جمهوری‌خواهان روی دور شانس و شگفتی‌سازی/ ترامپ هر چه که بخواهد بدست می‌آورد

ورود احساسی ترامپ به کنوانسیون ملی جمهوری خواهان نقطه اوج مناسبی بود برای تقریباً سه هفته ای که در طی آن او از سوء قصد به جان خود جان سالم به در برد - و پیروزی های مهمی به دست آورد.

جمهوری‌خواهان روی دور شانس و شگفتی‌سازی/ ترامپ هر چه که بخواهد بدست می‌آورد

به گزارش خبرآنلاین اشلی پارکر و جاش داوسی در واشنگتن‌پست نوشته‌اند: دونالد ترامپ مغموم، که گوش راستش با یک باند سفید کوچک پوشیده شده بود، عصر دوشنبه در حالیکه مشت دست راستش را به آرامی تکان می‌داد، وارد کنوانسیون ملی جمهوری خواهان شد.

جمعیت برای ورود رئیس جمهور سابق آماده شده بود. آنها گوینده لی گرین وود را که آواز می‌خواند: خدا برکت ایالات متحده آمریکا، تشویق می‌کردند. برخی روی صندلی‌ها ایستادند و می خواستند از ترامپ در هنگام ورود به انجمن فیسرو میلواکی فیلم بگیرند.

اما خود ترامپ به‌طور مشخصی سربه‌زیر و به‌طور آشکاری احساساتی بود، و در حالی که مکرراً «متشکرم» را می‌گفت و به آرامی از پله‌ها به سوی قسمتی که خانواده‌اش و چند تن از دوستانش منتظر ایستاده بودند،به تشویق جمعیت پاسخ می‌داد.

در آنجا، او ابتدا با تاکر کارلسون مجری سابق فاکس نیوز و نماینده بایرون دونالدز (R-Fla.) و سپس با پسر بزرگش، دونالد ترامپ جونیور، دست داد و به پسر دیگر، اریک اشاره کرد. او به سمت چپ چرخید تا به سناتور جی دست بدهد.

ترامپ دقیقاً 48 ساعت پس از اینکه یک مرد مسلح شنبه شب؛ در تجمع خود در پنسیلوانیا اقدام به ترور او کرد، در برابر جمعیت حاضر شد. این تراژدی کهمنجر به کشته شدن یک شرکت کننده، زخمی شدن دو نفر دیگر و مجروح شدن ترامپ شده بود.با این حال، ورود احساسی و موردانتظار ترامپ، نقطه اوج مناسبی بود برای دو هفته و نیم خوش برای ترامپ تلقی می‌شد. این دو هفته اولین مناظره ریاست جمهوری در 27 ژوئن شروع شده بود که طی آن رئیس جمهور سابق چندین پیروزی مهم به‌دست آورد. پرزیدنت بایدن در اولین مرحله مناظره عملکردی ویران‌کننده داشت. او به صحنه رفت، زمزمه کرد و از ترامپ عقب افتاد. رشته فکری خود را از دست داد و به طور کلی باعث ایجاد یک بحران برای حزب دموکرات در مورد این شد که آیا بایدن باید کماکان ساکن دفتر بیضی باید بماند یا نه.

شانس و شگفتی در اردوگاه جمهوری‌خواهان/ ترامپ هر چه که بخواهد بدست می‌آورد

چهار روز بعد از مناظره دادگاه عالی حکم داد که روسای جمهور از مصونیت "مطلق" برای اعمال آشکارا رسمی برخوردار هستند. تصمیمی در راستای خطوط ایدئولوژیک که کیفرخواست ترامپ را به اتهام تلاش برای براندازی انتخابات 2020 به دادگاه بدوی فرستاد و هر تصمیمی را به بعد از انتخابات نوامبر به تعویق انداخت. روز دوشنبه، تنها چند ساعت قبل از افتتاح رسمی کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در میلواکی، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، آیلین ام. کانن، پرونده اسناد طبقه‌بندی شده علیه ترامپ را که کارشناسان حقوقی و بسیاری از استراتژیست‌های دموکرات و جمهوری‌خواه قوی ترین و واضح‌ترین اتهامات علیه او می‌دانستند، رد کرد.

به گفته دو نفر از نزدیکان او که مانند سایر مصاحبه شوندگان برای این گزارش، به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند؛ حتی خود ترامپ هم از رد شدن این پرونده شگفت زده شد. تیم ترامپ انتظار داشتند که مبارزه حقوقی آنها برای ماه‌ها ادامه داشته باشد. ریچارد پورتر، یکی از اعضای کمیته RNC از ایلینوی، گفت: این مرد شانس فوق‌العاده‌ای دارد. او متوقف نمی شود و فقط به راهش ادامه می‌دهد. و بالاخره هر آنچه می‌خواهد به دست می‌آورد.

پس از تصمیم دادگاه عالی درباره مصونیت، برخی از مشاوران ترامپ به طور خصوصی شروع به گفتن کردند که معتقدند خدا در کنار اوست. و پس از شلیک گلوله به او، ترامپ به مشاورانش گفت که به گفته فردی که تلفنی با او صحبت کرده بود، خدا نجاتش داده است.

دیوید اکسلرود، استراتژیست دموکرات که در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، به عنوان دستیار ارشد خدمت می کرد، گفت: این روز بسیار خوبی برای ترامپ جهت خرید بلیط بخت آزمایی خواهد بود. ترامپ حتی قبل از مناظره در اکثر نظرسنجی‌های ایالت‌ها پیشتاز بود.

تنها چند ماه پیش، مشاوران ترامپ خود را برای یک سال طاقت‌فرسا برای محاکمه‌های جنایی متعدد آماده می‌کردند و با پرسش‌های دلهره‌آوری دست و پنجه نرم می‌کردند: ترامپ چگونه می‌تواند از نظر لجستیکی در حالی که بیشتر وقت خود را در دادگاه می‌گذراند، مبارزات انتخاباتی را ادامه دهد؟ احکام بالقوه مجرمانه متعدد چگونه بر روی رای او تأثیر می‌گذارد؟ و ترامپ به دیدن دستیاران سابق و فعلی در جایگاه شاهد چه پاسخی خواهد داد؟

بسیاری از مشاوران ترامپ می‌ترسیدند که مبادا باید علیه او شهادت دهند. برخی از وکلای ترامپ حتی خودشان وکلایی را استخدام کرده بودند و دستیاران تلاش کردند تا از بحث‌های جنجالی با رئیس‌جمهور سابق اجتناب کنند.

با این حال، در آستانه کنوانسیون جمهوری خواهان، اتفاقاتی که تیم ترامپ نتوانست آن‌ها را کنترل کند، در نهایت به نفع نامزد آنها رقم خورد. اشتباهات مناظره بایدن به خودی خود انجام شد و دو تصمیم دادگاه وضعیت مناسبی برای ترامپ و دستیارانش ایجاد کرد.

اکسلرود می‌گوید که ترامپ بخشی از شانس خود را از قبل ساخته است. رئیس‌جمهور سابق قضاتی را در دادگاه عالی منصوب کرد که احتمال بیشتری داشت با او موافق باشند. این تا حد زیادی به بایدن اجازه داد که در طول مناظره خود را ویران کند و بعد از ظهر دوشنبه، ترامپ موفق شد گزینه معاونت ریاست جمهوری خود را مخفی نگه دارد و اعلام کرد که ونس را به عنوان معاون خود در پلتفرم رسانه اجتماعی خودش انتخاب کرده است.

حتی لحظات وحشتناک خشونت سیاسی روز شنبه که به هیچ وجه خوشایند نیست، منجر به تصویری نمادین از ترامپ شد و به الهام بخشیدن به هوادارانش و تحکیم بیشتر حزبش در پشت سر او کمک کرد.

چند تن از مشاوران ترامپ به طور خصوصی از اینکه اخیراً چه تعداد از رویدادها بر سر راه آنها افتاده است ابراز شگفتی کرده اند. در همین حال، در میان دموکرات‌ها، تلاش برای متقاعد کردن بایدن برای خروج از رقابت‌های ریاست‌جمهوری، تا امروز ادامه دارد.

ریک لیسی، نماینده ایالت فلوریدا در زادگاه ترامپ، می‌گوید او بسیار خوش‌شانس است. من فکر می‌کنم کمی مداخله از آن بالا وجود دارد. او ادامه داده است: شما می‌توانید احساس کنید که حرکت ترامپ به سمت بالا روز به روز در حال افزایش است.

*ترجمه: مهسا مژدهی

311312

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر