نماینده مجلس: آمریکا و کشور‌های غربی باعث کوچک شدن سفره‌ های مردم شده‌اند

سیدجلیل میرمحمدی میبدی : هرچند تروریسم اقتصادی سال‌های اخیر یعنی آمریکا و کشور‌های غربی باعث کوچک شدن سفره‌های مردم شده، اما فقدان برنامه روشن برای مقابله با این جنایت و از آن بدتر اخبار مفاسد اقتصادی و اجتماعی که هر از چندگاهی در رسانه‌ها منتشر می‌شود، اسباب اعتراض و انتقاد مردم نجیب این سرزمین را فراهم کرده است.

 یک نماینده مجلس گفت: آمریکا و کشور‌های غربی باعث کوچک شدن سفره‌های مردم شدند، اما فقدان برنامه روشن برای مقابله با جنایت تروریسم اقتصادی و از آن بدتر اخبار مفاسد اقتصادی و اجتماعی که هر از چندگاهی در رسانه‌ها منتشر می‌شود، اسباب اعتراض و انتقاد مردم نجیب این سرزمین را فراهم کرده است.
 
به گزارش ایلنا؛ سیدجلیل میرمحمدی میبدی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، 19 فروردین ماه) در نطق میان دستور خود ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از مدافعان حرم و امنیت در سوریه و استان سیستان و بلوچستان به ملت ایران از جمله به مردم استان دارالعباده یزد که 3 نفر از آن‌ها از این خطه بودند، گفت: این جنایت به وضوح نشان داد که تروریست‌های اسرائیلی و وهابی از یک آبشخور تغذیه می‌کنند و هر جا نیاز باشد، عناصر داعشی‌مسلک به یاری اربابان صهیونیست خود می‌شتابند.
 
نماینده مردم تفت و میبد در ادامه افزود: آن‌ها یک روز در کرمان، یک روز در مسکو و امروز نیز در استان سیستان و بلوچستان اقدام به جنایت تروریستی کردند و اگر سیلی امثال شهدایی همچون شهید زاهدی، شهید حاج رحیمی و شهید سیدرضی بر چهره اسرائیل و آمریکا در واکنش به جنایات گسترده آن‌ها در منطقه نبود امروز سوژه این جنایات نمی‌شدند و البته این چیزی از لزوم انتقام خون پاک این شهیدان نمی‌کاهد که امیدواریم به زودی محقق شود.
 
میرمحمدی میبدی در ادامه بار دیگر از مشارکت بالای مردم حوزه انتخابیه خود در انتخابات اخیر و اعتماد مجدد به وی تشکر کرد و گفت: من به مردم حوزه‌های انتخابیه خود اطمینان می‌دهم که مواضع خود در خصوص الگوی توسعه صنعتی منطقه همچنان همانی است که طی 4 سال اخیر دنبال کردم.
 
وی تأکید کرد: قاطعانه این نکته را به مسئولان استان خاطرنشان می‌کنم که محدودیت استقرار صنایع آلاینده باید در کل محور مهریز بدون هیچگونه تبعیضی اعمال شود و اخبار گاه و بی گاه درباره مستثنی شدن چند صنعت خاص در برخی شهرستان‌ها مانع شکست این تصمیم درست و اعتراض شدید مردم منطقه از جنس آنچه چند ماه قبل مشاهده شد خواهد بود.
 
میرمحمدی میبدی خطاب به مردم تفت گفت: درخواست بازنگری در حوزه‌های انتخابیه استان یزد تا دنبال کردن موضوع روش عادلانه‌ای که طی آن مردم تفت نیز همانند سایر مردم شهرستان‌های استان، امکان انتخاب نماینده بومی داشته باشند، مطالبه جدی این حقیر نیز بوده و صادقانه می‌گویم که در این مسیر تمام تلاش خود را به کار بسته ام و ان شاءالله این تلاش‌ها برای متقاعد کردن اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و سایر نمایندگان مجلس ادامه خواهد یافت.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر نیرو و قرارگاه محرومیت زدایی حضرت امام مجتبی (ع) بیان کرد: حال که تمام مسیر اداری انتقال آب 266 روستای شهرستان تفت انجام شده، اجرای این پروژه حیاتی هرچه سریع‌تر بر اساس قولی که داده شده، پیگیری شود.
 
وی در ادامه با اشاره به موضوع معیشت و کاهش قدرت خرید مردم که معضل اصلی این روز‌های مردم کشور است، گفت: روزی نیست که در حوزه‌های انتخابیه مورد پرسش مردم در این خصوص قرار نگیریم؛ هرچند تروریسم اقتصادی سال‌های اخیر یعنی آمریکا و کشور‌های غربی باعث کوچک شدن سفره‌های مردم شده، اما فقدان برنامه روشن برای مقابله با این جنایت و از آن بدتر اخبار مفاسد اقتصادی و اجتماعی که هر از چندگاهی در رسانه‌ها منتشر می‌شود، اسباب اعتراض و انتقاد مردم نجیب این سرزمین را فراهم کرده است.
 
میرمحمدی میبدی در ادامه با بیان اینکه دولت بعد از سپری شدن بیش از نیمی از عمر خود باید به این سوال پاسخگو باشد که چه اقدام موثری برای مقابله با تورم افسارگسیخته انجام داده، یادآور شد: حدود 4 ماه پیش جلسه‌ای در مجلس برگزار شد که رئیس بانک مرکزی حضور یافت و راهکار‌های خوبی ارائه شد، اما متأسفانه این راهکار‌ها مورد نظر قرار نگرفت. اگر دولت اقدامی انجام داده است، چرا تأثیر آن بر سفره‌های مردم محسوس نیست.
 
عضو مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: چرا به موازات تنگنا‌های معیشتی شاهد وقوع بلای اعتمادسوز مفاسد اقتصادی و اداری در کشور هستیم و مکررا این اتفاقات می‌افتد. از ریاست جمهور و سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم ضریب 40 درصدی متناسب سازی حقوق بازنشستگان اعمال شود و هرچه زودتر اجرایی شود تا در وضعیت سخت معیشتی امروز التیامی بر آلام آن‌ها باشد.
 
وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر بهداشت و وزیر آموزش و پرورش گفت: عدم پرداخت مطالبات پزشکان تمام وقت جغرافیایی که نه مطب دارند و نه به بخش خصوصی می‌روند باعث دلسردی و گلایه مندی به حق آن‌ها شده است از سوی دیگر عدم پرداخت حقوق اندک معلمان و مستخدمان خریدخدمات و همچنین عدم تعیین تکلیف وضعیت شغلی آنها، ظلم بزرگی در حق آن‌ها است که نیازمند دستور ویژه است.
 
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به رئیس جمهور و وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی مردم حال خوبی ندارد، عنوان کرد: عدم اجرای منویات رهبری در سند چشم انداز حوزه سلامت بعد از 10 سال، ارجاع بیماران از بخش خصوصی به دولتی، اخذ تعرفه غیرمتعارف از بیماران، ناکارآمدی بیمه تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات دانشگاه، عدم ارائه خدمت بیمه‌ای به مردم توسط بیمارستان‌های خصوصی به ویژه در کلان‌شهرها، عدم اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده، عدم وجود برنامه مدون و عملیاتی برای حل این چالش‌ها از مشکلاتی است که ضرورت دارد دولت و وزارت بهداشت هرچه سریع‌تر به آن ورود کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان