مزایا و معایب مزونیدلینگ صورت و مراقبت های قبل و بعد از مزونیدلینگ

مزونیدلینگ صورت از روش های درمانی برای داشتن، پوستی درخشان و شاداب است. در این روش جای جوش، لک و چین و چروک های سطحی رفع می شوند و پوست با ترکیبات مورد استفاده در مزونیدلینگ به خوبی تغذیه می شود، البته این روش دارای مزایا و معایبی نیز می باشد، که به آن ها در این مطلب اشاره شده است.

مزایا و معایب مزونیدلینگ صورت و مراقبت های قبل و بعد از مزونیدلینگ

مزونیدلینگ صورت از روش های موثر و پرطرفدار برای برای رفع چین و چروک، جای جوش و زخم های سطحی و آفتاب سوختگی می باشد. در واقع این روشی ترکیبی از مزوتراپی و میکرونیدلینگ می باشد. استفاده از این روش پیشرفته و تاثیر گذار کمک می کند، تا پوست انعطاف پذیری خود را بازیابد و به جوانسازی پوست کمک شود.

کوکتل های مزوتراپی در این روش تاثیر بسیار خوبی خواهند داشت، تخریب شدن سلول های پیر و آسیب دیده سبب می شود، تا پوست تحریک شده و به ساخت سلول های جدید و سالم اقدام کند، کوکتل های مزوتراپی در زیر لایه مزودرم درمان را انجام می دهند و منجر به افزایش یافتن خاصیت کشسانی پوست می شوند.

مزونیدلینگ صورت

مزونیدلینگ از روش های شناخته شده فرآیندهای نیدلینگ( سوزن کاری) می باشد، هدف اصلی این درمان جوانسازی و رفع چین و چروک می باشد. در طی این فرآیند سوزن ها زخم های سطحی بر پوست ایجاد می کنند و پس از آن کوکتل های تقویتی اعمال می شوند. کوتل ها شامل موادی می باشند، که به وسیله سوزن به پوست تزریق می شوند، با استفاده از این سوزن ها ترکیبات مفید که با آثار پیری مقابله می کنند، به لایه های زیرین پوست می رسند.

آشنایی با فواید مزونیدلینگ صورت

تحریک شدن پوست توسط سوزن ها به تولید کلاژن در پوست صورت منجر می شوند. این سوزن های بسیار ریز با ایجاد کانال میکرو در لایه های زیرین پوست قدرت جذب مواد را چند برابر می کنند. پس از پایان یافتن این روش به مرور شاهد پوستی شاداب و درخشان و بدون لک خواهید بود. جوانسازی پوست صورت با چند روش فوق العاده عالی مزوتراپی و میکرونیدلینگ امکان پذیر می باشد، در واقع مزونیدلینگ مجموعه این دو روش برای رسیدن به پوستی شاداب و صاف است.

ترکیبات مورد استفاده

از ترکیبات موثر و مناسبی برای افزایش خاصیت کشسانی و جوانسازی پوست در مزونیدلینگ صورت استفاده می شود، این ترکیبات شامل ویتامین های B، A و C و E می باشند. این ویتامین ها فواید بسیاری برای پوست دارند و می توانند، به تحریک عملکرد های حیاتی سلول های پوستی کمک شایانی باشند.

از دیگر مواد مورد استفاده اسید آمینه و اسید نوکلئیک می باشند، ضرورت استفاده از اسید آمینه به دلیل نقش آن در ساخت پروتئین ها و الاستین و کلاژن می باشد، اسید نوکلئیک نیز ارتباط سلولی را فعال می کند. آنتی اکسیدان مورد استفاده در این روش نیز رادیکال های آزاد را کاهش می دهد و به سلامت پوست کمک می کند. کوآنزیم واکنش های بیوشیمیایی بافت ها را تسریع می بخشد و مواد معدنی کمبود های پوستی را مرتفع می سازند.

کاندید های مناسب

تمام افراد با انواع پوست های مختلف که به دنبال روشی برای رفع اسکار، آکنه و لک پوستی می باشند، می توانند از این روش استفاده کنند. پیش از استفاده از این روش دقت کنید، که دارای مشکلاتی از قبیل عفونت های پوستی فعال مانند تبخال، حساسیت به مواد مورد استفاده در مزونیدلینگ، حساسیت به دارو های مورد استفاده در مزوتراپی، ابتلا به بیماری های دیابت یا ضعف در سیستم ایمنی و بهبودی زخم در طولانی مدت و استفاده از دارو های رقیق کننده خون نباشید. در صورتی که هر یک موارد ذکر شده را دارا بودید، پیش از استفاده از این روش این موارد را به پزشک خود اطلاع دهید و با او در این زمینه مشورت کنید.

از بین رفتن جین و چروک با مزونیدلینگ

مزایا استفاده از این روش

استفاده از مزونیدلینگ صورت مزایای بسیاری دارد و به سلامت پوست کمک می کند، به یاد داشته باشید، رسیدگی به پوست و داشتن روتین پوستی بسیار مفید است و باید به آن توجه شود. در ادامه مهمترین مزایای مزونیدلینگ را بر می شماریم.

  • تحریک پوست برای افزایش تولید کلاژن و افزایش خاصیت کشسانی پوست
  • جوانسازی و درخشندگی و شفافیت پوست
  • رفع چین و چروک های سطحی و ریز پوست
  • کاهش منافذ باز پوست
  • یکسان سازی فرورفتگی و برجستگی های پوستی
  • رفع ترک های پوستی در اثر افزایش و کاهش وزن و بارداری
  • از بین بردن و کاهش رد بخه و زخم های قدیمی
  • رفع آثار آفتاب سوختگی پوست
  • درمان لک و اسکار
  • افزایش تاثیر و نفوذ ویتامین ها بر پوست
  • بهبود خون رسانی در ناحیه تحت درمان
  • از بین بردن پوست مرده
  • رفع ریزش مو و رویش مجدد مو
  • از بین بردن و کاهش رد سوختگی

معایب مزونیدلینگ

استفاده از این روش برای رفع مشکلاتی پوستی می باشد، اما در مواردی ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد، با رعایت مراقبت های بعد از مزونیدلینگ این عوارض تا حد زیادی قابل کنترل و پیشگیری می باشند.

  • عفونت پوست با باکتر که موردی نادر است
  • امکان بروز ترشح یا تورم طی مراحل بهبودی
  • بروز میلیا که به آسانی قابل رفع است
  • پخش شدن آکنه به شکلی خفیف
  • عفونت با ویروس هرپس سیمپلکس یا همان تبخال

مراقبت های قبل از استفاده از این روش

پیش از مزونیدلینگ صورت باید به رعایت برخی نکات توجه داشته باشید. اول این که فاصله زمانی مناسب برای استفاده از این روش با تزریق بوتاکس، چربی و ژل باید حداقل 14 روز باشد، دوم باید توجه داشته باشید، که پوست با سوزن های ظریف و به شکلی سطحی سوزن سوزن می شود، بنابراین از یک روز قبل صورت خود را کاملا تمیز کنید و از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

بررسی تاثیر مزونیدلینگ بر صورت

مورد سوم این که از دو هفته قبل باید مصرف دارو های رقیق کننده خون قطع شده باشد، اگر به دنبال استفاده از این روش برای مو می باشید، باید از یک روز قبل پوست سر خود را به خوبی بشویید. پیش از استفاده از این روش در جلسه مشاوره درباره مزایا و معایب و مواد مورد استفاده در مزونیدلینگ سوالات خود را بپرسید، پیش از استفاده از این روش از آفتاب گرفتن و سولار برای برنزه کردن پوست استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از مزونیدلینگ

پس از استفاده از این روش ممکن است پوست کمی ملتهب و قرمز به نظر برسد، این مورد امری طبیعی است و پس از گذشت چند ساعت برطرف خواهد شد. لازم است تا پنج روز پس از استفاده از این درمان از انجام مواردی که ذکر می شوند پرهیز کنید.

از آرایش کردن خودداری کنید، تا 24 ساعت ورزش نکنید، از برنزه کردن خودداری کنید، تزریق فیلر انجام ندهید، در آب دارای کلر شنا نکنید، از سونا، دوش آب داغ و سولاریوم اجتناب کنید، از مالش یا تحریک پوست مورد درمان پرهیز کنید، از محصولات فعال چون گلیکولیک اسید و رتینول استفاده نکنید و در صورتی که از این روش برای مو استفاده کرده اید، از رنگ و سشوار کردن مو پرهیز کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر