استقلال متخصص بازگرداندن بازیکنان سابق!

میلاد زکی‌پور، مدافع سابق استقلال پس از ۴ فصل دوری از این تیم بار دیگر به جمع آبی‌پوشان بازگشت.

استقلال متخصص بازگرداندن بازیکنان سابق!

سپهر ستاری: باشگاه استقلال دیروز (پنج‌شنبه) به صورت رسمی از دومین خرید زمستانی خود رونمایی کرد و میلاد زکی‌پور، مدافع فصل گذشته سپاهان را به خدمت گرفت. زکی‌پور درحالی به جمع بازیکنان استقلال برگشته که سابقه 4 سال عضویت در این تیم و انجام 103 بازی با لباس آبی‌ها را هم در کارنامه دارد. او در این بازی‌ها آمار یک گل و 8 پاس گل را ثبت کرده بود و حالا آماده شروع دومین مقطع حضورش در استقلال است. استقلال در سال‌های اخیر چند بازیکنان سابق خود را به خدمت گرفته که بازگشت این نفرات نتایج متفاوتی را در پی داشته است.

آرمین سهرابیان

یکی از موفق‌ترین موارد بازگشت به استقلال مربوط به آرمین سهرابیان است. مدافع چپ‌پای استقلال در لیگ‌های هفدهم و هجدهم عضو این تیم بود و ابتدای لیگ نوزدهم با نظر آندرا استراماچونی از جمع آبی‌ها جدا شد. سهرابیان پس از یک فصل حضور در سایپا و 3 فصل بازی در گل‌گهر ابتدای فصل قبل با نظر جواد نکونام به استقلال برگشت و دوباره آبی‌پوش شد. بازگشت سهرابیان به استقلال ابتدا با واکنش چندان مثبتی همراه نشد ولی او در فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست نظر هواداران را تغییر دهد. او طی 17 بازی برای استقلال در فصل قبل 4 بار هم گلزنی کرد تا در بخش هجومی هم کمک زیادی به تیمش کرده باشد.

استقلال متخصص بازگرداندن بازیکنان سابق!

میلاد فخرالدینی

مدافع کرمانی استقلال در نقل‌وانتقالات زمستانی لیگ برتر بیست‌وسوم پس از مصدومیت کوین یامگا به این تیم بازگشت ولی عملکردش اصلا موفق نبود. فخرالدینی در لیگ‌های چهاردهم و پانزدهم عضو استقلال بود و پس از جدایی از این تیم پیراهن تیم‌هایی چون نفت تهران، گسترش فولاد، ذوب‌آهن، تراکتور و آلومینیوم اراک را پوشید ولی فصل قبل در استقلال نتوانست تاثیرگذار ظاهر شود. این مدافع پس از بازگشت به استقلال تنها در 9 بازی به میدان رفت که اغلب به عنوان بازیکن تعویضی بود و طی 295 دقیقه حضور نتوانست تاثیرگذار ظاهر شود. این روزها گفته می‌شود فخرالدینی در لیست مازاد نکونام قرار دارد تا دوره دوم حضورش در استقلال پایانی تلخ داشته باشد.

روزبه چشمی

شماره 4 استقلال که فصل گذشته یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان این تیم بود هم سابقه یک فصل جدایی از جمع آبی‌ها را دارد. روزبه چشمی ابتدای لیگ برتر پانزدهم به استقلال پیوست و تا پایان لیگ نوزدهم عضو این تیم بود ولی در سال 1399 تصمیم گرفت شانس خود را به عنوان لژیونر امتحان کند و راهی لیگ ستارگان قطر شد. چشمی یک فصل عضو تیم ام‌صلال بود و عملکرد بدی هم در این تیم نداشت ولی خیلی زود دلتنگ فوتبال ایران شد و در لیگ بیست‌ویکم به استقلال بازگشت. او در بازگشت به استقلال نشانی از آن بازیکن قبل از جدایی نداشت و در فصل قهرمانی آبی‌ها تنها 932 دقیقه بازی کرد و در بسیاری از بازی‌ها نیمکت‌نشین شد. با این حال ابتدای لیگ برتر بیست‌ودوم عملیات احیای روزبه چشمی هم آغاز شد و او در 2 پست هافبک دفاعی و مدافع میانی عملکرد درخشانی داشت و حتی در جام جهانی 2022 هم برای ایران بازی کرد و موفق به گلزنی شد. چشمی فصل گذشته یکی از بهترین دوره‌های بازی خود را سپری کرد و حالا در استقلال یک بازیکن بدون جایگزین محسوب می‌شود.

استقلال متخصص بازگرداندن بازیکنان سابق!

سیدحسین حسینی

کاپیتان و دروازه‌بان شماره یک استقلال هم مثل روزبه چشمی سابقه جدایی از این تیم را دارد. سیدحسین حسینی در 2 لیگ دوازدهم و سیزدهم ذخیره سیدمهدی رحمتی بود و فقط در یک بازی جام حذفی فرصت بازی پیدا کرد. او سپس تصمیم گرفت تا راهی ملوان شود و ضمن به‌دست آوردن فرصت بیشتر برای بازی، خمت سربازی خود را هم سپری کند. حسینی پس از 2 فصل حضور در ملوان، ابتدای لیگ شانزدهم دوباره به استقلال برگشت و به مرور توانست به دروازه‌بان شماره یک این تیم تبدیل شود. او پس از جدایی وریا غفوری بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو بست و در لیگ برتر بیست‌ویکم یکی از ارکان قهرمانی استقلال بود. شماره یک آبی‌ها فصل قبل هم عملکرد درخشانی داشت و اکنون یکی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال است.

مهدی قایدی

بدون شک یکی از شیرین‌ترین انتقال‌های چند سال اخیر استقلال بازگشت مهدی قایدی در لیگ برتر بیست‌ودوم بود. قایدی ابتدای لیگ هفدهم از ایرانجوان بوشهر راهی استقلال شد و به‌قدری در این تیم درخشید که محبوبیت فوق‌العاده‌ای بین استقلالی‌ها پیدا کرد. او پس از یک فصل حضور در شباب‌الاهلی، به‌صورت قرضی به استقلال برگشت و باز هم خاطرات خوش گذشته را تکرار کرد. البته قایدی در هفته‌های ابتدایی عملکرد جالبی نداشت ولی از آغاز نیم‌فصل دوم درخشش خود را آغاز کرد و باز زدن 12 گل ستاره استقلال بود. او فصل قبل دوباره از استقلال جدا شد و به اتحاد کلباء امارات رفت تا زیر نظر فرهاد مجیدی به میدان برود. این روزها هواداران استقلال علاقه زیادی به بازگشت قایدی دارند.

استقلال متخصص بازگرداندن بازیکنان سابق!

سجاد شهباززاده

تلخ‌ترین بازگشت‌های سال‌های اخیر استقلال مربوط به سجاد شهباززاده است. او در لیگ‌های چهاردهم و پانزدهم عضو استقلال بود و گلزن اول این تیم محسوب می‌شد ولی ناگهان تصمیم به جدایی و حضور در سوپرلیگ ترکیه گرفت. شهباززاده پس از یک نیم‌فصل بازی در ترکیه دوباره با استقلال قرارداد بست ولی پنجره بسته مانع از بازگشت او شد. این مهاجم ابتدای لیگ هفدهم دوباره استقلالی شد ولی طی یک نیم‌فصل حتی یک گل هم نزد تا خیلی زود جدا شود. او فصل بعد به سپاهان رفت و در این تیم احیا شد و حتی به عنوان آقای گلی لیگ برتر هم رسید. شهباززاده 2 فصل پیش دوباره به استقلال برگشت ولی این بار هم ناکام بود و باز هم بدون زدن حتی یک گل این تیم را ترک کرد.

سیدمهدی رحمتی

او یکی از رکوردداران حضور در استقلال محسوب می‌شود که در 3 مقطع پیراهن این تیم را به تن کرده است. سیدمهدی رحمتی ابتدای لیگ پنجم به استقلال پیوست و رقیب وحید طالب‌لو شد. او در آن مقطع کمتر از طالب‌لو بازی می‌کرد ولی با استقلال موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر شد. رحمتی پس از ترک استقلال راهی مس کرمان و سپاهان اصفهان شد و در این 2 تیم به‌قدری خوب کار کرد که پیراهن شماره یک تیم ملی را تصاحب کند و استقلالی‌ها هم ابتدای لیگ برتر یازدهم به سراغ او بروند. رحمتی در بازگشت به استقلال 3 سال عضو این تیم بود و قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی و صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد. او سپس به‌دلیل اختلاف با امیر قلعه‌نویی یک فصل به پیکان رفت ولی خیلی زود به استقلال بازگشت و 3 فصل دیگر دروازه‌بان شماره یک آبی‌ها بود که در بازگشت دوباره هم قهرمانی در جام حذفی را به‌دست آورد.

فرهاد مجیدی

رکورددار رفت و برگشت در استقلال فرهاد مجیدی است که در دوران بازیگری و مربیگری بارها این موضوع را تجربه کرده است. مجیدی در زمان بازی طی 4 مقطع مختلف برای استقلال به میدان رفت و در دوره مربیگری هم 3 مقطع به عنوان مربی و سرمربی در استقلال حضور داشت. آخرین دوره حضور مجیدی در اواسط لیگ برتر بیستم آغاز شد و تا پایان لیگ برتر بیست‌ویکم و کسب عنوان قهرمانی بدون شکست ادامه داشت.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان