درب لولا پیوت (Pivot) چیست و چه کاربردی دارد؟

درب لولا پیوت (Pivot) چیست و چه کاربردی دارد؟

درب پیوت که به آن درب لولا محوری نیز گفته می‌شود یکی از مدرن‌ترین و زیباترین درب‌های موجود در بازار است. تولید کنندگان می‌توانند برای ساخت این نوع درب از جنس‌ها و متریال‌های مختلفی کمک بگیرند و آن‌ها را به اشکال چوبی، شیشه‌ای نشکن و مقاوم و…. روانه بازار مصرف سازند. در حالت معمول از این درب در مکان‌هایی استفاده می‌کنند که متراژ وسیعی دارند. در این مقاله به این پرسش پاسخ خواهیم داد که درب لولا پیوت چیست و چه کاربرد، مزایا و معایبی دارد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

درب لولا پیوت (Pivot) چیست و چه کاربردی دارد؟

درب پیوت چیست؟

درب لولا پیوت همان‌طور که از نامش نیز مشخص شده یک نوع درب است که با درهای معمولی تفاوت‌هایی دارد و یکی از مهمترین اختلافات آن با درب‌های عادی، شیوه بازشو درب پیوت است. درب‌های معمولی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که امکان نصب آن‌ها با کمک دو یا چند لولا به دیوار کناری وجود دارد. اما در درب‌های لولا پیوت از لوله‌های اتصال به دیوار استفاده نشده و به جای آن‌ها لولای پاشنه‌ای مورد استفاده قرار گرفته و با فاصله مشخص از انتهای درب بر روی زمین نصب می‌گردند.

مزایای درب لولا پیوت

از آنجایی که درب‌های پیوت بر روی لولای پاشنه‌ای واقع شده‌اند، پس امکان حرکت کردن، باز و یا بسته شدن آن‌ها با فشار اندک دست وجود دارد. درب پیوت ظرافت بسیار بالایی داشته و از تعادل کافی برخوردار است. زیبایی و مدرن بودن این محصول نیز کمک می‌کند تا فضای مورد استفاده را چشمگیر و تماشایی سازد. یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌ها و مزایای درب لولا پیوت امکان تولید آن با هرگونه متریال مورد نظر شما است. از سوی دیگر می‌توانید بر اساس نوع نیازها و مصارف خود ابعاد و اندازه‌های متفاوتی برای این درب‌ها در نظر بگیرید. این درب‌ها به دلیل بازشوی خاصی که دارند محبوب‌اند.

چراکه امکان چرخش آن‌ها به سمت داخل و خارج تا زاویه 270 درجه وجود دارد. حتی می‌توانید این درب‌ها را با متریال شیشه تولید کرده و یا به طور کامل مشابه با متریال دیوار طراحی نمایید و از آن‌ها به عنوان درب مخفی استفاده کنید. درب‌های پیوت را می‌توانند به شیوه‌های مختلفی طراحی کنند و برای آن‌ها فریم در نظر بگیرند یا این درب‌ها را بدون فریم طراحی کنند.

معایب درب پیوت

درب pivot مانند دیگر محصولات علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های مثبت و مزایای فراوان، معایبی نیز دارد که باید پیش از خرید و یا سفارش ساخت به این موارد نیز دقت کافی داشته باشید. یکی از مهمترین معایب این درب این است که امکان عبور گرد و خاک و آلودگی از طریق آن وجود دارد. چراکه در ساختار این محصولات از چهارچوب استفاده نشده است. این درب‌ها ممکن است برای کودکان خطراتی را ایجاد کنند و دستان آن‌ها در محل باز و بسته شدن درب پیوت قرار بگیرد.

هرچند شما می‌توانید این درب‌ها را با ابعاد و اندازه‌های مد نظر خود سفارش دهید و از آن‌ها برای محیط‌های مختلف، کوچک و بزرگ و متوسط، استفاده کنید، با این حال این درب‌ها برای کاربرد در محیط‌های بزرگ مناسب‌تر به نظر می‌رسند. چراکه باید فضای کافی برای چرخش در اختیار داشته باشند. بهتر است این درب‌ها در محیط‌هایی نصب شده و مورد بهره‌برداری قرار بگیرند که با سبک مدرن و یا مینیمال طراحی و تزیین شده‌اند. لذا توصیه می‌شود که درب پیوت در محیط‌های با سبک کلاسیک نصب نشود. این امکان هم وجود دارد که درب پیوت با گذشت زمان دچار آسیب‌هایی از قبیل پیچ و تاب خوردن شود.

درب لولا پیوت (Pivot) چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربردها

یکی از مهمترین موارد کاربرد درب pivot استفاده از آن در فضاهای داخلی منزل است خصوصاً در قسمت راهرو ها و یا درب های اتاقی، اما با توجه به بادخور بیشتری که این نوع درب نسبت به درب های معمولی دارد برای سرویس بهداشتی و حمام مناسب نخواهد بود. حتی امکان استفاده از این نوع درب برای ورودی خانه هم وجود دارد. بسیاری از خانه ها ویلایی که دارای حیاط هستند می توانند از این درب‌های شیشه ای در بخش ورودی بهره ببرند. در این صورت افراد می‌توانند فضای بیرون را نیز تماشا کنند.

این نوع درب به عنوان درب اتاقی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و  امکان نصب آن به عنوان درب سرویس بهداشتی و حمام نیز وجود دارد ولی همانطور که گفتیم خیلی توصیه نمی شود. به ویژه درب شیشه‌ای پیوت برای نصب شدن در این بخش‌ها گزینه مناسبی به نظر می‌رسد و در حالت معمول برای دستیابی به این هدف از درب پیوت شیشه‌ای مات کمک می‌گیرند. با کمک این درب‌ها و به دلیل چرخش آن‌ها بر روی پاشنه، حمام و سرویس بهداشتی بخار نمی‌گیرند.

نکات خرید درب پیوت

پیش از خرید درب لولا پیوت مانند دیگر خریدهایی که انجام می‌دهید باید به نکات خاصی توجه داشته و مواردی را در نظر بگیرید تا محصول مناسب‌تر و کاربردی‌تری را انتخاب کنید. برای نمونه لازم است به فضای مد نظرتان برای نصب شدن این درب توجه کافی داشته و به این اطمینان برسید که برای باز و بسته شدن درب فضای کافی و مناسب دارد. پیش از خرید طرح درب مورد نظرتان را انتخاب کرده و بدانید که تمایل دارید با چه ابعاد و اندازه‌هایی طراحی و تولید شده باشد.

حواستان به متریال به کار رفته در ساختار درب نیز باشد و در مورد آن به خوبی تحقیق و پرس و جو کنید تا محصول با کیفیت بالاتر و دوام و طول عمر بیشتر را برای خرید در نظر بگیرید. پیش از خرید درب pivot توجه به جنس دستگیره آن هم ضرورت دارد و باید قفل و یراق آلات آن نیز به دقت بررسی شده و کیفیت آن‌ها ارزیابی گردد.

به این نکته دقت داشته باشید که با کیفیت و مرغوب بودن متریال درب پیوت، قفل و یراق آلات و دستگیره آن نقش قابل توجهی در مقاومت نهایی درب خواهند داشت و طول عمر و دوام آن را نیز تحت تاثیر قرار خواهند داد.

درب لولا پیوت (Pivot) چیست و چه کاربردی دارد؟

قیمت درب پیوت

قیمت درب لولا پیوت یک نرخ ثابت و قطعی نبوده و نمی‌توان برای آن رقم دقیقی در نظر گرفت. برای اینکه بتوانید قیمت خرید این درب‌ها را محاسبه کنید باید به چند عامل و یا فاکتور مهم دقت داشته باشید که یکی از آن‌ها ابعاد و اندازه درب است.

این درب‌ها در حال حاضر توسط برندها و شرکت‌های سازنده مختلفی طراحی شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند. هر کدام از برندها برای محصولات خود ویژگی‌های خاصی معین کرده و آن‌ها را با قیمت‌های گوناگونی روانه بازار مصرف می‌سازند. متریال به کار رفته در ساختار درب، یراق آلات، فروشگاه عرضه کننده و…. نیز قیمت خرید درب پیوت را تحت تاثیر قرار می‌دهند. (منبع)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر