گزارش مشرق از آخرین تحولات سرزمین‌های اشغالی/ روز ۱۰۶

برآوردهای اطلاعاتی آمریکا: حماس تا چند ماه دیگر برای ضربه زدن به "اسرائیل" مهمات دارد

همزمان با درگیری در غزه، اعتراضات شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت در غزه به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی همچنان ادامه دارد.

سرویس جهان مشرق - روزنامه اسرائیل هیوم شب گذشته گزارش داد که ارتش صهیونیستی شروع به حفر خندق در طول مرز اشغالی با سوریه کرده است تا از تکرار تجربه مشابه طوفان‌الاقصی جلوگیری کند و به به زعم خود مانع نفوذ نیروهای مقاومت هم‌پیمان ایران، گروههای فلسطینی یا نیروهای حزب‌الله از خاک سوریه به اراضی اشغالی شود.

اسرائیل هیوم افزود: «این طرح شامل یک خندق بزرگ است که در امتداد منطقه مرزی امتداد دارد و عمق و عرض آن به گونه‌ای طراحی شده است که اجازه عبور هیچ نوع وسیله نقلیه‌ای را نمی‌دهد. نیروهای مهندسی ارتش در حال حفر خندق در نقاطی هستند که خودروها و نفرات می‌توانند از آن‌جا وارد شوند، نیروهای پیاده نیز در حال کمک هستند».

یکی از افسران در ارتش اسرائیل به این روزنامه گفت: «به راه‌حل‌های قرون وسطایی باز می‌گردیم، فنون رزمی تغییر نکرده است، در 7 اکتبر خودروهای نظامی به راحتی از نوار غزه وارد شدند».

وی ادامه داد: «اگر کانالی وجود داشت این اتفاق نمی‌افتاد، هدف ما این است که دسترسی خودروها به حصار مرزی را مختل کنیم و کامیون‌ها و خودروها در این کانال گیر کنند». به گفته او سناریوی گردان‌های القسام در عملیات طوفان‌الاقصی ممکن است از مرز سوریه نیز تکرار شود.

این افسر عالی‌رتبه که نام او در گزارش ذکر نشده مدعی شد که تهدیدات در مرز جولان از سوی گروههای حامی ایران و حزب‌الله کمتر از غزه است، هرچند به گفته او این گروهها برای گسترش نفوذ خود در جولان برای مورد هدف قرار دادن اسرائیل تلاش می‌کنند. او همچنین از احداث موانع فنسی و مین‌گذاری در طول مرز با سوریه خبر داد.

«سامی ابوزهری»، از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که موضع آمریکا کاملاً همسو با موضوع رژیم صهیونیستی در غزه است و دو طرف تنها در برخی جزییات با هم اختلاف دارند.

ابوزهری اظهار داشت مادامی که جنگ در غزه متوقف نشود، هیچ توافقی (برای مبادله اسرا) وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر، تظاهرات ضددولتی خانواده‌های اسرای اسراییلی در قدس به مانند چند شب گذشته دنبال شد.

گفته شده که خانواده‌های اسرای اسراییلی در غزه، مقابل محل اقامت نتانیاهو در خیابان غزه در شهر قدس دست به تظاهرات زدند. شماری از معترضین اعلام کردند مقابل محل اقامت نتانیاهو تحصن خواهند کرد. معترضین خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با حماس به منظور آزادی اسرای اسراییلی در غزه شدند.

اعتراضات شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت در غزه به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی همچنان ادامه دارد.


تحولات سرزمین های اشغالی - صد و ششمین روز جنگ

تحلیلگر نظامی: ارتش اسرائیل درباره اطلاع از زیر ساخت های حزب الله در مناطق مرزی اشتباه کرد/ هاآرتص: اسرائیل اکنون در یک وضعیت پیجیده قرار دارد

"آلون بن دیوید" تحلیلگر نظامی اسرائیلی در روزنامه معاریو تاکید کرد که با تحقق اهداف جنگ بسیار فاصله داریم و نابودی تونل‌های غزه بسیار بیشتر از آنچه ارتش تصور می‌کرد، زمان می‌برد. بن دیوید اظهار داشت که ارتش گمان می‌کرد اطلاعات بسیار دقیقی در مورد حزب الله دارد اما طی هفته‌های اخیر مشخص شد که حجم وسیعی از زیرساخت‌های حزب الله در مناطق مرزی وجود دارد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در یک وضعیت استراتژیک پیچیده قرار دارد، 100 روز از جنگ علیه حماس گذشت نه این جنبش فروپاشید و نه اسرا بازگردانده شدند.

برآوردهای اطلاعاتی آمریکا: حماس تا چند ماه دیگر برای ضربه زدن به "اسرائیل" مهمات دارد / لاپید: کنست با هر توافقی برای مبادله اسرا موافق است / تحلیلگر نظامی: ارتش اسرائیل درباره اطلاع از زیرساخت‌های حزب الله در مناطق مرزی اشتباه کرد + عکس و فیلم
ادامه تظاهرات صهیونیست ها بر علیه نتانیاهو

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که مخالفت با راه حل دو کشور و نادیده گرفتن حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل خود غیرقابل قبول است. آنتونیو گوترش تصریح کرد که همه باید حق ملت فلسطین در تشکیل کشور خود را به رسمیت بشناسند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه امروز یکشنبه در اظهاراتی عنوان کرد: سال‌های طولانی اصرار و پافشاری من مانع تشکیل کشور فلسطین شد و تا زمانی که نخست وزیر باشم، بر موضع خود ثابت خواهم ماند.

برآوردهای اطلاعاتی آمریکا: حماس همچنان مهمات کافی برای ضربه زدن به "اسرائیل" تا چند ماه دیگر را دارد/لاپید: ما در کنست موافقت خود را با هر توافقی برای مبادله اسرا حتی در صورتی که به توقف جنگ در غزه منجر شود، اعلام کردیم

وال استریت ژورنال به نقل از برآوردهای اطلاعاتی آمریکایی تاکید کرد که حماس همچنان مهمات کافی برای ضربه زدن به "اسرائیل" تا چند ماه دیگر را دارد. این روزنامه به نقل از مسئولان اسرائیلی بیان کرد به رغم بمباران‌های هوایی و حملات زمینی، هدف نابودی حماس محقق نشده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از یائیر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صیهونیستی تاکید کرد که ما در کنست موافقت خود را با هر توافقی برای مبادله اسرا حتی در صورتی که به توقف جنگ در غزه منجر شود، اعلام کردیم. خانواده‌های اسرای صهیونیستی مجددا مقابل محل اقامت نتانیاهو تظاهرات و درخواست امضای توافق فوری برای مبادله اسرا را دارند.

برآوردهای اطلاعاتی آمریکا: حماس تا چند ماه دیگر برای ضربه زدن به "اسرائیل" مهمات دارد / لاپید: کنست با هر توافقی برای مبادله اسرا موافق است / تحلیلگر نظامی: ارتش اسرائیل درباره اطلاع از زیرساخت‌های حزب الله در مناطق مرزی اشتباه کرد + عکس و فیلم
تلفات ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در حال افزایش است

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه 2659 نظامی این رژیم در نبرد با مقاومت زخمی شدند. ارتش صهیونیستی همچنین شمار مجروحان این رژیم از آغاز حمله زمینی به غزه را هم 1203 نفر اعلام کرده است. البته این آماری است که ارتش رژیم صهیونیستی به طور رسمی اعلام کرده است و شمار تلفات حقیقی این رژیم به مراتب بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده است.

از مجموع 1200 مسجد موجود در نوار غزه، 1000 مسجد بمباران و تخریب شده است

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 15 جنایت و کشتار دیگر را در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه بیان کرد در این جنایات 178 فلسطینی به شهادت رسیدند. بدین گونه شمار شهدای غزه از آغاز جنگ تاکنون به 25105 نفر و شمار مجروحان نیز به 62681 نفر افزایش یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه تاکنون بسیاری از مساجد این باریکه را بمباران و تخریب کرده است. وزارت اوقاف فلسطین در غزه اعلام کرد که از مجموع 1200 مسجد موجود در نوار غزه، 1000 مسجد بمباران و تخریب شده است.

گردان‌های مقاومت ملی - نیروهای شهید عمر القاسم اعلام کرد نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در پایگاه نظامی صوفا در شرق رفح با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین هدف قرار داده است. ساعتی بعد نیز منابع عبری زبان اعلام کردند آژیر خطر در پایگاه صوفا در اطراف نوار غزه به صدا درآمده است که گروهان‌های قدس و گردان‌های قسام در عملیاتی مشترک پایگاه نظامی اسرائیلی"صوفا" را هدف حمله خمپاره‌ای قرار دادند. ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن 6 افسر و نظامی دیگر خود در نبردهای نوار غزه در 24 ساعت گذشته اذعان کرد.

انهدام ادوات زرهی ارتش رژیم صهیونیستی

منابع فلسطینی اعلام کردند مقاومت برخی شهرک‌های صهیونیستی مجاور نوار غزه را از شمال نوار غزه هدف حمله موشکی قرار داده است.

حزب الله لبنان پایگاه اسرائیلی "رویسه القرن" در مزارع اشغالی شبعا را هدف حمله موشکی قرار داد و اعلام کرد در این حمله تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است.

گردان‌های قسام یک تانک مرکاوای اشغالگران اسرائیلی را در شرق جبالیا در شمال نوار غزه با راکت ضدزره یاسین 105 هدف قرار داد. گردان‌های الاقصی اعلام کرد پایگاه نظامی ناحل عوز در اطراف نوار غزه را هدف حمله موشکی قرار داده است. این گردان‌ها همچنین تاکید کرد که مجاهدان فلسطینی یک نفربر اسرائیلی را هم در مرکز خان یونس با راکت ضدزره تاندوم هدف قرار داده و منهدم کردند.

میزان تخریب مناطق غزه

رزمندگان فلسطینی اعلام کردند که مجاهدان تک‌تیرانداز این گروهان‌ها دو نظامی اسرائیلی را در منطقه العجله در شمال شرق اردوگاه البریج هدف قرار داده و هر دو نظامی را درجا به قتل رساندند.

نتانیاهو کل منطقه را به سمت نزاع و جنگی بی‌سابقه سوق می‌دهد

دکتر سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که اظهارات نتانیاهو در رابطه با مخالفت با تشکیل کشور فلسطین و اصرار او بر ادامه جنگ علیه غزه، ثابت می‌کند که او کل منطقه را به سمت نزاع و جنگی بی‌سابقه سوق می‌دهد و سران غرب قبل از اینکه زمان از دست برود، باید در مواضع خود بازنگری کنند.

برآوردهای اطلاعاتی آمریکا: حماس تا چند ماه دیگر برای ضربه زدن به "اسرائیل" مهمات دارد / لاپید: کنست با هر توافقی برای مبادله اسرا موافق است / تحلیلگر نظامی: ارتش اسرائیل درباره اطلاع از زیرساخت‌های حزب الله در مناطق مرزی اشتباه کرد + عکس و فیلم
شلیک منور در مناطق درگیری

غازی حمد عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که دشمن صهیونیستی نمی‌تواند با ایجاد واقعیت‌هایی جدید هیچ راه حل سیاسی را بر ما تحمیل کند. دکتر غازی حمد اظهار داشت که ما برگه‌های قدرت زیادی در اختیار داریم و از امکانات لازم برای رویارویی با دشمن برخورداریم. حمد تصریح کرد: هرکس رسانه‌های اسرائیلی را پیگیری کند، شاهد سردرگمی، اختلافات و تنش در میان مقامات دشمن خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان