لندروور قوی‌ترین و مقاوم‌ترین مدل از هیولای آفرود دیفندر را معرفی کرد (+عکس)

مدل جدید لندروور دیفندر با قدرت بیشتر و قابلیت‌های آفرودی هیجان‌انگیزتر معرفی شد.

لندروور قوی‌ترین و مقاوم‌ترین مدل دیفندر را با پسوند Octa و قدرت 626 اسب بخار معرفی کرد. لندروور برای ساخت این هیولای همه فن‌حریف، یک موتور 4٫4 لیتری تویین توربو V8 را زیر کاپوت قرار داده، پیشرفته‌ترین سیستم تعلیق خود را به‌کار گرفته و صندلی‌های بهتری را برای خودرو جدیدش در نظر گرفته است.

به گزارش زومیت، لندروور دیفندر آکتا، قدرتمندترین دیفندری محسوب می‌شود که این شرکت تا به حال ساخته است. موتور خودرو 881 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که باعث می‌شود دیفندر آکتا بتواند در کمتر از چهار ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد. بیشترین میزان گشتاور این موتور از دور موتور 1٬800 تا تقریباً 6٬000 دوربردقیقه در دسترس قرار می‌گیرد.

لندروور قوی‌ترین و مقاوم‌ترین مدل از هیولای آفرود دیفندر را معرفی کرد
لندروور قوی‌ترین و مقاوم‌ترین مدل از هیولای آفرود دیفندر را معرفی کرد
لندروور قوی‌ترین و مقاوم‌ترین مدل از هیولای آفرود دیفندر را معرفی کرد

دیفندر آکتا نامش را از شکل هشت وجهی الماس گرفته که طبق گفته‌ی لندروور نشان‌دهنده‌ی استحکام است. این خودرو حدود 28 میلی‌متر نسبت‌ به سایر دیفندرها ارتفاع بیشتری دارد تا فضای بیشتری را در زیر خودرو برای عبور از موانع ایجاد کند. برای افزایش پایداری، چرخ‌های خودرو به میزان 68 میلی‌متر به‌ سمت بیرون آمده‌اند.

لندروور برای افزایش استحکام و بهبود حرکت چرخ‌ها در مسیرهای آفرودی، از بازوهای تعلیق بلندتر و مستحکم‌تری استفاده کرده است.

لندروور قوی‌ترین و مقاوم‌ترین مدل از هیولای آفرود دیفندر را معرفی کرد

Land Rover

دیفندر آکتا برای اولین‌بار از سیستم تعلیق 6D Dynamics لندروور بهره می‌برد. این سیستم تعلیق فعال از سیستم هیدرولیک به‌جای آنتی رول‌بار استفاده می‌کند. بدین ترتیب خودرو می‌تواند سیستم تعلیق را برای فرمان‌پذیری بهتر در جاده سفت‌تر کند، برای راحتی آن را نرم‌تر کند یا برای حداکثر حرکت چرخ‌ها در هر محور، آن‌ها را کاملاً مستقل از هم به حرکت در بیاورد.

برای توقف دیفندر جدید با لاستیک‌های 33 اینچی سفارشی شرکت گودیر، از دیسک‌های ترمز جدید 400 میلی‌متری در چرخ‌های جلو با کالیپرهای قدرتمند 6 پیستونه‌ی برند برمبو استفاده شده است.

لندروور یک حالت رانندگی جدید به نام Octa برای عملکرد بهینه در مسیرهای خاکی توسعه داده است. حالت رانندگی آکتا از کنترل شروع حرکت در مسیرهای آفرودی و تنظیمات خاص ABS برای سطوح ناهموار بهره می‌برد. این حالت می‌تواند به‌طور خودکار تشخیص دهد که روی چه نوع سطحی در حال رانندگی هستید و تنظیمات را به‌صورت خودکار اعمال می‌کند.

لندروور برای اینکه لاستیک‌های پهن‌تر و بیرون‌زدگی بیشتر چرخ‌ها را پوشش دهد، گلگیرها را پهن‌تر کرده است. گلگیرهای جدید به معنی سپرهای جدید نیز هستند. سپر جلو از منفذ‌هایی برای عبور جریان هوای بیشتر به سمت محفظه‌ی موتور بهره می‌برد و سپر عقب خروجی‌های چهارگانه‌ی اگزوز را در خود جای داده است. زیر خودرو صفحات محافظی تعبیه شده که شامل یک محافظ آلومینیومی زیر سپر جلو می‌شود.

لندروور قوی‌ترین و مقاوم‌ترین مدل از هیولای آفرود دیفندر را معرفی کرد
لندروور قوی‌ترین و مقاوم‌ترین مدل از هیولای آفرود دیفندر را معرفی کرد

در فضای داخلی، دیفندر آکتا به‌صورت استاندارد از چرم قهوه‌ای بهره می‌برد و دو نوع از روکش‌های Ultrafabrics این شرکت به‌عنوان آپشن قابل سفارش هستند. دیفندر آکتا از صندلی‌های Body and Soul جگوار لندروور استفاده می‌کند که شامل ساب‌ووفرهایی در قسمت نشیمن و پشت‌سری صندلی است تا تجربه‌ی بهتری از شنیدن موسیقی داشته باشید.

طبق گفته‌ی لندروور، دیفندر آکتا در مجموع 13٬960 تست بیشتر از دیفندر عادی پشت سر گذاشته است. این تست‌ها برای اثبات دوام دیفندر در سرعت بالا در جاده و خارج از جاده طراحی شده‌اند.

قیمت خودرو جدید لندروور دیفندر آکتا از 152 هزار دلار آغاز می‌شود. مدل Edition One در اولین سال عرضه‌ی این خودرو با قیمت 167٬800 دلار به فروش می‌رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر