) روی پرده سینماها اکران شود. این در حالی است که یازدهمین فیلم از فرنچایز «سریع و خشن» برای اکران در سال 2025 میلادی برنامه‌ریزی شده ولی هنوز تاریخ دقیقی برای آن تعیین نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر