ویژه‌های مشرق؛

روزنامه هم‌میهن: دربرابر جنایت صهیونیست‌ها صبور باشید! / اصلاح‌طلبان: حساب آمریکا از اسرائیل جدا است

وادادگی اصلاح طلبان در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی در شرایطی است که این طیف بنا بر تخیل خود بنای جدا کردن حساب اسرائیل از آمریکا را دارد!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز سه شنبه 21 فروردین ماه در حالی چاپ و منتشر شد که تحرکات دیپلماتیک وزیر خارجه در منطقه و پاسخ قطعی ایران به تجاوز صهیونیست‌ها، عقب‌نشینی ارتش اسراییل از مناطقی واقع در غزه و تازه‌ترین مقصر کشتار جاده‌ای در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

با آغاز مذاکرات قاهره گزارش‌های ضدونقیضی درباره جزئیات آن منتشر می‌شود. از یک سو، شبکه تلویزیونی دولتی مصر به نقل از یک مقام ارشد دولت مصر که میزبان مذاکرات است، اعلام کرد که مذاکرات درباره آتش‌بس غزه در قاهره رو به پیشرفت است و همه طرف‌ها بر سر نکات اساسی توافق کرده‌اند. این منبع مصری گفته که اسرائیل درباره آخرین دور مذاکرات، خوش‌بینی محتاطانه‌ای ابراز کرده است. این در حالی است که المیادین، رسانه نزدیک به حزب‌الله لبنان، عنوان کرده که هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

تحولات دیپلماتیک در منطقه از یک سو و پاسخ احتمالی ایران به جنایت صهیونیست‌ها از سوی دیگر مورد توجه روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار دارد، روزنامه شرق درباره آخرین رایزنی‌ها در منطقه نوشته است:

دور پیشین مذاکرات آتش‌بس غزه در ماه گذشته با میانجیگری قطر و مصر به بن‌بست رسیده بود. حماس 253 نفر را در جریان حمله هفتم اکتبر در جنوب اسرائیل گروگان گرفته است. از این تعداد، 129 گروگان باقی مانده‌اند و مذاکره‌کنندگان درباره آزادی حدود 40 نفر در مرحله اول توافق احتمالی با حماس مذاکره کرده‌اند. حماس خواستار توافق برای پایان‌دادن به جنگ، خروج کامل همه نیروهای اسرائیلی و بازگشت آوارگان غزه است. اسرائیل دو خواسته اول را رد کرده و گفته است که در نهایت حماس را سرنگون خواهد کرد. در همین حال، ئیسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، مذاکرات قاهره را نزدیک‌ترین توافق احتمالی طرفین توصیف کرده است.

روزنامه هم‌میهن: دربرابر جنایت صهیونیست‌ها صبور باشید! / اصلاح‌طلبان: حساب آمریکا از اسرائیل جدا است

روزنامه اعتماد اما پیام‌های سیاسی و دیپلماتیک در منطقه را مقدمه نوع پاسخ تهران به صهیونیست‌ها کرده و می‌نویسد:

همزمان مذاکرات آتش‌بس جنگ غزه در قاهره در جریان است و هیات‌های طرفین در حال چانه‌زنی بر سر رسیدن به توافق آتش‌بس ابتکاری ایالات‌متحده هستند. در شرایط ابهام در برنامه‌ها و طرح‌های بازیگران درگیر، به نظر می‌رسد روزهای آینده برای منطقه بسیار حیاتی خواهد بود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:

تصمیم اسراییل برای عقب‌نشینی نیروهایش، پرسش‌هایی را در مورد آینده جنگ با حماس مطرح کرده است. برخی کارشناسان می‌پرسند که آیا این بدان معناست که اسراییل در حال بازنگری در مورد تهاجم خود به رفح، جنوبی‌ترین شهر غزه، است. کارشناسان خاطرنشان کردند که خروج نیروهای نظامی از غزه، تهاجم زمینی گسترده به رفح را حداقل در کوتاه‌مدت بعید می‌کند.

روزنامه هم‌میهن: دربرابر جنایت صهیونیست‌ها صبور باشید! / اصلاح‌طلبان: حساب آمریکا از اسرائیل جدا است

روزنامه هم‌میهن دیگر روزنامه اصلاح‌طلب که اغلب مواضع رادیکال دارد در تحلیلی خواهان عدم پاسخ‌گویی به صهیونیست‌ها با توجه به تحولات دیپلماتیک در منطقه شده و نوشته است:

در این مرحله که از آن می‌توان به‌عنوان فاز چهارم یاد کرد ایدۀ «فریز عملیات» را اجرا کردند تا به دوگانه مردم و حماس دامن بزنند و اهالی غزه درون باریکه بر رهبران حماس بشورند. مبنای مخالفت با انتقام عجولانه و نه پاسخ مدبرانه و حساب‌شده اما باور به آغاز مرحلۀ پنجم در یکصد و هشتادمین روز است و آن همانا جنگ تکثیرشونده است یا درگیر کردن دیگران و خاصه ایران. با این پیشینه و تحلیل جز این است که انتقام عجولانه بازی در زمین اسرائیل است؟ و به همان شعر سعدی باید توصیه کرد که در یادداشت دیروز صفحه آخر درباره «صبوری جور عدو» آمده بود!

روزنامه هم‌میهن: دربرابر جنایت صهیونیست‌ها صبور باشید! / اصلاح‌طلبان: حساب آمریکا از اسرائیل جدا است

وادادگی اصلاح طلبان در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی در شرایطی است که این طیف بنا بر تخیل خود بنای جدا کردن حساب اسرائیل از آمریکا داشته و خود را به تجاهل می زنند که اصولا بدون حمایت های آمریکا صهیونیستی نه محلی از اعراب داشت و نه می توانست فجایع انسانی و نسل کشی در غره را رقم بزند.

مجموعه این مطالب نشان می دهد که جریان رادیکال داخلی؛ می کوشد تا به بهانه اتفاق اخیر سیاست های منطقه ای و جبهه مقاومت را به چالش کشیده و حمله رژیم صهیونیستی را به شکل دیگری در داخل پیگیری نماید، همچنین چهره و رسانه های داخلی به جای اینکه به محکومیت شدید تجاوز رژیم صهیونیستی بپردازند در نقش وکیل مدافع شیطان ظاهر شده و می کوشند تا ابعاد روانی اقدام علیه جمهوری اسلامی را در داخل دنبال نمایند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان