بنشینید و آب بخورید/ ۶ عارضه جانبی سرپا آب خوردن

ما اغلب به طور ایستاده آب و دیگر مایعات را می‌نوشیم؛ دلایل متعددی وجود دارد که ثابت می‌کند ایستاده آب خوردن می‌تواند آسیب‌های گوناگونی را بر بدن و عملکرد آن وارد کند.

بنشینید و آب بخورید/ 6 عارضه جانبی سرپا آب خوردن

به گزارش خبرآنلاین، در حالت ایستاده، بافت‌های بدن ما تحت تنش و فشار هستند و نوشیدن آب در این شرایط باعث می‌شود که مایع به سرعت به پایین بدن برود و تعادل دیگر مایعات موجود در بدن را به هم بریزد. در ادامه به چند مورد از عوارض ایستاده نوشیدن آب اشاره می‌شود:

آرتروز

آب خوردن در حالت ایستاده، علاوه بر به هم ریختگی توازن مایعات بدن، موجب انباشتگی مایع در مفاصل می‌شود و امکان بروز آرتروز را فراهم می‌کند.

تداوم تشنگی

تشنگی شما هیچ‌گاه با ایستاده آب خوردن رفع نمی‌شود. بهتر است به جای حالت ایستاده، لحظه‌ای بنشینید و مقدار متعادل‌تری آب بنوشید تا تشنگی شما رفع شود.

سوء‌هاضمه

نوشیدن آب به صورت ایستاده، سیستم گوارشی را به هم می‌ریزد. به خاطر همین فشار و سرعت بالای وارد شدن آب به شکم، آسیب‌زننده است و پروسه گوارش را مختل خواهد کرد.

اختلال در عملکرد کلیه

نوشیدن آب در حالت ایستاده، امکان تصفیه و پاکسازی آب توسط کلیه‌ها را سلب می‌کند و ممکن است در طولانی‌مدت منجر به اختلال دستگاه ادراری و دیگر آسیب‌های دائمی کلیوی شود.

آسیب قلبی و ریوی

هنگامی که شما ایستاده آب می‌نوشید، مواد مغذی و ویتامین‌ها به کبد و سیستم گوارش نمی‌رسند و سرعت سوخت‌وساز بدن به هم می‌خورد؛ همین عاملی برای خطرات ریه و قلب خواهد بود، زیرا سطح اکسیژن نیز از حالت طبیعی خارج می‌شود.

سوزش سر دل

نوشیدن آب در حالت ایستاده سبب می‌شود که مایع با شدت بالایی به سطح پایین مری برخورد کند. نتیجه این عمل، ایجاد اختلال و مزاحمت در اسفنکتر (مفصل بین معده و مری) است؛ که چون در این وضعیت اسید معده به سمت بالا صعود می‌کند، سوزش مری را به دنبال دارد.

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر