مقایسه قدرت اقتصادی ایالات متحده و چین در ۳ معیار کلیدی (+ اینفوگرافی)

بر اساس این ارقام، ایالات متحده و چین با هم سهم عظیم ۴۳.۲ درصدی از اقتصاد جهانی را به خود اختصاص داده اند.

وگرافیک زیر، با مقایسه ایالات متحده و چین در سه معیار کلیدی: تولید ناخالص داخلی، ارزش گذاری بازار سهام، و سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) بینشی را در مورد دو اقتصاد بزرگ جهان، ارائه می دهد.

مقایسه قدرت اقتصادی ایالات متحده و چین در 3 معیار کلیدی + اینفوگرافی

به گزارش روزیاتو، با شروع از تولید ناخالص داخلی، در این جدول از برآوردهای سال 2024 از آخرین ویرایش چشم انداز اقتصاد جهانی صندوق بین المللی پول (آوریل 2024) استفاده شده است:

مقایسه قدرت اقتصادی ایالات متحده و چین در 3 معیار کلیدی + اینفوگرافی

بر اساس این ارقام، ایالات متحده و چین با هم سهم عظیم 43.2 درصدی از اقتصاد جهانی را به خود اختصاص داده اند.

همچنین جالب است بدانید که سهم آمریکا از تولید ناخالص داخلی جهانی در سال‌های اخیر از پایین‌ترین میزان خودش، یعنی 21.1 درصد در سال 2011، رو به افزایش بوده است.

ارزش گذاری بازار سهام

زمانی که نوبت به ارزش گذاری بازار سهام می رسد، ایالات متحده پیشتاز است و تا 29 فوریه 2024، 61 درصد از کل جهانی را به خود اختصاص داده است.

مقایسه قدرت اقتصادی ایالات متحده و چین در 3 معیار کلیدی + اینفوگرافی

تفاوت گسترده در ارزش گذاری بازار سهام بین ایالات متحده و چین نتیجه تفاوت در بسیاری از عوامل از جمله بلوغ بازار، حاکمیت شرکت ها و مشارکت بین المللی است.

S&P Global BMI، که به آن شاخص جهانی بازار گسترده نیز گفته می شود، یک شاخص وزنی بر اساس ارزش بازار است و اندازه گیری گسترده ای از بازارهای سهام جهانی را فراهم میک ند.

از نظر رتبه بندی کشورها در S&P Global BMI، چین چهارمین کشور بزرگ (پس از ژاپن و بریتانیا) است.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی

سرمایه گذاری مستقیم خارجی، سرمایه گذاری است که توسط یک شرکت یا فرد در یک کشور برای منافع تجاری واقع در کشور دیگر انجام می شود. این نوع سرمایه گذاری می تواند بسیار سودمند باشد زیرا می تواند شغل ایجاد کند و رشد اقتصادی را افزایش دهد.

مقایسه قدرت اقتصادی ایالات متحده و چین در 3 معیار کلیدی + اینفوگرافی

ایالات متحده و چین از نظر ذخیره سرمایه گذاری مستقیم خارجی در رتبه های اول و دوم قرار دارند. جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی یکی از حوزه‌هایی است که چین در سال‌های اخیر در آن عملکرد بسیار قوی داشته است.

به عنوان مثال، در سال 2012، چین 950 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب کرده بود که برای رتبه ششم کافی است. تا سال 2022، مجموع چین به 3.8 تریلیون دلار رسیده بود، که گواهی بر جذابیت آن برای تجارت جهانی، حتی در مواجهه با چالش های نظارتی و تنش های ژئوپلیتیکی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان