طرز تهیه ایبیزا دسر خوشمزه و ایده آل

انواع دسر یکی از بهترین میان وعده و یا پیش غذاها می باشند که در طعم های مختلف تهیه می شوند. ایبیزا یک دسر ترکیه ای شیک و خوش طعم بوده که نیاز به تجربه ای برای تهیه ندارد. در این دسر از مواد لازم هایی چون بیسکوییت و شکلات تلخ استفاده می شود.

طرز تهیه ایبیزا دسر خوشمزه و ایده آل

این دسر یکی از دسر های محبوب مخصوص ترکیه می باشد که داخل این دسر از انواع میوه هایی مانند موز استفاده می شود. تهیه ایبیزا بسیار ساده بوده و می توانید شما این دسر خوش طعم را در مدت زمان کمی و با استفاده از مواد اولیه در دسترس تهیه کنید. این دسر مخصوص مهمانی های کوچک و یا دورهمی ها می باشد. طرز تهیه ایبیزا با روشی ساده را در این مطلب مشاهده کنید.

از انواع دسر برای پذیرایی می توان به دسر کرم کارامل، ماقوت شکلات و محلبی کاراملی اشاره کرد. این سه دسر متفاوت و شیک را برای استفاده در انواع مهمانی ها، دورهمی ها و جشن های کوچک می توانید تهیه کنید. با کلیک بر روی لینک های قرار گرفته شده دسترسی ساده به روش تهیه این سه دسر داشته باشید. دسر ایبیزا از یک لایه بیسکوییت پودر شده، خامه فرم گرفته شده و از یک لایه کرم شکلات تهیه می شود که بعد از یک بار تهیه قطعا به این دسر علاقمند می شوید.

دسر ایبیزا خوش طعم

مواد لازم

  • خامه 1 بسته
  • آرد 1 لیوان
  • شیر 1 لیتر
  • بیسکوییت پتی بور 2 بسته
  • شکر 1 فنجان
  • شکلات تلخ 120 گرم
  • پودر کاکائو 3 قاشق غذا خوری
  • کره 1 قاشق غذا خوری
  • توت فرنگی یا موز به مقدار لازم

دسر ایبیزا با طعمی عالی

طرز تهیه ایبیزا، دسری شیک و خوش طعم

ابتدا برای تهیه ایبیزا باید قابلمه ای مناسب بردارید، آرد الک شده را به همراه پودر کاکائو و شکر به قابلمه اضافه کنید. قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید و کمی هم بزنید تا مواد به غلظت برسد. پس از این که مواد به غلظت رسید حرارت را خاموش کنید.

شکلات تلخ را به قابلمه اضافه کنید و تا زمانی که شکلات به خوبی آب شود هم بزنید. در ادامه باید به سراغ 2 بسته بیسکوییت پتی بور بروید. بیسکوییت ها را باید مانند آرد و یا نمک له کنید. برای آسان تر شدن کار بیسکوییت ها را در مخلوط کن له کنید.

ظرف و یا سینی مورد نظر را مقداری با کره چرب کنید تا بیسکوییت ها نلغزند. بیسکوییت ها را به خوبی ته ظرف مورد نظر پهن کنید و با استفاده از قاشق بیسکوییت را پرس کنید. زمانی که مخلوط پودر کاکائو کمی خنک شد بر روی بیسکوییت ها بریزید.

ظرف را به مدت 1 الی 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا دسر خودش را بگیرد. در این حین به سراغ خامه بروید. خامه را در کاسه ای بریزید و حدود 7 تا 10 دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا خامه به قوام برسد. پس از گذشت 2 ساعت طرف را از یخچال خارج کنید.

طرز تهیه ایبیزا خوشمزه

خامه زده شده را روی دسر بریزید و پهن کنید. برای این که دسر خشک نشود روی ظرف را با سلفون ببندید و به مدت 5 ساعت درون یخچال قرار دهید. پس از گذشت این مدت دسر را از یخچال خارج کنید و بر روی خامه میوه های دلخواه را بگذاریدو دسر را برش دهید و با کفگیر و یا قاشق رول کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر