تاکسی‌های برقی در کدام خیابان‌های تهران مسافر جابجا می‌کنند؟

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: تاکسی‌های برقی فعلاً به صورت گردشی در مناطق پرترافیک مانند فرودگاه‌ها، راه آهن و ترمینال‌ها فعالیت می‌کنند.

تاکسی‌های برقی در کدام خیابان‌های تهران مسافر جابجا می‌کنند؟

به گزارش خبرآنلاین، بیش از یک ماه از حضور نخستین تاکسی‌های برقی در خیابان‌های تهران می‌گذرد و سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران می‌گوید تاکسی‌های برقی فعلاً به صورت گردشی در مناطقی مانند فرودگاه‌ها تردد می‌کنند.

مهر در خبری نوشت: کمبود حمل و نقل عمومی یکی از معضلات شهر تهران و یکی از بزرگترین مطالبات شهری پایتخت نشینان در کنار رفع معضل آلودگی هوا است. کمبود واگن مترو، اتوبوس و تاکسی از مشکلات کلان شهر تهران است که مدیران شهری همواره این موضوع را باید مورد توجه قرار دهند.

تاکسی‌های تهران حدود 80 هزار مورد است که تقریباً نیمی از آن فرسوده و کارکردشان کاهش یافته است. شهرداری تهران در جهت رفع این مشکل اعلام کرد اجرای برنامه‌های تحولی در نوسازی و برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی را دارد ولی این موضوع تا چه زمانی کامل محقق و دغدغه شهروندان تهران را که هر روز مسافر ناوگان حمل و نقل عمومی اند را رفع می‌کند.

شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در این زمینه گفت: مدیریت شهری، تغییر سبک حمل و نقل سنتیِ بنزینی به حمل و نقل مدرنِ برقی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است. به سیاست برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی به عنوان پروژه‌ای ملی نگاه می‌کنیم و از این منظر، در طول سال جاری تعداد زیادی تاکسی و ون برقی وارد چرخه حمل و نقل عمومی پایتخت خواهد شد.

وی با اشاره به تفاهم نام تأمین 2 هزار دستگاه خودروی برقی گفت: شهرداری تهران 300 تومان وام با بازپرداخت سه درصد با همکاری صندوق کارآفرینی امید و خودروساز 600 میلیون تومان وام با درصد کم در این زمینه به رانندگان تاکسی پرداخت می‌کند.

تردد تاکسی‌های برقی به صورت گردشی در مناطق پرترافیک

مالکی بیان داشت: کرایه تاکسی‌های برقی شهر تهران 30 درصد کمتر از نرخ مصوب در ماده 17 مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تعیین و ابلاغ شده است.

مالکی ادامه داد: به دلیل اینکه تاکسی‌های برقی، خودروی با کیفیت بالا محسوب می‌شوند، طبق مصوبه شورای شهر تهران می‌توانند تا 80 درصد افزایش نرخ (نسبت به تاکسی‌هایی که سوخت فسیلی دارند) داشته باشند اما برای رفاه حال شهروندان اجازه این میزان افزایش نرخ را ندادیم و رانندگان تاکسی‌های برقی مجاز به افزایش حداکثر 50 درصد نرخ کرایه هستند

وی با بیان اینکه تاکسی‌های برقی فعلاً به صورت گردشی در مناطق پرترافیک مانند فرودگاه‌ها، راه آهن و ترمینال‌ها فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: افزایش نرخ اعلام شده فقط مختص تاکسی‌های برقی است که به صورت گردشی ویژه در سطح شهر تردد دارند.

تاکسی‌های برقی در کدام خیابان‌های تهران مسافر جابجا می‌کنند؟

خودروهای گران قیمت با امکانات بیشتر از تاکسی‌های معمولی تا 80 درصد می‌توانند اضافه دریافت داشته باشند

مهدی چمران، رئیس شورایش هر تهران هم در خصوص کرایه تاکسی‌های برقی هم یادآور شد: اینکه کرایه چقدر باشد در شورا تصویب شده و در زمان تعیین نرخ اعلام شده که خودروهای گران قیمت با امکانات بیشتر از تاکسی‌های معمولی تا 80 درصد می‌توانند اضافه دریافت داشته باشند اما پیشنهاد سازمان تاکسیرانی این بود که بیش از 50 درصد اضافه نشود و 30 درصد از مبلغی که پیش‌بینی شده بود کمتر است.

وی بیان داشت: قیمت این تاکسی‌ها یک میلیارد و 200 میلیون تومان است و گلایه برخی رانندگان را به دنبال داشته و می‌گویند که چرا فکر ما نیستید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این خودروها بنزین مصرف نمی‌کنند، قرار است طبق مصوبه هیأت دولت یارانه پرداخت شود. وزارت نفت می‌گوید باید این خودروها کار کنند تا ببینیم که مصرف بنزین کاسته می‌شود؟ اگر این موضوع محقق شد 400 میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد اما باید در ابتدای امر این تسهیلات پرداخت شود. رئیس جمهور شهید موافقت کرده بود که این کار صورت بگیرد و امیدواریم به نتیجه برسد چراکه در غیر این صورت برای رانندگان شرایط سختی ایجاد خواهد شد.

ایجاد 900 جای شارژ تا پایان سال برای تاکسی‌های برقی

همچنین هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: 74 جایگاه شارژ برای این تاکسی‌ها احداث شده و قابلیت شارژ خانگی هم دارند و قراردادی هم با مپنا برای ایجاد 900 جای شارژ تا پایان سال بسته‌ایم.

وی با بیان اینکه از سال گذشته با نگاه ویژه شهید جمهور موضوع برقی سازی در دستور کار قرار گرفت، افزود: شورای ششم و شهرداری تهران به برقی سازی تاکید کردند و ناوگان حمل و نقل عمومی برقی «مشخصاً تاکسی» در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و با کمک دولت در مورد ورود 27 هزار تاکسی برقی جدید در سال جاری توافق کردیم که قرار داد 5000 دستگاه منعقد شده است که خرداد 1000 دستگاه تاکسی برقی وارد شد.

سرانجام تاکسی‌های برقی در تهران

بر اساس اعلام معاون شهردار تهران قرار بود در تیرماه 1000 تاکسی برقی دیگر هم وارد تهران شود ولی تا امروز 30 تیر محقق نشده و حالا باید منظر ماند و دید سرانجام تاکسی‌های برقی تهران چه خواهد شد و دولت و شهرداری چه گامی برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی تهران بر می‌دارند. همچنین بسیاری از شهروندان می‌گویند یا تاکسی‌های برقی که با شکل و شمایل مشخص در تهران است را ندیده‌اند یا اگر دیده‌اند این تاکسی‌ها تمایلی به سوار کردن مسافر ندارند که البته شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به این سوال می‌گوید فعلاً تاکسی‌های برقی به صورت گردشی در مناطق پرترافیک مانند فرودگاه‌ها، راه آهن و ترمینال‌ها فعالیت می‌کنند تا تاکسی‌های جدید دیگر به حمل و نقل عمومی تهران افزوده شود.

تاکسی‌های برقی در کدام خیابان‌های تهران مسافر جابجا می‌کنند؟

233236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر