چگونه بفهمیم بینی گوشتی داریم یا استخوانی

اگر دغدغه جراحی بینی را دارید و دوست دارید در خصوص این موضوع اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، در اولین قدم لازم است که نوع بینی‌تان را بشناسید

چگونه بفهمیم بینی گوشتی داریم یا استخوانی

اگر دغدغه جراحی بینی را دارید و دوست دارید در خصوص این موضوع اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، در اولین قدم لازم است که نوع بینی‌تان را بشناسید. بینی پیش از جراحی به دو نوع بینی استخونی و بینی گوشتی تقسیم می‌شود که از بین این دو بینی، جراحی بینی استخونی بسیار ساده‌تر است. درحالی که جراحی بینی گوشتی چالشی‌تر و سخت‌تر است. از طرفی هر جراح در خصوص جراحی یک نوع خاص از بینی تبحر بیشتری دارد و بهتر است با توجه به نوع بینی‌تان اقدام به انتخاب جراحی بکنید. برای اینکه بتوانید نوع بینی‌تان را بشناسید، در ادامه ویژگی‌ها و خصوصیات بینی گوشتی و بینی استخوانی را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

انواع بینی

بینی استخوانی چیست؟

بینی استخوانی به بینی گفته می‌شود که در آن بافت استخوانی و غضروفی تجمع بیشتری نسبت به چربی و پوست دارد و در مقایسه با بینی گوشتی ساختار غضروفی و استخوانی آن بیشتر و بزرگ‌تر است. در بینی استخوانی شاهد پوست نازک‌تر و غدد چربی کمتری هستیم و این بینی‌ها معمولا زیاد دچار آکنه نمی‌شوند. در این بینی‌ها معمولا قوز بینی و انحراف تیغه بینی رایج‌تر است.

بینی گوشتی چیست؟

بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی رایج‌تر است. این نوع بینی عموما غضروف ضعیفی داشته و اندازه آن هم بزرگ است. همچنین نوک بینی معمولا افتاده و بزرگ است. بینی گوشتی غدد چربی زیادی داشته و دارای پوست ضخیم است. آکنه هم در این نوع بینی رواج بیشتری دارد. حتی ممکن است اندازه بینی گوشتی بزرگ نباشد اما به خاطر ساختاری که دارد، حجیم‌تر از بینی استخوانی است. پس این بینی دیگر ظریف به نظر نمی‌رسد.

بینی گوشتی و بینی استخوانی چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در ساختار آن ها است. تجربه نشان داده است که کسانی که بینی استخوانی دارند، دست‌شان در انتخاب فرم بینی طبیعی، فانتزی یا نیمه فانتزی بازتر است. به واسطه وجود بافت استخوانی و غضروف بیشتر در بینی استخوانی، جراحی این بینی ساده‌تر است. به این ترتیب بینی استخوانی نیازی به برش‌های بیشتر ندارد و شکل آن راحت‌تر ایجاد می‌شود.

در مقابل بینی گوشتی دارای پوست ضخیمی است و غضروف آن هم ضغیف‌تر است. به همین خاطر است که جراح معمولا در حین جراحی گاهی مجبور می‌شود از قسمت‌های دیگر مانند گوش غضروف بردارد.

در صورتی که جراح تجربه کافی نداشته باشد و کاملا به این موارد توجه نکند، به مرور زمان بعد از عمل بینی پوست بینی و بافت‌های نرم زیرین آن که مقادیر زیادی چربی و غدد در آن‌ وجود دارد، به خاطر نداشتن پایه و داربست مناسب تغییر شکل داده و منقبض می‌شود.

چطور بینی استخوانی یا گوشتی تشخیص داده می‌شود؟

پزشک با یک بررسی کلی میزان استخوان یا غضروف بینی را اندازه‌گیری کرده و همچنین با اندازه‌گیری بافت رویی بینی می‌تواند در خصوص استخوانی یا گوشتی بودن آن باخبر شود. بینی استخوانی معمولا استخوان بزرگی دارد و اکثر بینی‌های استخوانی قوز دارند. اما بینی گوشتی معمولا نوک بزرگ و افتاده دارد. به این ترتیب با توجه به خود فرم بینی هم می‌توان نوع بینی را تشخیص داد.

چه جراحی را انتخاب کنیم؟

بعد از اینکه نوع بینی‌تان را تشخیص دادید نوبت به انتخاب جراح می‌رسد. در این مرحله باید چند پارامتر را در نظر بگیرید و اولین توصیه ما این است که واقع‌بین باشید. بهتر است فرمی را انتخاب کنید که با فرم صورت شما تناسب داشته و همچنین بینی شما بتواند به آن فرم برسد. همانطور که گفتیم اگر بینی گوشتی داشته باشید، بهترین گزینه برای شما بینی طبیعی است و در صورتی که فرم فانتزی یا نیمه فانتزی را انتخاب کنید این امکان وجود دارد که بینی شما بعد از جراحی تغییر شکل پیدا کرده و برگشت داشته باشد.

تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی یک جراحی است که در آن پزشک ظاهر بینی را بهبود داده و نواقص آن را برطرف می‌کند. رینوپلاستی می‌تواند برای هر دو نوع بینی‌های استخوانی و گوشتی کاربرد داشته باشد. با این وجود روش‌های مورد نیاز برای اصلاح ظاهر هر کدام از این بینی‌ها با هم متفاوت هستند. در ادامه با هم تفاوت‌هایی که رینوپلاستی بینی گوشتی با بینی استخوانی دارد، بررسی می‌کنیم.

  • جراحی زیبایی بینی استخوانی ساده‌تر است
  • هزینه جراحی بینی استخوانی عموما کمتر بوده و ارزان‌تر از جراحی بینی گوشتی است.
  • ریکاوری بینی گوشتی بیشتر از بینی استخوانی طول می‌کشد.
  • جراح می‌تواند جراحی بینی فانتزی را روی بینی استخوانی انجام دهد و نتیجه خوبی بگیرد اما این نوع جراحی روی بینی گوشتی چالشی‌تر است.
  • تورم و کبودی بعد از جراحی بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی بیشتر است.
  • تکنیک‌هایی که در هر کدام از این جراحی‌ها استفاده می‌شود، متفاوت هستند. معمولا در جراحی بینی گوشتی از روش‌های کاهش دهنده مانند کاهش چربی و پیوند عضروف استفاده می‌شود اما در جراحی بینی استخوانی از روش‌های ترمیمی مانند صاف کردن و تغییر شکل ساختار بینی استفاده می‌شود.
  • در بیشتر موارد برای انجام جراحی بینی استخوانی از متد جراحی بینی باز استفاده می‌شود چرا که این جراحی سخت‌تر است اما در جراحی بینی استخوانی هم می‌توان از روش باز و هم بسته استفاده کرد.

نتیجه جراحی بینی گوشتی و استخوانی

پارامتر اصلی در فرم بینی بیمار سلیقه او و خواسته‌ای است که دارد. در عمل بینی طبیعی تنها ایرادات بینی رفع می‌شود و تغییر زیادی در بینی ایجاد نمی‌شود به طوری که شاید هر کس متوجه نشود که شما بینی‌تان را جراحی کرده‌اید. اما در فرم فانتزی یا نیمه فانتزی قوس بیشتری روی بینی ایجاد می‌شود. به طوری که زاویه بین لب بالایی و بینی بیشتر می‌شود. معمولا ماندگاری فرم بینی در بینی‌های استخوانی بیشتر است اما بینی گوشتی برگشت پذیر است و امکان اینکه تغییر شکل بدهد هم بیشتر است به همین خاطر توصیه می‌شود که برای این نوع بینی، فرم طبیعی را انتخاب کنید. با این کار امکان برگشت و تغییر شکل آن هم کمتر است.

منبع: راوانا کلینیک

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان