هشدار هواشناسی برای این استان‌ها؛ مسافران بخوانند

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۷ استان و افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در خلیج فارس و دریای عمان هشدار داد.

هشدار هواشناسی برای این استان‌ها؛ مسافران بخوانند

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتا شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک چهارشنبه (27 تیرماه) در ارتفاعات استان‌های مازندران، سمنان و شمال شرق تهران، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب غرب کرمان، جنوب شرق فارس و شرق و شمال و غرب هرمزگان و پنج‌شنبه (28 تیرماه) در مازندران، شرق گیلان، شمال غرب آذربایجان غربی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات در غرب گیلان، مرکز و جنوب اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، سمنان، تهران، البرز و قزوین، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب غرب کرمان و شمال و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا در خبری نوشت:حاکمیت این شرایط جوی جمعه (29 تیرماه) در مازندران، گیلان، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مرکز و جنوب اردبیل، زنجان و ارتفاعات استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس، مرکز و جنوب غرب کرمان و شمال و شرق هرمزگان، شنبه (30 تیرماه) در مازندران، شرق گیلان، نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، مرکز و جنوب اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات استانهای گلستان، سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان و جنوب شرق سیستان و بلوچستان و یکشنبه (31 تیرماه) در شمال آذربایجان غربی، شرق آذربایجان شرقی، مرکافزایش ز و جنوب اردبیل، ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست.

از اثرات این مخاطره جوی می‌توان به احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتا شدید، در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ و درختان کهنسال اشاره کرد.

سازمان هواشناسی نسبت به خودداری از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع، انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی تا 22 نات در شرق تنگه هرمز و غرب دریای عمان به‌ویژه در ساعات صبح تا ظهر و افزایش بیشینه سرعت وزش باد شمال غربی در محدوده 24 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا 1.5متر در شمال خلیج فارس با تاکید بر مناطق دور از ساحل استان های خوزستان و بوشهر از چهارشنبه تا جمعه خبر داد.

در این شرایط جوی خطرغرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک ، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی نسبت به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر