اردوغان: به حمایت از نتانیاهوی قاتل پایان دهید

رجب طیب اردوغان گفت: اسرائیل باید با چنان عواقب شدیدی برای اقدامات خود مواجه شود که «هر کسی را از فکر دوباره چنین ظلمی باز دارد.»

اردوغان: به حمایت از نتانیاهوی قاتل پایان دهید

به گزارش خبرآنلاین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در بازگشت از در بازگشت از نیکوزیا، پایتخت جمهوری قبرس شمالی (TRNC) و شرکت در برنامه جشن پنجاهمین سالگرد «عملیات صلح قبرس» به خبرنگاران گفت: صادقانه بگویم، ما آغاز یک روند مذاکره جدید (در قبرس) را بدون ایجاد معادله‌ای که هر دو طرف به طور مساوی پشت میز بنشینند و به طور مساوی میز را ترک کنند، ممکن نمی‌بینیم.

به نقل از ایسنا او گفت: هیچ بیانیه‌ای گستاخانه‌تر از  سخنان وزیر دفاع یونان وجود ندارد که گفته است ترک‌ها مهاجم هستند. آقای میتسوتاکیس (نخست وزیر یونان) باید جایگاه خود را نشان دهد. لازم است از اقداماتی که باعث افزایش تنش می‌شود اجتناب شود.

اردوغان با اشاره به تلاش یونان برای ایجاد پایگاه دریایی در قبرس گفت: در صورت لزوم می‌توانیم پایگاه‌های دریایی و سازه‌های دریایی در شمال بسازیم. دریا هم داریم. ما در حال ساختن ساختمان ریاست جمهوری قبرس شمالی و ساختمان پارلمان قبرس شمالی در جزیره هستیم. آنها یک پایگاه نظامی می‌سازند، ما یک پایگاه سیاسی می‌سازیم.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه درباره تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره رژیم صهیونیستی گفت: امیدوارم این تصمیم و تصمیمات قبل از آن که توسط اسرائیل اجرا نشد، موجب بیداری جامعه بین‌المللی شود.

دیوان بین‌المللی دادگستری اخیرا اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی را محکوم کرد.

اردوغان از دولت آمریکا خواست تا بر رژیم صهیونیستی فشار بیاورد و حمایت از «نتانیاهوی قاتل» و همکارانش را برای پایان دادن به ظلم در غزه، متوقف کند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر