ماهان شبکه ایرانیان

حجت‌الاسلام زمانی عنوان کرد:

محبت نسبت به اهل بیت(ع)؛ نقطه اشتراک مردم ایران و مصر

گروه حوزه‌های علمیه: معاون بین‎الملل حوزه‎های علمیه بر لزوم تمرکز دو ملت مصر و ایران روی مشترکاتی چون محبت اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: مردم مصر و ایران از این جهت که هر دو، سازنده تمدن‎های بزرگ هستند، در یک ردیف قرار دارند.


به گزارش خبرگزاری بین‌‎المللی قرآن(ایکنا)، حجت‎الاسلام والمسلمین زمانی، معاون بین‌الملل حوزه علمیه شامگاه دوشنبه، 11 آذرماه، در همایش بررسی مسایل مصر با رویکرد محبت مردم مصر به اهل بیت(ع) در مدرسه معصومیه گفت: مردم مصر مشترکات بسیاری با ملت ایران دارند و از این جهت که هر دو، سازنده تمدن‎های بزرگ هستند، در یک ردیف قرار دارند.



وی افزود: مردم مصر عمیقا به مردم ایران علاقه دارند و همیشه از ایرانی‎ها به نیکی یاد می‎کنند حتی پس از انقلاب اسلامی و قطع روابط با مصر این علاقه کم نشد زیرا مشترکات بسیاری با هم دارند.



معاون بین‎الملل حوزه اظهار کرد: یکی از مهمترین مشترکات دو ملت ایران و مصر محبت این دو ملت به اهل بیت(ع) است؛ در ایران مردم، امامان شیعه را به عنوان ولی خدا و امام قبول دارند و در مصر نیز این ارادت در حد بالایی وجود دارد.



وی گفت: در مصر الواح متعددی وجود دارد که در معابر و مکان‎های مقدس از جمله حرم حضرت زینب(س) ( به نقلی در مصر) نصب شده است که در آن اسامی چهارده معصوم ذکر شده است.



زمانی یادآور شد: یکی از نکات جالب در شجره نامه حضرت زینب(س) در مصر آن بود که در کنار نام ایشان، نام سایر فرزندان حضرت زهرا(س) نیز ذکر شده است که یکی از آنها نام حضرت محسن(ع) بود که در واقع به نوعی پذیرش آنان به عنوان فرزند شهید حضرت علی(ع) است.



وی گفت: مساجد متعددی در مصر وجود دارد که این مساجد به نام ائمه اطهار(ع) و حضرت زهرا(س) و زینب(س) نامگذاری شده است و نشان دهنده میزان ارادت مردم مصر به ساحت قدسی اهل بیت(ع) است.



معاون بین‎الملل حوزه، یادآورشد: با توجه به اختلافاتی که میان شیعه و سنی وجود دارد ولی گروهی از اهل تسنن مصر هستند که ائمه(ع) را به عنوان امام قبول دارند و بسیاری از مردم مصر امام زمان(عج) نواده امام علی(ع) را منجی موعود می‎دانند.



وی گفت: در کنار این افراد، گروه اهل تصوف اهل سنت نیز به ائمه اطهار(ع) و اهل بیت(ع) ارادت ویژه‎ای دارند که همگی در جامعه مصر زندگی می‎کنند و این مطلب نشان می‎دهد که چقدر این دو ملت از نظر ماهیتی نظیر هم هستند.



زمانی یادآور شد: فراموش نکنیم که بسیاری انتساب نام جامعه الازهر را به حضرت زهرا(ع) قطعی می‎دانند؛ دانشگاهی که بیش از 1000سال قدمت دارد؛ این نکته را نباید فراموش کرد که علمای سنی مصری تا کنون بیش از 1500 کتاب پیرامون اهل بیت(ع) نوشته‎اند که همه این عوامل نشان از ظرفیت آشکاری برای تمرکز روی محبت اهل بیت(ع) برای پیوند این دو ملت بزرگ دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان