آبروریزی برای بوئینگ/ فضانوردانش را شرکت دیگری به زمین برمی‌گرداند!

مسافران فضاپیمای استارلاینر بوئینگ که در ماه خرداد به ایستگاه فضایی سفر کردند، ممکن است مجبور شوند اقامت خود را تا اوایل سال ۲۰۲۵ تمدید کنند.

آبروریزی برای بوئینگ/ فضانوردانش را شرکت دیگری به زمین برمی‌گرداند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش زومیت، ناسا درحال ارزیابی گزینه‌ها برای بازگرداندن دو فضانوردی است که دو ماه پیش سوار بر فضاپیمای استارلاینر بوئینگ به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کردند. با توجه به نگرانی‌های موجود در رابطه با ایمنی استارلاینر، احتمال دارد که مسافران این فضاپیما اوایل سال 2025 با فضاپیمای کرو دراگون اسپیس ایکس به زمین بازگردند.

مقام‌های ناسا در جلسه‌ی پرسش‌وپاسخ در هفتم اوت، گفتند انتظار دارند که در اواسط ماه جاری تصمیم بگیرند آیا بازگرداندن بوچ ویلمور و سونی ویلیامز با فضاپیمای استارلاینر بیش از حد خطرناک خواهد بود یا خیر. اگر قرار شود این دو فضانورد با استارلاینر به زمین بازنگردند، فضاپیما بدون سرنشین و به‌صورت خودران عملیات جدایی از ایستگاه و بازگشت به زمین را انجام خواهد داد.

در آن سناریو، ناسا ماموریت کرو 9 را که پرتاب آن از 18 اوت به 24 سپتامبر موکول شده است، به‌جای چهار نفر با دو نفر انجام خواهد داد. سپس ویلیامز و ویلمور در اوایل سال 2025 به همراه خدمه‌ی کرو 9 به زمین بازخواهند گشت. مقام‌های ناسا از اعلام اینکه کدام از یک اعضای خدمه‌ی کرو 9 از ماموریت کنار گذاشته خواهند شد، خودداری کردند.

ناسا به‌دلیل نگرانی‌های مداوم در مورد عملکرد پیشرانه‌های سامانه‌ی کنترل و واکنش (RCS) در استارلاینر، درحال بررسی سناریوی یادشده است. چندین پیشرانه هنگام نزدیک‌شدن فضاپیما به ایستگاه در ماه خرداد دچار نقص عملکرد شدند؛ هرچند همه‌ی آن‌ها به‌جز یکی از آن زمان بازیابی شده‌اند.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر