برگزاری نمایشگاه اختصاصی در خارج از کشور توسط اتاق قزوین

رییس اتاق بازرگانی قزوین گفت: برای اولین بار در بین اتاق‌های سراسر کشور؛ اتاق بازرگانی قزوین نمایشگاه اختصاصی را در کشور دیگر برگزار کرد.

برگزاری نمایشگاه اختصاصی در خارج از کشور توسط اتاق قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهدی عبدیان، رییس اتاق بازرگانی قزوین عصر روز پنجشنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان قزوین ضمن تبریک روز خبرنگار در خصوص برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان در اربیل عراق گفت: اتاق بازرگانی قزوین برای اولین بار در بین اتاق‌های سراسر کشور؛ نمایشگاه اختصاصی را در کشور دیگر برگزار کرد.

وی با اشاره به دستاوردهای این نمایشگاه اظهارکرد: این نمایشگاه با به نمایش گذاشتن بخشی از توانمندی های استان در یک کشور خارجی می تواند تا یک سال آینده، بازار صادراتی ما را رونق ببخشد.

رییس اتاق بازرگانی استان قزوین افزود: تمامی کالاهای مصرفی در اربیل عراق وارداتی است و ما ظرفیت استان را محدود به شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور داشتند نخواهیم کرد بلکه از تمام ظرفیت بخش صادراتی استان استفاده می کنیم.

عبدیان بیان کرد: هفته آینده رییس انجمن و اتحادیه واردات و صادرات اربیل برای عقد قرارداد با واحدهای تولیدی مورد نظر خود به استان سفر خواهند کرد و مطمئن هستیم که با این همکاری ها، صادرات قزوین در آینده نه چندان دور توسعه خواهد یافت.

وی گفت: علیرغم استقبال رسانه های اربیل از نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان قزوین؛ متاسفانه در استان به جز شرکت شهرکهای صنعتی قزوین از طرف دستگاه‌های دیگر حمایت نشدیم.

عبدیان با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 60درصد صادرات استان به ارزش 500 تا 700میلیون دلار از گمرک قزوین به کشور عراق صورت می گیرد، تصریح کرد: بدون شک این بازار به عنوان واسطه می تواند به توسعه مناسبات بین دو کشور هم منجر شود.

وی گفت: کشورهای پاکستان، هند و ترکیه دیگر مقاصد برپایی نمایشگاه استان قزوین خواهند بود.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: موفقیت سالهای اخیر اتاق بازرگانی قزوین مدیون یک تیم همراه، پای کار، توانمند و متخصص است و کوچکترین مسائل را در هیئت نمایندگان مطرح کرده و نظر خواهی می کنیم‌ تا به نتایج بهتری برسیم.

ریس اتاق بازرگانی استان در خصوص وضعیت تیم فوتبال شمس آذر قزوین توضیح‌ داد: وضعیت تیم خوب است و با بازیکنان جدید قرارداد بسته شده و در خصوص مربی هم مذاکراتی با چند نفر صورت گرفته و امیدواریم در روزهای آینده این موانع و مشکلات برطرف شود.

در ادامه این نشست مهندس پازوکی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی قزوین و دکتر طاهرخانی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی طی سخنان کوتاهی به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

برگزاری نمایشگاه اختصاصی در خارج از کشور توسط اتاق قزوین

در پایان نیز از خبرنگاران استان با اهدای لوح سپاس تقدیر و قدردانی شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر