رضوانی: هنوز پیکر رئیسی پیدا نشده بود که برخی در دولت برای ریاست جمهوری خود رپرتاژ می دادند / با تصمیم شخصی کاندیدا شدم

غلامحسین رضوانی از جمله اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری است که در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده و می‌گوید هنگامی که پیکر رئیسی بر روی زمین بوده برخی رپورتاژ تبلیغاتی آماده کردند.

انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید: در شرایطی که پیکر رئیسی هنوز پیدا و یا تشییع نشده برخی برای ریاست جمهوری خود رپرتاژ دادند، آیا شایسته است که بپذیریم اینها از جنس رئیسی هستند؟

به گزارش خبرآنلاین، «تعداد بسیار کمی در کابینه از جنس رئیسی هستند»، «هنوز پیکر رئیسی دفن نشده به فکر تصاحب جایگاه ریاست جمهوری افتادند.»، «براساس تصمیم خودم در انتخابات ثبت‌نام کردم.» و… این جملات از جمله گزاره هایی است که داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین مطرح می‌کند.

غلامحسین رضوانی از جمله اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری است که در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده و می‌گوید هنگامی که پیکر رئیسی بر روی زمین بوده برخی رپورتاژ تبلیغاتی آماده کردند.

با غلامحسین رضوانی، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری را می‌خوانید:

*آقای رضوانی بنابر تصمیم شخصی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردید یا تصمیم جناحی بوده است؟

بنده براساس تصمیم شخصی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌ام .

*این موج ثبت نام ها با انتقاداتی همراه شد، تحلیل خود شما از این علاقه به کاندیداتوری چیست؟

تعدد ثبت‌نام‌کنندگان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دوره‌های قبل شاید کمتر باشد. تفاوت این دفعه این است که مردم به صورت بر خط در جریان قرار گرفتند. همچنین در دوره‌های قبل هم گزارش داده بودند که صدها نفر برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده اند، لذا مردم اطلاع دارند و در حافظه تاریخی آنها و رسانه‌ها ثبت شده است که تعداد داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری بیشتر بوده است.

مورد دیگر اینکه تعدد کاندیداهای واجد شرایط بیانگر بالندگی نظام جمهوری اسلامی ایران است. گاهاً برخی وانمود می‌کردند که از میان داوطلبین کلاً یک نفر مناسب ریاست‌جمهوری ایران است و به همین دلیل باید در قانون اساسی تجدیدنظر کنیم تا با اصلاح انجام شده همان یک نفر برای بارسوم رئیس جمهور بشود الحمدالله الآن ده‌ها نفر کاندیدا شدند و این امر بدی نیست و فقط عملکرد شورای نگهبان را سنگین‌تر می‌کند چراکه در فرصت محدودی باید صلاحیت افراد را احراز کند.

*در حال حاضر 5 عضو کابینه دولت سیزدهم در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند، با توجه به اینکه اصرار هم دارند که کاندیدای دولت نیستند این افراد رو کاندیدای چه طیفی ارزیابی کنیم؟

واقعیت این است که رئیسی با توجه به اخلاص،پشتکار، صداقت و تواضعی که در برخورد با مردم داشت، موجی ایجاد کرده و خوشبختانه این به معنای رفراندوم بزرگ آری مجدد به جمهوری اسلامی بود. به عبارت دیگر شهادت رئیسی برای استحکام نظام جمهوری اسلامی بسیار تعیین‌کننده بود.

هر چند شهادت رئیسی برای ما بسیار تلخ بود. بنده همان روز که متوجه شدم رئیسی را از دست دادیم، به برخی از دوستان نزدیکم گفتم حالا که ما قربانی دادیم، مطمئناً ریشه‌های نظام مستحکمتر می‌شوند.

بُعد دیگر قضیه این است که در کابینه افرادی که از جنس رئیسی باشند بسیار کم داشتیم، اینکه می‌گویم بسیار کم داشتیم برای این است که نمی‌خواهم بگویم مطلقاً نداشتیم، بلکه منظور این است که در کابینه بسیار ناچیز افرادی هستند که از جنس رئیسی باشند.

علاوه بر این در شرایطی که پیکر رئیسی هنوز پیدا و یا تشییع نشده برخی برای ریاست جمهوری خود رپرتاژ دادند، آیا شایسته است که بپذیریم اینها از جنس رئیسی هستند؟ مطلقاً این افراد از جنس رئیسی نیستند، بلکه این نوع افراد که هنوز پیکر رئیسی دفن نشده به فکر تصاحب جایگاه ریاست جمهوری افتادند، آن شایستگانی که مدعی ادامه راه رئیسی باشند، نیستند.

اما در هر صورت این افراد هم طبق قانون می‌توانستند در انتخابات ثبت‌نام کنند و از این جهت کسی نمی‌تواند به آنها خرده بگیرد. در مجموع معتقد هستم که شخصیت ملی، ممتاز و ویژه رئیسی نباید توسط مدعیان دروغین مصادره شود.

*به نظر شما رقابت اصلی میان کدام داوطلبین خواهد بود؟

رقابت، رقابت است بنده نمی‌دانم تقسیم آن به اصلی و فرعی چه معنی دارد، در هر صورت رقابت است اما تا زمانی که نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان مشخص نشدند، نمی‌توان به این پرسش، پاسخ داد.

*شورای نگهبان و داوطلبین باید چه اقدامی انجام دهند که مشارکت در انتخابات افزایش پیدا کند؟

به مُر قانون عمل کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر